printlogo


کد خبر: 56162تاریخ: 1394/8/27 00:00
مصاحبه و خبر




کیومرث هاشمی در دیدار با رییس فدراسیون گلف:
فدراسیون باید ابزار اولیه را در اختیار داشته باشد
کیکاوس سعیدی رییس فدراسیون گلف با کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک دیدار کرد. در این دیدار کیومرث هاشمی گفت: «مهم‌ترین اولویت این رشته ورزشی در راستای توسعه و گسترش آن در سراسر کشور ثبات مدیریتی است که این موضوع می‌تواند به عنوان یک اصل مدیریتی، سیاست‌ها و اهداف مورد نظر فدراسیون را فراهم آورد.»
 او با اشاره به اینکه در فدراسیون‌های جهانی و کشورهای پیشرفته رییس یک فدراسیون بیش از 10 تا 15 سال در سمت خود حضور دارد، گفت: « با انتخاب کیکاوس سعیدی در دوره جدید انتخابات فدراسیون، فرصت خوبی برای تکمیل برنامه‌های گذشته فراهم خواهد آمد و می‌توان فرصت‌ها را به نقطه قوت تبدیل کرد و به عنوان مهم‌ترین اصل و اولویت فدراسیون روی برنامه‌های قبلی و پیش رو تمرکز داشت.»
در این دیدار هاشمی ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده توسط فدراسیون گفت: « هیات‌های ورزشی در سطح استان‌ها بازوان اصلی فدراسیون‌ها هستند و نقش کلیدی و بسیار مهمی دارند به همین خاطر با توجه به محدودیت‌هایی که به لحاظ سخت‌افزاری همچون زمین و امکانات و محدودیت‌های مالی در نقاط مختلف کشور وجود دارد، باید شرایطی فراهم شود تا مدیران کل ورزش استان‌ها با فدراسیون همکاری متقابلی برقرار و از ظرفیت‌های بخش‌های خصوصی و توانمندی‌های منطقه‌ای خود برای توسعه و گسترش این رشته ورزشی استفاده کنند.»
رییس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه گلف رشته المپیکی است و توجه خاصی در دنیا به این رشته وجود دارد، ادامه داد: «فدراسیون باید ابزار اولیه که همان فضای ورزشی است را در اختیار داشته باشد و نسبت به ساماندهی تیم ملی در دو بخش بانوان و آقایان اقدام و اهداف خود را دنبال کند.»
کیومرث هاشمی در پایان از تقویت و حمایت فدراسیون گلف توسط کمیته ملی المپیک خبر داد: «این کمیته حمایت و پشتیبانی خود از این رشته ورزشی را اعلام و در رسیدن این فدراسیون به اهداف والای ورزشی تلاش می‌کند.»

دیدار لیلا رجبی با شهریان
درد دل نایب قهرمان آسیایی در سئول
پرتابگر المپیکی ایران که این روزها گلایه‌های زیادی دارد از وضعیت آماده‌سازی، امروز به وزارت ورزش می‌رود تا با رباب شهریان دیدار کند. لیلا رجبی که مدتی است فدراسیون را تهدید به کناره‌گیری از ورزش حرفه‌ای کرده و گفته در رویدادهای پیش رویش شرکت نمی‌کند، امروز با معاون بانوان وزارت ورزش دیدار می‌کند تا از مشکلاتش بگوید. نایب قهرمان پرتاب وزنه المپیک که مدتی است از بی‌برنامگی‌های فدراسیون گلایه می‌کند، با اینکه مسوولان فدراسیون می‌گویند برنامه‌هایش را نهایی کرده اند اما حاضر نیست تمریناتش را شروع کند تا ببیند نشست امروز با شهریان چه نتیجه‌ای دارد. رجبی تنها ملی‌پوش دوومیدانی است که به دلیل نارضایتی از شرایطی که برایش رقم خورده، هنوز تمریناتش را آغاز نکرده و این در حالی است که کمتر از 9 ماه تا المپیک باقی مانده است، ضمن اینکه تا سه ماه دیگر مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا نیز برگزار خواهد شد و او گفته که در این رقابت‌ها شرکت نمی‌کند.

کمیسیون ورزش و زنان کمیته ملی المپیک جلسه گذاشت
آیین‌نامه اصلاح می‌شود
نشست کمیسیون ورزش و زنان کمیته ملی المپیک برگزار شد و اعضای آن به بررسی و اصلاح مجدد آیین‌نامه کمیسیون ورزش و زنان برای ارائه به هیات اجرایی پرداختند.
 همچنین در این نشست مقرر شد برای حضور موثر این کمیسیون در سمپوزیوم بین‌المللی زن و ورزش تصمیم گیری شده و اعضا پس از دستور دبیر کل، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند. در این نشست تدوین بروشور کمیسیون به منظور معرفی کمیسیون زنان کمیته ملی المپیک در تمامی فدراسیون‌های داخلی، مجامع بین‌المللی و انجمن‌های تخصصی زنان و ورزش در کمیته بین‌المللی المپیک و سایر نهادها پیشنهاد شد. در این نشست پروانه نظر علی، محمدرضا پوریا، مهسا حسینی، مهین فرهادی زاد، فریده شجاعی، میترا کریمی و ناهید کریمی اعضای کمیسیون زن و ورزش حضور داشتند.

پرونده تیم ملی در قهرمانی آسیا بسته شد
5 مدال و دو بلیت ریو رهاورد کمانداران معلول  
تیم تیراندازی با کمان میکس کامپوند کشورمان با کسب مدال نقره، آخرین مدال کاروان ایران در مسابقات قهرمانی معلولان آسیا را به دست آورد. تیم تیراندازی معلولان متشکل از سمیه عباسپور و شهاب ریحانی مقابل تیم چین به میدان رفت و با ثبت امتیاز نهایی 143 مدال نقره را از آن خود کردند. بدین ترتیب، پرونده کاروان تیم اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا در این مسابقات با کسب سه طلا و دو نقره بسته شد و ملی‌پوشان بامداد روز جمعه به کشور باز می‌گردند.
در این رقابت‌ها زهرا نعمتی دو طلا (یک طلا در بخش مسابقات کسب سهمیه و یک طلا در بخش قهرمانی آسیا) به دست آورد، مجید کاکوش در بخش کسب سهمیه به یک مدال طلا دست یافت، سمیه عباسپور در بخش قهرمانی آسیا به عنوان نایب قهرمانی رسید و تیم میکس کامپوند نیز نایب قهرمان آسیا شد. تیم ایران در این مسابقات در مجموع موفق به کسب دو سهمیه مستقیم پارالمپیک 2016 توسط نعمتی و کاکوش شد و با احتساب سهمیه‌های به دست آمده از مسابقات جهانی آلمان، هم اکنون ایران 6 سهمیه مستقیم (چهار سهمیه ریکرو، یک کامپوند و یک کامپوند کلاس W1) در رشته تیراندازی با کمان دارد. این در حالی است که زهرا نعمتی چندی پیش توانست سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را هم به دست آورد.


Page Generated in 0.0059 sec