printlogo


کد خبر: 56046تاریخ: 1394/8/25 00:00
فوتبال آسیا



قضاوت فغانی در جام باشگاه‌های جهان
رقابت‌های جام باشگاه جهان 2015 با میزبانی ژاپن از 19 لغایت 29 آذر 94 برگزار می‌شود و AFC از انتخاب علیرضا فغانی جهت قضاوت این مسابقات خبر داد.
در گزارشی که در وب سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا منتشر شده، آمده است: «فغانی به عنوان داور بین‌المللی ایرانی از سال 2008 تاکنون قضاوت‌های کلیدی همچون حضور در مرحله نهایی رقابت‌های جام ریاست جمهوری 2009 آسیا و مرحله نهایی چلنج کاپ 2010 آسیا را با حضور تیم‌های ترکمنستان و کره شمالی برعهده داشته است. وی همچنین مرحله نهایی لیگ قهرمانان 2014 آسیا با حضور تیم‌های وسترن سیدنی استرالیا و الهلال عربستان را قضاوت کرده است. رضا سخندان و محمدرضا منصوری به عنوان کمک داوران فغانی در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان 2015 حضور خواهند داشت.»

وایت: فقط یک بازیکن در MLS داریم
گری وایت سرمربی تیم فوتبال گوام، به این شایعه که ۹ بازیکن تیمش در لیگ فوتبال آمریکا (MLS) بازی می‌کنند، واکنش نشان داد.
 تیم فوتبال گوام روز سه‌شنبه میزبان تیم ملی ایران است. گوام نسبت به گذشته خیلی تفاوت کرده است. این تیم شکست‌های ۲۱ - صفر و ۱۶ - صفر را مقابل کره شمالی و تاجیکستان در پرونده دارد.
گری وایت در خصوص بازی با هند در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ گفت: «شانس ما برای صعود خوب است. وقتی نتایج قرعه‌کشی در آوریل منتشر شد چه کسی فکر می‌کرد تا اینجای کار 7 امتیاز کسب کنیم؟» گری وایت در ارتباط با این شایعه که ۹ بازیکن گوام در لیگ فوتبال آمریکا بازی می‌کنند، گفت: «کدام ۹ بازیکن؟ ما فقط یک بازیکن در لیگ فوتبال آمریکا داریم.»

ژاوی: السد شانس قهرمانی دارد
ژاوی هرناندز کاپیتان سابق بارسلونا که در این فصل برای السد قطر بازی می‌کند، از حضورش در قطر ابراز رضایت کرد و اظهار داشت که تیم السد کماکان شانس قهرمانی را دارد.
 کاپیتان سابق بارسا درباره زندگی‌اش در قطر گفت: «زندگی خیلی خوبی در این کشور دارم، با وجود اینکه از تیم‌های مختلف پیشنهاد داشتم السد را انتخاب کردم و از این انتخاب خود بسیار رضایت دارم.»
ژاوی در این فصل برای تیم السد قطر بازی می‌‌کند. او به خاطر بازی‌های خوبی که در ماه سپتامبر به همراه تیمش ارائه داده بود توانست جایزه بهترین بازیکن ماه لیگ ستارگان قطر را از آن خود کند. اکنون تیم السد با 18 امتیاز در رده سوم قرار دارد.

وزیر ورزش کویت متهم اول تعلیق
نماینده کمیته بین‌المللی المپیک، وزیر ورزش کویت را متهم به دخالت و عدم درک متقابل در امور ورزش این کشور کرد.
وزیر ورزش و جوانان و وزیر اطلاعات کویت بعد از تعلیق کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی این کشور متهم به دخالت و عدم درک متقابل شد. پیر میرو مدیر روابط کمیته بین‌المللی المپیک گفت: «اقدامات اخیر شیخ سلمان صباح وزیر ورزش کویت جزو بدترین دخالت‌هایی است که من تاکنون دیده‌ام. دخالت‌های دولت در امور ورزش این کشور باعث شد تا کویت از سوی IOC برای دومین بار در طول 5 سال گذشته تعلیق شود. این کشور در سال 2010 نیز تعلیق شده بود. قانون جدیدی که در این کشور وضع شده بود اجازه می‌داد تا دولت در امور ورزش این کشور دخالت کند. کمیته بین‌المللی المپیک تا 27 اکتبر به کویت فرصت داد تا قوانین خود را تصحیح کند اما این اتفاق رخ نداد.»
پیر میرو خاطرنشان کرد: «وزیر ورزش کویت نمی‌خواهد قوانین فدراسیون‌های بین‌المللی را بفهمد. ما شرایطی داریم که دولت‌ها باید آن را دنبال کنند. توماس باخ رییس کمیته بین‌المللی المپیک در حاشیه نشست عمومی آنوک با نخست‌وزیر کویت دیداری داشت که به این توافق رسیدند تا گفت‌وگوهای بیشتری را درباره این اتفاقات داشته باشند.»
به دنبال این اتفاقات و ناآرامی‌‌ها شیخ احمد الفهد الصباح رییس شورای المپیک آسیا که خود نیز کویتی است مسوولان دولتی این کشور را مورد سرزنش قرار داد. میرو ادعا می‌کند جزییات قانون در نامه‌ای توسط شیخ سلمان به IOC ارسال شده است. در صورت باقی ماندن تعلیق تا زمان المپیک 2016 ریو، ورزشکاران کویتی با پرچم IOC در مسابقات شرکت می‌کنند اگرچه شیخ سلمان اعلام کرده ورزشکاران این کشور مجاز به این کار نیستند. تاکنون 10 فدراسیون از جمله بسکتبال، فوتبال، هندبال، تیراندازی، جودو، والیبال و کاراته تعلیق شده‌اند و امکان تعلیق فدراسیون دوومیدانی این کشور نیز وجود دارد.
 


Page Generated in 0.0049 sec