printlogo


کد خبر: 56012تاریخ: 1394/8/25 00:00
تلنگر



پوستر مقوایی سنگین و رنگین دست به دست در تحریریه می‌چرخد و بر صورت هر کسی که آن را به دست می‌گیرد، علم حیرت می‌کارد! پوستری با این عنوان: «کتاب، بیرون محوطه جریمه»؛ ظاهرا خانه کتاب و سرای اهل قلم دست به دست هم داده‌اند و به مناسبت هفته کتاب، مراسمی را برای روز سه‌شنبه تدارک دیده‌اند تا چنانکه این پوستر حکایت می‌کند، دکتر بیژن ذوالفقارنسب و نیما نکیسا درباره «کتاب و فوتبال» بنشینند و به گپ و گفت بپردازند.
و اما چرا دیدن این پوستر هر بیننده‌ای را سردرگم می‌کند:
یک؛ طبعا باید قبل از هر چیز بپرسیم، چرا ذوالفقارنسب و نکیسا؟ حالا با توجه به پیشینه و سبقه آکادمیک دکتر ذوالفقارنسب می‌توان پذیرفت که او بتواند یک پای این نشست باشد اما اینکه نیما نکیسا چرا باید یک پای بحث کتاب و کتابخوانی باشد، احیانا سوالی است که هر کسی که این پوستر را ببیند، بی شک، به دنبال جوابی برای آن خواهد بود.
دوم؛ پوستر روشن نمی‌کند که این دو بزرگوار می‌خواهند درباره «فوتبال» گپ و گفت کنند، درباره «کتاب» (آن هم به طور عام) صحبت کنند یا درباره کتاب‌هایی که درباره فوتبال و در حوزه فوتبال منتشر شده‌اند، بحث کنند؟ خودتان نسبت به جمله مندرج در این پوستر: «گپ و گفت کارشناسان درباره فوتبال و کتاب»قضاوت کنید.
سوم؛ در اینکه این اتفاق، اتفاق بسیار مبارکی است و به شخصه با دیدن هر حرکتی که کتابخوانی را تشویق کند (بخصوص فوتبالیست‌ها و فوتبالدوستان را که عمدتا التفاتی به کتاب نشان نمی‌دهند) قند توی دلم آب می‌شود، شکی نیست؛ منتها کاش برپا کنندگان این جلسه قدری حساسیت و دقت بیشتری به خرج دهند و اطلاع رسانی‌شان طوری نباشد که مخاطب را دچار سرگیجه کند.
 


Page Generated in 0.0061 sec