printlogo


کد خبر: 56147تاریخ: 1394/8/27 00:00
بررسی هفته پانزدهم لیگ یک
قحطی گل




هفته پانزدهم لیگ یک را باید یکی از هفته‌های کم گل لیگ یک دانست. عبور فقط 9 توپ از خط دروازه‌ها در 10 مسابقه آمار بسیار کمی است. به نظر می‌رسد هر چه به نیم فصل نزدیک می‌شویم تیم‌ها محتاط‌تر می‌شوند. در این هفته فقط سه بازی برنده داشت و شش مسابقه با نتیجه تساوی به پایان رسید. یکی از نکات قابل تامل در بازی‌های روز پانزدهم این بود که هیچ تیمی بیشتر از یک گل نزد. تیم پیکان همچنان روی نوار تساوی پیش می‌رود. آنها این هفته در خانه مقابل خونه به خونه متوقف شدند. در واقع تقابل علیرضا مرزبان و اکبر میثاقیان برنده نداشت. اما فجرسپاسی که در ورزشگاه حافظیه میزبان AL هرمزگان بود در ثانیه‌های پایانی وقت اضافی گل پیروزی را زد تا به تنهایی در صدر جدول قرار بگیرد.
در حالی که شرایط برای مس کرمان خوب بود تا با کسب سه امتیاز به رده سوم برسد اما نتوانست در خانه از سد AL اراک بگذرد. نادر دست‌نشان هم در زادگاهش بازنده نبود. او که با ماشین‌سازی به قائمشهر رفته بود در نهایت با تساوی یک – یک از زمین خارج شد. نفت آبادان در همدان نه گل زد نه گل خورد. به نظر می‌رسد رضا طلایی‌منش برای هماهنگی با تیمی که داود مهابادی بسته زمان بیشتری نیاز دارد. گیتی‌پسند، پارسه را شکست تا موقعیت تیم تهرانی در انتهای جدول همچنان خطرناک باشد. اما شاید بهترین نتیجه را فولاد یزد به دست آورد. آنها در میان بهت هواداران شهرداری اردبیل با یک گل این تیم را شکست دادند تا محمد احمدزاده هم باخت را تجربه کند. دو تیم ایرانجوان بوشهر و گل‌گهر هم کارشان را بدون گل پایان دادند. همین اتفاق هم در بازی داماش با خیبر خرم‌آباد افتاد. در آخرین بازی هم مس رفسنجان در مسجد سلیمان تیم نفت را با حساب یک – یک متوقف کرد.

تیم هفته: فجرسپاسی
فجرسپاسی بالاخره صدر جدول را از پیکان پس گرفت. شاگردان اصغر کلانتری برای رسیدن به این مهم 2+90 دقیقه انتظار کشیدند. آنها با این سه امتیاز و به خاطر تساوی پیکان مقابل خونه به خونه با دو امتیاز اختلاف به صدر جدول رسیدند.

برد هفته: فولاد یزد
شاید هواداران فولاد یزد هم قبل از بازی به تساوی خارج از خانه مقابل شهرداری اردبیل راضی بودند. اما میزبان، تیم دو سه هفته پیش نبود و یزدی‌ها خیلی خوب بازی را کنترل و در نهایت هم از تک موقعیت‌شان استفاده کرده و پیروزی باارزشی را به دست آوردند.
مربی هفته: محمدرضا شیردل
شکست دادن تیم شهرداری اردبیل که با محمد احمدزاده کاملا متحول شده بود در اردبیل کار بسیار سختی است. اما فولاد یزد با هدایت محمدرضا شیردل موفق به انجام این کار شد. شاگردان این مربی تمام راه‌های نفوذ بازیکنان میزبان را بستند و در نهایت هم روی موقعیتی که داشتند به گل رسیدند.

باخت هفته: شهرداری اردبیل
به نظر می‌رسد بازیکنان شهرداری اردبیل از کسب هفت امتیاز در سه بازی مغرور شده بودند که نتوانستند فوتبال خوبی را مقابل فولاد یزد ارائه دهند. آنها تنها میزبان بازنده این هفته بودند و حتما احمدزاده برای هفته آینده باید تیمش را به لحاظ روحی روانی هم آماده کند.

تیم منتخب
علی عساکره (نفت آبادان)، محمد ویزواری (خیبر خرم‌آباد)، ستار دراجی (نفت مسجدسلیمان)، محمود شبان (گل گهر سیرجان)، آرمین طلایی‌منش (پاس همدان)، احمد حسن‌زاده (فجرسپاسی)، هادی شکوری (خونه به خونه)، حمید غلامی (فولاد یزد)، علی جراح‌کار (ماشین‌سازی تبریز)، رضا کاردوست (AL اراک)، مرتضی عزیزمحمدی (گیتی‌پسند)

جدول گلزنان لیگ یک در پایان هفته پانزدهم
9 گل: حمیدکاظمی (نساجی)
7 گل: فرشید علیزاده (نفت مسجدسلیمان)
6 گل: اکبر صغیری (آلومینیوم هرمزگان)
5 گل: مرتضی آقاخان، میلاد سلیمان‌فلاح (پیکان)، ابراهیم صالحی (فجرسپاسی)، عماد میرجوان (آلومینیوم اراک)، امین قاسمی‌نژاد، فرزاد محمدی (ماشین‌سازی)، حسن نجفی (داماش)
4 گل: مهدی چاه‌کوتاه‌زاده (فجرسپاسی)، محمد مهدی نظری (پیکان)، میلاد پورصف‌شکن، فرزاد حسین‌خانی (مس کرمان)، ایمان رییسی، اکبر آفاقی (ماشین‌سازی)، علیرضا قاسمی (شهرداری اردبیل)، مرتضی عزیزمحمدی (گیتی‌پسند)، بهرام رشید فرخی (مس رفسنجان)، سجاد عاشوری، مرتضی رنجبر (پارسه)
 


Page Generated in 0.0067 sec