printlogo


کد خبر: 56169تاریخ: 1394/8/27 00:00
فوبیای ناسازگاری
بزرگترها کی ورود می‌کنند؟





رضا شیرازی
روزی که آرش میراسماعیلی به‌عنوان نایب رییس فدراسیون جودو مذاکرات خود را با مسوولان جهانی کوراش برای گرفتن میزبانی رقابت‌های جهانی این رشته برقرار کرد به هیچ وجه فکرش را نمی‌کرد که مسوولان جهانی کوراش با او تعارف ندارند و اگر میزبانی که میراسماعیلی مسوولیت آن را بر عهده گرفته است را نپسندند واکنش نشان می‌دهند. واکنشی تند که ذره‌ای جا برای دفاع هم برای متولی برگزاری رقابت‌های جهانی کوراش نگذاشت.
این در شرایطی است که میراسماعیلی در میزبانی رقابت‌های خرم آباد چند هندوانه را همزمان در بغل گرفته بود و از تبلیغات خود تا سرمربیگری تیم ملی کوراش را در این مسابقه با برند جهانی برعهده گرفت. غافل از اینکه تمامی رفتارهای او زیر نظر مسوولان جهانی است. در این شرایط حیدر فرمان رییس اتحادیه جهانی کوراش که در کنگره جهانی این رشته تمام لطفش این بود که پست مشاوره را به نایب رییس فدراسیون جودوی ایران واگذار کند پس از بازگشت، روی میزبانی مسابقات جهانی زوم شد و بدون اینکه ملاحظه‌ای داشته باشد حکم محرومیت 5 ساله‌ای را برای میراسماعیلی صادر کرد و همان پست ناچیز را هم از ایران گرفت. اما این اتفاق و صدور حکم محرومیت برای میراسماعیلی موضوعی نیست که بتوان ساده از کنار آن گذشت.
در این حکم اگرچه مخاطب خاص فدراسیون جهانی کوراش میراسماعیلی است اما میزبانی و توانایی کشورمان در برگزاری یک رقابت هم زیر سوال رفت. آن هم به خاطر رفتارهایی که در بیانیه فدراسیون جهانی تاکید شده از سوی نایب رییس فدراسیون جودوی کشورمان رخ داده است؛ آرش چه فکر می‌کرد و چه شد!
او که پیش از برگزاری رقابت‌های جهانی کوراش چه به صورت شفاف و چه در لفافه اعلام کرده بود که برخی‌ها برای این میزبانی سنگ اندازی می‌کنند حالا پس از صدور حکم محرومیتش باز هم نوک پیکان انتقادهایش را به سوی دیگران گرفته است و خود را بری از هر مشکلی می‌داند. او حتی مدعی است که با دادن کادو به ورزشکار ازبکستانی کار زشت یکی از تماشاچیان را که به وسط زمین آمده و او را مورد ضرب و شتم قرار داده، تلافی کرده است.
اما سوال اینجاست مگر با دادن کادو می‌توان یک رفتار نسنجیده که کمیته اجرایی مسابقات شخص آرش را در به وجود آمدن آن مقصر می‌دانند برطرف کرد؟
حالا او افرادی را در داخل مقصر می‌داند. افرادی که آرش معتقد است خط و ربط‌هایی را به مسوولان جهانی داده‌اند تا میزبانی او را به این شکل جواب بدهند. میراسماعیلی همواره مدعی است که حضورش در جودو با مخالفت‌هایی روبه‌رو بوده. حال این یک «فوبیا» است یا واقعی کاری نداریم. اما او هم با توجه به حضورش در فدراسیون جودو همواره تصمیم‌هایی را گرفته که دردسرهایی را برای این فدراسیون به وجود آورده است. مثل همان تصمیمی که برای کادر فنی گرفت. مثل تصمیم‌هایی که برای امور تیم ملی می‌گرفت و... حالا او خود را در مقابل جماعتی می‌داند که سر ناسازگاری با او را دارند، البته او به صراحت اعلام می‌کند که با رییس فدراسیون هم مشکلاتی دارد. رستگار نیز به صراحت بارها تاکید داشته که با میراسماعیلی مشکل دارد. حالا در این بازار آشوب و پر حاشیه این خانواده سوال اینجاست که تا کی جودو باید تاوان این دعواهای خانوادگی را بدهد؟ دعوایی که امروز این خانوده را بیشتر و بیشتر غرق در حاشیه کرده است و انتظار می‌رود زودتر بزرگتر‌ها برایش کاری کنند تا اتفاق‌های بدتر از آنچه تا امروز افتاده، نیفتد.
 


Page Generated in 0.0046 sec