printlogo


کد خبر: 56174تاریخ: 1394/8/27 00:00
بازگشت به تمرین ، پنج روز قبل از ال‌کلاسیکو
مسی، بمب روحیه بارسا





لیونل مسی روز دوشنبه و در فاصله پنج روز تا نخستین ال‌کلاسیکوی فصل به تمرین‌های کامل برگشت. مسی اواخر سپتامبر در دیدار با لاس‌پالماس دچار مصدومیت زانو شد و از آن موقع برای قهرمان اروپا و اسپانیا بازی نکرده و همچنین بازی‌های تیم ملی کشورش را نیز از دست داده.
بارسلونا در غیاب کاپیتان تیم ملی آرژانتین عملکرد خوبی داشته و دو ضلع دیگر مثلث هجومی تیم، لوییس سوارس و نیمار به خوبی جور او را کشیدند؛ هر کدام از این دو بازیکن در این مدت 10 گل زده‌اند و ممکن است بارسلونا احتیاط کند و مسی را در ترکیب اصلی دیدار با رئال قرار ندهد.
در بیانیه باشگاه بارسلونا آمده: «تیم اول باشگاه روز دوشنبه بعد از سه روز استراحت تمرین کرد و کارش را با یک دقیقه سکوت به احترام قربانیان حملات پاریس شروع کرد. در این جلسه لیونل مسی هم حضور داشت که بعد از بازی 26 سپتامبر در ترکیب تیم نبوده.»
به هر حال بازگشت مسی خبر بسیار خوب و روحیه‌بخشی برای تیم لوییس انریکه است که بازی بسیار سختی در سانتیاگو برنابئو دارد. آدریانو درباره مسی گفت: «او خیلی خوب ریکاوری کرده و تمام تلاشش را می‌کند به بازی شنبه برسد، داشتن او در تیم خیلی مهم است. بازی کردن یا نکردن او تفاوت زیادی دارد هرچند وقتی نبود ما با هم متحد شدیم و نتایج لازم را گرفتیم. او همان لئوی همیشگی است، می‌خندد، می‌خنداند و کارهایش را با اعتماد به نفس انجام می‌دهد. امیدوارم به کلاسیکو برسد.»
ایوان راکیتیچ، هافبک کروات تیم که در بازی با باته بوریسوف در 13 آبان مصدوم شد هم به تمرین‌ها برگشت. مارک آندره ‌تراشتگن دیگر بازیکن تیم بود که بعد از یک هفته دوری در تمرین تیم حاضر شد.
بارسلونا که به دنبال ششمین قهرمانی خود در هشت سال اخیر است، بعد از گذشت 11 بازی با سه امتیاز اختلاف نسبت به رئال مادرید در صدر جدول لالیگا است، اتلتیکومادرید هم از رئال یک امتیاز کمتر دارد.

سی و دومین ال‌کلاسیکوی اینیستا
آندرس اینیستا بیش از هر بازیکن دیگری از تیم فعلی بارسلونا سابقه حضور در ال‌کلاسیکو را دارد؛ او می‌خواهد شنبه برای سی‌ودومین بار در دیدار با رئال مادرید بازی کند. در نوامبر سال 2004 یعنی 11 سال پیش او نخستین بار در برنابئو بازی کرد که به عنوان بازیکن جانشین به میدان آمد، در آن شب رویایی کاتالان‌ها، ساموئل اتوئو، جووانی فان‌برونکهورست و رونالدینیو گل زدند تا رئال در خانه صفر-3 مغلوب شود. جالب اینکه بازی شنبه دقیقا 11 سال و یک روز بعد از آن بازی خواهد بود. از ال‌کلاسیکوهای اینیستا، 20 تا در لیگ، شش تا در جام حذفی، یکی در لیگ قهرمانان و چهارتا در سوپرجام اسپانیا بوده. او در این 31 بازی 13 برد، هشت تساوی و 10 باخت داشته. کاپیتان فعلی بارسلونا دو گل به رئال مادرید زده که در هر دو مورد تیمش برنده بوده، یکی چیپی که در سوپرجام فصل 2013-2012 به ایکر کاسیاس زد و دیگری در پیروزی دراماتیک 3-4 در برنابئو در فصل 2014-2013 لالیگا رقم خورد. در تیم فعلی، لیونل مسی با 30 بازی نفر دوم است اما در مجموع ژاوی با 42 بازی صدرنشین است، او در 18 فصل برابر رئال 17 برد، 12 تساوی و 13 باخت داشت و پنج گل به رئال زد.


Page Generated in 0.0070 sec