printlogo


کد خبر: 56176تاریخ: 1394/8/27 00:00
داعش بازی بلژیک - اسپانیا را لغو کرد
ویلموتس: زندگی آدم‌ها مهم‌تر از فوتبال است دل بوسکه: اصلا نترسیدیم



فدراسیون فوتبال بلژیک اعلام کرد دیدار دوستانه تیم ملی این کشور با اسپانیا در بروکسل به دلایل امنیتی لغو شد. در بیانیه این فدراسیون که دیروقت دوشنبه منتشر شد، آمده: «دولت با فدراسیون تماس گرفته و توصیه کرده که برای بازی دوستانه با اسپانیا برنامه‌ریزی نکنیم.» در این بیانیه آمده بازی به زمان دیگری موکول شده و اطلاعات بعدی تا چند روز دیگر در اختیار کسانی که بلیت تهیه کرده‌اند قرار می‌گیرد.
فدراسیون فوتبال بلژیک همچنین اعلام کرد: «ما واقعا متاسفیم که چنین بازی دوستانه‌ای بین دو تیم خوب و باانگیزه اینقدر دیر لغو می‌شود و ناراحتی هواداران را درک می‌کنیم اما به خاطر شرایط استثنایی موجود نمی‌توانیم امنیت بازیکنان و هواداران را به خطر بیندازیم.» بعد از اینکه مشخص شد یکی از سرکرده‌های حملات پاریس در بروکسل مستقر است و این احتمال وجود دارد که اقدامات تروریستی از پایتخت بلژیک طراحی شده باشد، تردیدهایی درباره برگزاری مسابقه به وجود آمد. چند ساعت قبل از لغو مسابقه، ویسنته دل‌بوسکه مربی اسپانیا درباره اتفاقات پاریس و احتمال تغییرات در میزبانی یوروی تابستان آینده گفته بود: «من واقعا دوست دارم جام ملت‌های اروپا در فرانسه برگزار شود، فکر می‌کنم هرگونه تغییری دقیقا همان کاری است که تروریست‌ها می‌خواهند انجام شود. ما می‌خواهیم در بلژیک یک بازی دوستانه انجام دهیم و هیچ وحشتی نداریم. ما آنجا احساس امنیت می‌کنیم، از ما استقبال خوبی شد.»
دل بوسکه بعد از لغو مسابقه هم گفت: «دقیقا نمی‌دانم چرا این بازی لغو شد اما می‌توانیم تصور کنیم چرا. منتظر مسابقه بودیم، این آخرین دیدار امسال ما بود... در مدتی که در بلژیک بودیم اصلا نترسیدیم و در هتل در آرامش بودیم. مشکلی نبود. تمرین تیم در آرامش برگزار شد، برای این مسابقه هم مثل بقیه بازی‌ها آماده شدیم ولی مسوولان فکر کردند نمی‌شود امنیت همه بازیکنان و هواداران را تضمین کرد.»
مارک ویلموتس، مربی بلژیک، بعد از لغو مسابقه گفت: «ساعت 9 صبح روز قبل مسابقه یک جلسه برگزار شد تا درباره برگزاری بازی تصمیم بگیرند. بعدا مشخص شد که تصمیم بر لغو بازی بوده است. بعضی از بازیکنان هنوز خواب بودند، ‌بعضی‌ها هم نه. ما این تصمیم را قبول کردیم چون زندگی آدم‌ها از یک مسابقه فوتبال مهم‌تر است... در روزهای اخیر، بازیکنان من ترسی بابت امنیت‌شان نداشتند. البته آنها مثل بقیه اخبار را دنبال می‌کردند. در هر حال، شغل آنها سفر کردن دور دنیا است.» بعد از حملات تروریستی جمعه شب در پایتخت فرانسه، مسابقات ورزشی مهم در سراسر این کشور در چند روز اخیر تعطیل شده.


Page Generated in 0.0071 sec