printlogo


کد خبر: 56193تاریخ: 1394/8/27 00:00
لازم باشد، موضـــــــوع حق پخش را به مراجع قضایی می‌کشانیم
طاهری: عملکـرد و سلامـت داوران باید بهبود پیدا کند






یکی از حاضران در نشست هم‌اندیشی روز دوشنبه با معاون وزیر ورزش و روسای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، علی اکبر طاهری بود که حالا با اشاره به صحبت‌های مطرح شده در همان جلسه می‌گوید: «در مورد سه موضوع مهم بحث شد. موضوع اول در مورد مسائل داوری بود که مدیران باشگاه‌ها نظرات خود را گفتند و من هم دغدغه‌های خودم و باشگاه پرسپولیس را در مورد مسائل داوری بیان کردم و اینکه عملکرد و سلامت داوران باید براساس یک برنامه‌ریزی درست، بهبود پیدا کند.
باید در امر داوری برنامه‌ای برای آموزش و توسعه داوری داشته باشیم چون داوری یکی از ارکان مهم فوتبال است. احترام و تکریم به داوران از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. البته باید آموزش‌های لازم هم به داوران داده شود. وقتی در زمینه آموزش و توسعه داوری‌ها برنامه محور باشیم، قطعا می‌توانیم براساس شاخص‌های این برنامه عملکرد داوران را ارزیابی کنیم و بگوییم که صعود کرده‌ایم یا نزول داشته‌ایم. در برنامه داوری باید نقش همه ارکان داوری از جمله کمیته و دپارتمان در نظر گرفته شود تا داوری ما به سمت بهبود و سلامت بیشتر حرکت کند.» سرپرست باشگاه پرسپولیس صحبت‌هایش را اینطور ادامه می‌دهد: «در مورد قرارداد تبلیغات محیطی مدیرکل حراست وزارت ورزش توضیحاتی ارائه کردند که قرار شد نکات مندرج در قرارداد پیگیری و با تعامل بیشتر منافع باشگاه‌ها حاصل شود. در قرارداد بندهایی وجود دارد که طرفین باید به انجام آن متعهد باشند تا از منفعت طرفین کاسته نشود. مقرر شد دو مدیر باشگاه که در تهران حضور دارند با تیم کارشناسی همکاری کنند. بنده به دلیل مشغله کاری نتوانستم این مسوولیت را قبول کنم و مقرر شد آقایان توفیقی و قنبرزاده این مسوولیت را بر عهده داشته باشند. به هرحال این قرارداد اجرایی شده و باید تعامل خوبی بین طرفین ایجاد شود. موضوع سوم هم به حق پخش تلویزیونی مسابقات برمی‌گردد. متاسفانه در فصل گذشته فوتبال و باشگاه‌ها از قرارداد حق پخش تلویزیونی درآمدی نداشتند که قرار شد پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد و حتی اگر لازم شد، موضوع را به مراجع قضایی بکشانیم و از آن طریق حق پخش را پیگیری کنیم.
یکی از منابع اصلی درآمدزایی باشگاه‌ها همان حق پخش تلویزیونی است و نمی‌توان این درآمد قابل توجه را نادیده گرفت زیرا این پول در زمینه مسائل مدیریتی، بازیکنان و کادر فنی و شرایط تیمی باشگاه‌ها اثر گذار است. امیدواریم مسوولان صدا و سیما همکاری لازم را در این زمینه انجام بدهند.»

وعده دوباره طاهری به خانواده نوروزی
پدر زنده‌یاد هادی نوروزی به دیدار سرپرست باشگاه پرسپولیس رفت. با توجه به انجام انحصار وراثت، پدر هادی نوروزی به‌عنوان قیم قانونی فرزندان کاپیتان پیشین پرسپولیس معرفی شد و دیروز هم در باشگاه دیداری با علی‌اکبر طاهری داشت تا درباره مطالبات مالی هادی صحبت کند. در این دیدار، سرپرست باشگاه پرسپولیس به پدر هادی نوروزی اطمینان داد که باشگاه نهایت همکاری را برای پرداخت مطالبات کاپیتان فقید پرسپولیس انجام می‌دهد و مطالبات زنده‌یاد هادی را در چند قسط به بازماندگان او پرداخت خواهد کرد.


Page Generated in 0.0051 sec