printlogo


کد خبر: 56019تاریخ: 1394/8/25 00:00
افشای ابعاد جدیدی از حادثه پاریس
دشان و لوو حملات تروریستی را از بازیکنان پنهان کردند





دیدیه دشان و یوآخیم لوو، مربیان تیم‌های ملی فرانسه و آلمان در بین دو نیمه بازی دوستانه این دو تیم در استاددوفرانس از حملات تروریستی باخبر شده بودند اما تصمیم گرفتند به بازیکنان چیزی نگویند.
روزنامه نیویورک تایمز گزارش کرده، که هم دشان و هم لوو در بین دو نیمه می‌دانستند که در پایتخت فرانسه اتفاقاتی در جریان است اما ترجیح دادند که این اطلاعات را برای خودشان نگه دارند. در نیمه اول این بازی انفجاری در بیرون ورزشگاه روی داد و تماشاگران صدایش را شنیدند. فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه را پس از این انفجارها به بیرون از ورزشگاه منتقل کردند.
تصمیم لوو و دشان باعث شرایط عجیبی شد. بازیکنان خبری از اتفاقات بیرون نداشتند و طبق معمول بازی می‌کردند و طرفداران هم آنها را تشویق می‌کردند اما خبرنگاران و مقامات برگزاری مسابقه که به اینترنت متصل بودند داشتند وقایع بیرون ورزشگاه را تعقیب می‌کردند.
وال‌استریت ژورنال هم گزارش کرده که فردی که مواد منفجره به خود بسته بود قصد ورود به ورزشگاه را داشت اما ماموران مانع حضور او شدند و مواد انفجاری را هم خنثی کردند.
در گزارش نیویورک تایمز آمده که بازیکنان پس از پیروزی 2-صفر فرانسه و در رختکن بود که فهمیدند چه اتفاقی افتاده است. بازیکنان آلمان در همان تونل رختکن ایستادند و از روی نمایشگرها، اتفاقات را دنبال کردند و آنتوان گریزمان، مهاجم فرانسه به‌سرعت به دنبال این بود که از خواهرش باخبر شود که به کنسرتی در سالن باتاکلان رفته بود. در این سالن بزرگترین حمله تروریستی آن شب انجام شد و دست کم 80 نفر کشته شدند. گریزمان بعدتر در توییتر نوشت که خواهرش توانسته فرار کند. در ادامه این گزارش آمده که طرفداران به سمت دو در خروجی هدایت شدند و همین باعث ازدحام آنها شد. خبرنگاری به نام آندریاس برتن گفته است: «ناگهان صدها طرفدار به سمت ورزشگاه برگشتند. ما تصور کردیم که شاید مهاجمان دارند با اسلحه به ورزشگاه می‌آیند.»
به این ترتیب طرفداران مانده بودند که چه کنند. برخی از آنها در وسط زمین ورزشگاه قدم می‌زدند. نشست‌های خبری و مصاحبه‌های پس از بازی هم لغو شد و تیم فرانسه در حوالی ساعت 3 صبح با اتوبوس به اردوی تمرینی‌اش در جنوب غربی پاریس برده شد. همچنین همسران و فرزندان برخی بازیکنان به محلی در نزدیکی اقامتگاه بازیکنان فرانسه برده شدند.
به تیم ملی آلمان هم گفته شد که اگر ورزشگاه را ترک کنند، نمی‌توان امنیتشان را تضمین کرد چون روی اتوبوس تیم، نشان‌های تیم ملی آلمان وجود داشت. آنها در نهایت نزدیک به ساعت 7 صبح در چند مینی‌ون محل را ترک کردند و مستقیما به فرودگاه رفتند. اعضای تیم در حوالی ساعت 10 صبح در توییتر نوشتند که به سلامت به فرانکفورت رسیده‌اند.

 


Page Generated in 0.0050 sec