printlogo


کد خبر: 56043تاریخ: 1394/8/25 00:00
در گوام زمین مهم‌ترین حریف ما است
جهانبخش: کلیشه است اما برای تیم ملی انگیزه دارم!



بازگشت علیرضا جهانبخش به تیم ملی یکی از اتفاقات خوب بود. در میان سیل اخبار بد و نومیدکننده مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها و ماجراهای ویزا در گوام، حضور او در تیم ملی بعد از دو دوره غیبت و یک مصدومیت طولانی یک اتفاق امیدوارکننده است؛ هافبک – مهاجم تیم ملی که در بازی برابر ترکمنستان یک نیمه در گوش چپ به میدان رفت و البته خوش درخشید. ستاره‌ای که البته عطش گلزنی هم داشت و چندین و چند بار قصد دروازه حریف را کرد اما بدشانس بود که توپ‌هایش راهی به دروازه نیافت. جهانبخش در آستانه بازی برگشت درباره حال و هوای این روزهایش صحبت کرده است...

بازگشت به تیم ملی
در مسابقات جام ملت‌های آسیا با مصدومیتی روبه‌رو شدم و بعد از آن به خاطر مصدومیتی دیگر و شرایطی که به وجود آمد دیگر نتوانستم در تیم ملی بازی کنم و دیدارهای بزرگی را هم از دست دادم اما اکنون خوشحالم که دوباره به تیم ملی برگشته‌ام. دوست داشتم این اتفاق زودتر بیفتد اما خدا را شکر اکنون دوباره در تیم ملی هستم و این افتخار را دارم که مجددا پیراهن تیم ملی را بر تن کنم.

جوانگرایی در تیم ملی
در همان زمان برگزاری جام ملت‌های آسیا هم کادر فنی اعلام کرد که هدفش پوست اندازی تیم ملی و کاهش میانگین سنی بازیکنان است و حالا می‌بینید این اتفاق رخ داده و این امتیازی بسیار مثبت برای تیم ملی است. تیم ملی در شرایط فعلی تلفیقی از بازیکنان جوان و بازیکنان با تجربه است. بازیکنان جوان می‌توانند از انگیزه باتجربه‌ها استفاده کنند و بازیکنان با تجربه هم از انگیزه بازیکنان جوان انگیزه می‌گیرند و این موضوع در نهایت به سود تیم ملی است.

انگیزه‌
مطمئنا انگیزه بسیار زیادی دارم که بتوانم دوباره در تیم ملی به کشورم خدمت کنم. شاید جمله‌ای کلیشه‌ای باشد اما آرزوی همه بازیکنان بازی برای تیم ملی کشورشان است و من صددرصد انگیزه دارم تا بتوانم برای تیم ملی بازی کنم.
انگیزه من برای بازی ملی خیلی زیاد است و این را برای خودم افتخار می‌دانم که بتوانم برای تیم ملی بازی کنم.
برد ترکمنستان
جدا از پیروزی تیم ملی در این بازی فکر می‌کنم مهم‌ترین موضوع حضور خوب هواداران در ورزشگاه بود. طبقه اول ورزشگاه آزادی در آن روز پر شد و این می‌تواند خبر خوبی برای فوتبال ما باشد. خوشحالم با بردی که کسب کردیم، آنها را دست پر به‌ خانه‌هایشان بازگرداندیم. تیم ملی برابر ترکمنستان نمایش با اقتداری ارائه کرد و موقعیت‌های زیادی برای گلزنی داشتیم و این نمایش برای هواداران راضی‌کننده بود.

بازی با گوام
بلافاصله بعد از دیدار برابر ترکمنستان در یک سفر طولانی به گوام پرواز کردیم. اکنون دو، سه روز است که در اینجا حضور داریم و تلاش می‌کنیم با شرایط تطبیق پیدا کنیم. بدترین نکته‌ای که اینجا با آن روبه‌رو هستیم، وضعیت زمین است. هیچ کدام از ما بازیکنان در چنین زمین‌هایی بازی نکرده‌ایم. چمن مصنوعی این زمین یک طرف، کیفیت بد آن طرف دیگر. شرجی بودن هوا هم که کار را سخت‌تر می‌کند اما با این همه تمام تلاش‌مان را برای کسب نتیجه دلخواه انجام خواهیم داد.

پیش‌بینی
در نبود چند بازیکن اصلی، تیم ایران بازی سختی خواهد داشت اما امیدوارم بازیکنان جانشین بتوانند انتظارات کادر فنی تیم ملی را برآورده کنند. معتقدم ملی‌پوشان فوتبال ایران با برتری مقابل گوام، کار صعود خود را به مرحله بعدی رقابت‌های جام جهانی 2018 روسیه یکسره خواهند کرد.

آلکمار
متاسفانه به دلیل مصدومیت نتوانستم در ترکیب اصلی تیم آلکمار در ابتدای لیگ دسته اول باشگاه‌های هلند قرار گیرم. خوشبختانه به شرایط مطلوب باز گشته‌ام و در سه دیدار پایانی تیم آلکمار در لیگ هلند به میدان رفتم. آلکمار در آذرماه امسال چند دیدار سخت و سرنوشت ساز را در لیگ‌های اروپا و هلند پیش رو دارد، فرصت بسیار گرانبهایی برایم به وجود آمده تا بتوانم جایگاه ثابتی در تیم آلکمار به دست آورم. بعد از پایان دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر گوام در مرحله مقدماتی جام جهانی، به هلند باز خواهم گشت تا هر چه سریعتر به تمرینات آلکمار ملحق شوم.
جایگاه ثابتی را در تیم آلکمار در دیدارهای سرنوشت ساز آینده در لیگ‌های اروپا و هلند به دست می‌آورم.
 


Page Generated in 0.0056 sec