printlogo


کد خبر: 56170تاریخ: 1394/8/27 00:00
فتیله پیچ




حضور 8 کشور در رقابت‌های
 روز جهانی کودک
 رقابت‌های بین‌المللی کشتی روز جهانی کودک روزهای 28 و 29 آبان ماه در سالن شهید معتمدی(کارگران) تهران برگزار می‌شود. این رقابت‌ها در رده سنی نونهالان و در دو رشته آزاد و فرنگی به صورت تیم به تیم برگزار می‌شود و کشورهای گرجستان، قرقیزستان، اوکراین، ارمنستان، آذربایجان، ترکمنستان، عراق و تاجیکستان برای حضور دراین رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند. لونت سن از ترکیه نماینده اتحادیه جهانی کشتی در این مسابقات است. مجموعه فرهنگی ورزشی شهید معتمدی در ضلع شمالی ترمینال جنوب، در خیابان شهید بخارایی واقع شده است.

جلسه پوتین با روسای فدراسیون‌های المپیکی روسیه
مامیاشویلی: رییس‌جمهوری از مشکلات ما آگاه است
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با روسای فدراسیون‌های المپیکی روسیه دیدار کرد. پوتین که هفته گذشته با کشتی‌گیران روسیه دیدار کرده بود این بار به سراغ روسای فدراسیون‌های المپیکی رفت. میخاییل مامیاشویلی رییس فدراسیون کشتی روسیه پس از نشست مشترک با رییس جمهوری این کشور گفت: «پوتین به خوبی از تمام مسائلی که برای ما اتفاق می‌افتد آگاه است و تقریبا در مورد تمام مشکلاتی که با آن روبه رو بودیم صحبت کرد.»
مامیاشویلی، رییس فدراسیون کشتی روسیه ادامه داد: «ولادیمیر پوتین جلسه‌ای را با روسای فدراسیون‌های ورزشی برگزار کرد که در این جلسه وزیر ورزش و رییس کمیته المپیک روسیه نیز حضور داشتند. این جلسه به منظور آماده‌سازی و پشتیبانی از تیم‌های ورزشی روسیه در المپیک 2016 برزیل انجام شد و نتایج خوبی را نیز در بر داشت. در این جلسه در مورد تمام مسائل از جمله مشکل حاد دوپینگ بحث و تصمیم‌گیری شد.» عضو هیأت رییسه اتحادیه جهانی کشتی در ادامه اظهار کرد: «پوتین در این جلسه شرایط کشتی را در زمان باقیمانده تا المپیک دشوار دانست و برای موفقیت تیم‌های ما ابراز امیدواری کرد.» مامیاشویلی در مورد مرکز هنرهای رزمی سوچی که در اختیار فدراسیون روسیه قرار داده شده است گفت: «این مرکز با استانداردهای بین‌المللی ساخته شده است و من مطمئن هستم این مرکز به ما فرصت خواهد داد تا پیشرفت‌های بیشتری در کشتی داشته باشیم.»

شورای فنی کشتی آزاد و فرنگی تصمیم گرفتند
سرمستی، بویری و باباجان‌زاده در جام تختی کشتی می‌گیرند
شورای فنی کشتی آزاد و فرنگی فدراسیون کشتی، روز گذشته (سه‌شنبه) با حضور اعضای این دو شورا به طور جداگانه در محل این فدراسیون تشکیل جلسه داد و با حضور دارندگان مدال برنز مسابقه‌های کشتی قهرمانی سال 2015 آسیا در دوحه قطر در تورنمنت بین‌المللی جام تختی که حکم مرحله نخست رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران را دارد، موافقت کرد. طبق این تصمیم، یونس سرمستی در کشتی آزاد و پیام بویری و بشیر باباجان‌زاده در کشتی فرنگی می‌توانند در رقابت‌های بین‌المللی جام تختی کشتی بگیرند. نشست اعضای این دو شورا برای بررسی برنامه‌های فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در رده‌های سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در سال آینده تشکیل شد.

کمیل به آذربایجان نمی‌رود
قاسمی با بیمه به
 لیگ جهانی کشتی می‌آید
 در ترکیب تیم کشتی آزاد اعزامی به مسابقات جایزه بزرگ باکو نام کمیل قاسمی دیده می‌شد اما ظاهرا کادر فنی و خود این کشتی‌گیر از این تصمیم منصرف شده‌اند. کمیل قاسمی کشتی‌گیر سنگین وزن تیم ملی در این باره گفت: «پس از حضور در اردوی تیم ملی، چند وقتی است که تمرینات را مرتب انجام می‌دهم و مشکلی در خصوص کشتی گرفتن ندارم. چند روزی هم بود که آماده حضور در مسابقات جایزه بزرگ آذربایجان بودم و با توجه به سطح بالای این مسابقات تصمیم گرفتم با توجه به صلاحدید کادرفنی در اوج آمادگی راهی این تورنمنت شوم تا خودی نشان دهم اما به یکباره تصمیمات تغییر کرد.» دارنده مدال برنز المپیک لندن ادامه داد: «بر خلاف چند روز گذشته کادر فنی تیم ملی اعلام کرد که برای کشتی گرفتن در لیگ جهانی مشکلی ندارم و با توجه به حساسیت این مسابقات برای تیم ایران می‌توانم با هر تیمی قرارداد ببندم.»
قاسمی خاطر نشان کرد: «با این وجود من تصمیم گرفتم برای برای تیم بیمه رازی در لیگ جهانی به میدان بروم و با توجه به همزمانی این مسابقات با جایزه بزرگ باکو من نمی‌توانم راهی آذربایجان شوم با این حال مهم‌تر از این موارد برای من خواست کادرفنی است و بی‌تردید در سال المپیک کادرفنی بهترین تصمیم را اتخاذ می‌کند.»

سه رشته مدال آور المپیکی زیر ذره بین نادوی ایران
کشتی، رکورددار در آزمایش دوپینگ
قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) از نظارت ویژه این ستاد نسبت به رشته‌های مدال آور المپیکی (کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو) خبرداد. رامین طباطبایی در این باره گفت: «از ابتدای سال 2015 تاکنون از این سه رشته مدال آور درمجموع 119آزمایش دوپینگ صورت گرفته است.» طباطبایی ادامه داد: «با توجه به اینکه در سال قبل از المپیک 2016 ریو هستیم حساسیت ما نسبت به این موضوع درباره ورزشکارانی که کسب سهمیه می‌کنند به مراتب بیشتر خواهد بود و نظارت دقیق تری هم درباره این سه رشته اعمال می‌شود.»
قائم‌مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با اشاره به افزایش حساسیت‌ها اظهار کرد: «براین اساس و از ابتدای سال 2015 در کشتی 59، وزنه‌برداری 45 و تکواندو 15 آزمایش دوپینگ صورت گرفته است. البته در رشته دوچرخه سواری به‌عنوان یکی از رشته‌های مدال آور هم 75 تست دوپینگ از ابتدای سال 2015 تاکنون انجام شده است و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ تا لحظه اعزام کاروان به ریو از ورزشکاران آزمایش دوپینگ خواهد گرفت تا شاهد اعزام پاکترین کاروان به این دور از بازی‌ها باشیم.»
طباطبایی با بیان اینکه ما در زمینه کنترل دوپینگ چه در زمینه آموزشی و چه در مهار آن اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌ایم و تاکنون 900 نمونه آزمایش دوپینگ از ورزشکاران گرفته شده است، گفت: «همچنین برای 25 رشته ورزشی تاکنون 25کلاس آموزشی به منظور آشنایی کامل با داروهای ممنوعه برگزار کرده‌ایم که این کلاس‌ها همچنان ادامه خواهد یافت.»


Page Generated in 0.0049 sec