printlogo


کد خبر: 56001تاریخ: 1394/8/25 00:00
دوگانگی در تصمیمات برای تخلفات سربازی بازیکنان
پوئن تراکتور، بلای جان تراکتور!





پرونده‌ای که برای جعل معافیت سربازی برخی بازیکنان فوتبال باز شد در نهایت ‌تر وخشک را با هم سوزاند و کارت معافیت خیلی از بازیکنان باطل شد. در این بین به طور حتم بازیکنانی بودند که واقعا در دریافت کارت معافیت سربازی مرتکب هیچ گناهی نشده بودند و صد البته مستحق هیچ مجازاتی هم نبودند اما وقتی آتش دامن کارت‌های معافیت فوتبالیست‌ها را گرفت، برخی از این بازیکنان هم در این آتش سوختند اما به صورت کلی خیلی از این بازیکنان دانسته و با خواسته خود اقدام به جعل یک سند رسمی کشور کرده بودند و به نظر می‌رسد که در برخورد با این بازیکنان مماشات بسیار زیادی صورت گرفت و متاسفانه همین باعث شد تا حالا اوضاع یکی از تیم‌هایی که از این بازیکنان بهره می‌گیرد، بحرانی شود. بازیکنی که با جعل یک سند رسمی در طی سال‌های گذشته منافع زیادی کسب کرده و بارها و بارها قرارداد میلیاردی بسته بود، بعد از باطل شدن کارت معافیت سربازی‌اش، بی سرو صدا و بدون هیچ مجازات مدنی به تیمی بهتر رهسپار شد اما جالب است که در گذشته نه چندان دور، سازمان وظیفه عمومی کشور در برخورد با یک تخلف عادی به مراتب شدیدتر برخورد کرده بود و در این مورد مماشات را از حد گذراند.
چند سال پیش زمانی که ایمان مبعلی دراوج فوتبالش قرار داشت و یکی از ستاره‌های تیم ملی محسوب می‌شد و البته قراردادی یکساله با فولاد خوزستان داشت، با غیبت شش ماهه به خدمت سربازی رفت و همین موضوع باعث شد تا مسوولان نظام وظیفه از حضور او در لیگ برتر جلوگیری کنند و مبعلی به‌عنوان ستاره جوان تیم ملی مجبور شد عطای لیگ برتر را به لقایش ببخشد و راهی لیگ یک و تیم نیروی زمینی شود. شرایط آن زمان لیگ یک هم کاملا مشخص است، اگر پای صحبت‌های ایمان مبعلی که هنوز هم یکی از بهترین‌های لیگ برتر به شمار می‌رفت بنشینید، خواهید فهمید که برای غیبت چند ماهه در رفتن به سربازی، چه زحماتی و دشواری‌هایی را تحمل کرد. نگرفتن حقوق، خوابیدن در خوابگاه سربازان، استفاده از جیره غذایی سربازی و ... مهم‌تر از همه بازی در لیگ یک در حالی که ستاره تیم ملی بود. عجیب است که چند سال بعد برخی بازیکنان با خواسته خود و با درک اینکه سندی از اسناد رسمی کشور را جعل می‌کنند، اقدام به پرداخت پول و ... برای دریافت کارت معافیت کردند اما برخوردی متفاوت با این بازیکنان شد تا جایی که برخی از آنها، به نوعی تشویق شدند و در تیم‌هایی حضور پیدا کردند که حتی شاید در حالت عادی به این شرایط نمی‌رسیدند. مجازات سازمان وظیفه عمومی برای غیبت چند ماه و جعل سند، عجیب بود، عجیب از این نظر که ایمان مبعلی بدترین سختی‌ها و مجازات‌ها را دید ولی برخی فوتبالیست‌هایی که سند جعل کرده بودند، به تیمی مانند تراکتورسازی اعزام شدند و حالا به جای موثر بودن در این تیم، تراکتورسازی در طول یازده هفته گذشته از لیگ برتر هنوز نتوانسته نتایج مورد انتظار را کسب کند و بدتر اینکه همین بازیکنان حواشی زیادی برای این تیم تبریزی ایجاد می‌کنند.
تراکتورسازی این روزها سرشار از حاشیه است و خبرهای خوبی از تبریز به گوش نمی‌رسد، در حالی که بیشتر بازیکنان این تیم سرباز هستند و تراکتورسازی حق پرداخت پولی به آنها ندارد. حالا در این تیم سربازهایی که سند جعل کردند، قهر می‌کنند و انگیزه‌ای برای بازی ندارند، در حالی که حضور در تراکتورسازی لطف بی پایانی بود که برخی مسوولان تراکتورسازی و سازمان وظیفه عمومی
در حق آنها کردند.


Page Generated in 0.0046 sec