printlogo


کد خبر: 56164تاریخ: 1394/8/27 00:00
توپ و تور



ایران – ژاپن، 15:30 امروز
محکم کاری هندبال پیش از بازی با قطر

تیم ملی هندبال ایران امروز در سومین بازی خود مقابل ژاپن قرار می‌گیرد. بعد از دو بردی که شاگردان عرفان اسماعیلاگیچ به دست آوردند، ملی‌پوشان هندبال ایران از ساعت 15:30 امروز، مقابل ژاپن قرار می‌گیرند. تیم ملی هندبال ایران در حالی این بازی را انجام می‌دهد که مقابل عمان و ازبکستان در دو بازی قبلی پیروز شد. ایران اگر امروز نتیجه لازم را بگیرد، پیش از بازی سخت بعدی مقابل قطر، کارش را تقریبا محکم کرده است.

اینجا شبیه اروپا هندبال بازی نمی‌کنند
دنیل کومایش‌نژاد: هماهنگی قدری برایم سخت است

تیم ملی هندبال امروز روبه‌روی ژاپن می‌ایستد تا پیش از بازی با قطر، تقریبا تکلیفش را برای صعود روشن کند. در این شرایط است که حرف‌های بازیکنان تیم ملی، بخصوص یکی مثل دنیل کومایش‌نژاد شنیدنی است؛ بازیکنی که به تازگی در ترکیب قرار گرفته و هنوز نتوانسته خودش را با شرایط تیم ملی ایران تطبیق دهد.
دنیل ابتدا به دو بازی قبل ایران مقابل عمان و ازبکستان اشاره می‌کند و می‌گوید: «این دو تیم حریفان قدرتمندی نبودند و به راحتی به پیروزی رسیدیم. بازی اول مقابل عمان و بازی دوم مقابل ازبکستان برای ما مانند یک بازی دوستانه بود.»  او که سال‌ها در اروپا زندگی کرده و هندبال بازی کرده، بی شباهتی سطح هندبال آسیا و اروپا برایش دردسر شده: «تیم هندبال ایران و تیم‌های آسیایی شبیه تیم‌های اروپایی بازی نمی‌کند. کمی برای من سخت است که با این روش بازی هماهنگ شوم. در کنار تیم ملی در اردو حضور داشتم و 5 تا 6 بازی انجام دادم و با این شرایط کمی هماهنگ‌تر شده‌ام اما هنوز به حدی که ایده‌‌آلم است، نرسیده‌ام.»  بازیکن دو تابعیتی تیم ملی هندبال ایران درخصوص بازی امروز ایران برابر ژاپن هم می‌گوید: «بازی ژاپن و قطر را از نزدیک دیدیم. ژاپن یک تیم سرعتی است و بازیکنان باهوشی دارد. باید در بحث دفاع بهتر عمل کنیم و اگر این تیم را شکست دهیم می‌توانیم مسیر صعودمان را به دور بعد هموارتر کنیم.»  کومایش هم مثل بقیه اعضای تیم منتظر رسیدن دو لژیونر تیم است: «علیرضا موسوی و ا...‌کرم استکی به ترکیب تیم ما اضافه می‌شوند و معتقدم با حضور این دو بازیکن شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک داریم.» او که معتقد است ایران شانس بالایی برابر ژاپن دارد، درباره وضعیت تیم ملی قطر می‌گوید: «قطر تیم دوم جهان است و بازیکنان خوبی را در اختیار دارد. همه بازیکنان ایران در مقابل این تیم باید تلاش کنند و بهترین بازی خود را به نمایش بگذارند.»

هندبال قطر، با اختلاف در صدر

رقابت‌های انتخابی هندبال المپیک در حالی ادامه دارد که ایران در گروه «ب»، بعد از قطر در رده دوم قرار دارد. بعد از اینکه تیم ملی هندبال ایران توانست با نتیجه 33-18 از سد ازبکستان بگذرد، قطر هم با نتیجه قابل توجه 36-19 تیم خوب ژاپن را شکست داد. عربستان سعودی هم با نتیجه 29-23، عمان را از پیش رو برداشت. با این نتایج رده بندی تیم‌های گروهی که ایران در آن قرار دارد، در آستانه بازی‌های سوم به این صورت شد که قطر با 4 امتیاز و تفاضل گل 57 در صدر است. ایران هم با امتیاز مشابه اما تفاضل گل 23 در رده دوم است. عربستان و ژاپن، هر کدام 2 امتیاز دارند با این تفاوت که 2- تفاضل گل عربستان است و ژاپن که شکست سنگینی از قطر خورد، با تفاضل گل 9- در رده چهارم است. عمان، بدون امتیاز و تفاضل گل 14- به همراه ازبکستان، بدون امتیاز و تفاضل گل 55- در رده‌های پنجم و ششم هستند.

پیروزی بالای جدولی‌ها در هفته ششم لیگ برتر بسکتبال

درخشش نساج پور در شب باخت ثامن

در هفته ششم لیگ برتر بسکتبال، تیم‌های دانشگاه آزاد، پتروشیمی، شیمیدر، شهرداری گرگان و نفت آبادان، حریفان خود را شکست دادند.
در سالن بسکتبال آزادی، تیم شهرداری اراک با وجود درخشش اصغر کاردوست مقابل میزبان خود تن به شکست داد. سنتر ملی‌پوش ایران در این بازی 27 امتیاز و 9 ریباند برای شهرداری اراک به دست آورد و برای شیمیدر هم اوشین ساهاکیان با کسب 14 امتیاز، 8 ریباند و 6 پاس گل، بهترین بازیکن تیمش بود.
در دیگر بازی این هفته که در خانه بسکتبال شهر مشهد برگزار شد، تیم ثامن مشهد با اختلاف 4 امتیاز مغلوب دانشگاه آزاد شد. موثرترین بازیکن تیم ثامن، عرفان نساج‌پور با 16 امتیاز، 13 ریباند و 10 پاس گل بود که یک تریپل دابل را به نام خودش ثبت کرد. برای تیم دانشگاه آزاد هم روزبه ارغوان، 18 امتیاز، 5 ریباند و 2 پاس گل کسب کرد.
در سایر دیدارها پتروشیمی، آینده‌سازان انتهای جدولی را شکست داد، شهرداری گرگان، همتی تبریزی خود را از پیش رو برداشت و نفت آبادان هم در یک دیدار نزدیک از سد نیروی زمینی گذشت.
نتیجه دیدارهای هفته ششم لیگ برتر بسکتبال به شرح زیر است:
* ثامن مشهد 79 - دانشگاه آزاد 83
* آینده‌سازان میهن 53 - پتروشیمی بندر امام 79
* شیمیدُر تهران 72 - شهرداری اراک 65
* شهرداری تبریز 53 - شهرداری گرگان 62
* پالایش نفت آبادان 68 - نیروی زمینی 62


پیشنهاد رییس FIVB برای اقیانوسیه
یک تیم واحد به رقابت‌های بین‌المللی بفرستید

رییس فدراسیون جهانی والیبال پیشنهاد داد که یک تیم واحد از اقیانوسیه در مسابقات بین‌المللی شرکت کند تا توانایی رقابت با تیم‌های بزرگ را داشته باشد. آری گراسا در حاشیه بیست و یکمین اجلاس کنفدراسیون والیبال آسیا که در شهر ریاض در حال برگزاری است با نمایندگان منطقه اقیانوسیه دیدار کرد. رییس برزیلی FIVB در این نشست گفت: « فدراسیون جهانی والیبال، مصمم است تا از والیبال سالنی و ساحلی در اقیانوسیه حمایت کند. تاکید ویژه ما روی توسعه والیبال ساحلی است که البته نسبت به والیبال سالنی، هزینه کمتری دارد و مقرون به صرفه‌تر است. همچنین والیبال ساحلی، تناسب بیشتری با شرایط جغرافیایی کشورهای اقیانوسیه دارد.» گراسا در پایان پیشنهاد داد که یک تیم واحد از اقیانوسیه در مسابقات بین‌المللی شرکت کند تا توانایی رقابت با تیم‌های بزرگ را داشته باشد.

دو جلسه محرومیت و جریمه نقدی برای کاله

تیم والیبال کاله مازندران با حکم کمیته انضباطی به دو جلسه محرومیت از همراهی تماشاگران و 100 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. جلسه کمیته انضباطی فدراسیون والیبال با حضور اعضا برای بررسی این موضوع در روز دوشنبه 25 آبان ماه برگزار شد و قاسم ناهیجی سرپرست تیم کاله نیز در این نشست حضور یافت.
به گزارش ناظر مسابقه و اظهارات شفاهی حاتمی ناظر فدراسیون در پایان دست دوم مسابقه برخی از تماشاگران با بکار بردن الفاظ زشت و خارج از انتظار به داور مسابقه توهین کردند. همچنین در چند نوبت اشیایی به داخل زمین مسابقه پرتاب شد. ناظر، مسابقه را قطع کرده و قصدخاتمه دادن به بازی را نیز داشت که با وساطت برخی افراد مسابقه ادامه پیدا کرد اما تا انتهای مسابقه جو ورزشگاه ملتهب بود. رای کمیته درباره این پرونده به قرار زیر است:
با استناد به بند 39 از ماده 10 آیین‌نامه انضباطی، باشگاه کاله مازندران به دو جلسه برگزاری مسابقه بدون تماشاگر در آمل، همچنین پرداخت یکصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم گردید. فدراسیون همچنین یکی از لیدر‌های این باشگاه را نیز تا پایان نیم‌فصل از حضور در سالن محروم کرده است.
 


Page Generated in 0.0063 sec