printlogo


کد خبر: 56000تاریخ: 1394/8/25 00:00
اعتراض‌ها، هر روز به یک نفر
ادامه جریان‌سازی علیه فولاد!




سمیرا شیرمردی
فولاد خوزستان مدت‌هاست که مشکل دارد و نتیجه نمی‌گیرد. این تیم نه تنها در لیگ برتر، بلکه در جام حذفی هم نتوانست انتظارات را برآورده کند و هر روز هواداران را ناامیدتر از قبل کرده.
در ابتدا خیلی‌ها این مشکل را به نقل و انتقالات ارتباط می‌دادند و اینکه خریدهای اشتباه باعث شد فولاد نتیجه نگیرد. بعد از آن، مشکل به دراگان اسکوچیچ ارتباط پیدا کرد و اینکه نمی‌تواند از بازیکنانش به خوبی بهره بگیرد. خیلی‌ها به او ایراد می‌گرفتند و می‌گفتند سرمربی فولاد خوزستان با وجود اینکه تیمش در بازی‌ها می‌بازد اما دست به ترکیب نمی‌زند و همچنان از نفرات قبلی استفاده می‌کند. البته شاید محدودیت بازیکن باعث چنین مشکلی شده بود اما جالب این بود که سیستم بازی هم تغییری نمی‌کرد. به هر حال اعتراض هواداران هر روز بیشتر از قبل و شدیدتر می‌شد اما هیچ اتفاقی نمی‌افتاد. خیلی‌ها حتی انتظار می‌کشیدند که دراگان اسکوچیچ از فولاد اخراج شود اما مدیریت باشگاه به خاطر قرارداد بالای او دست به چنین کاری نمی‌زد.
به همین دلیل انتقادها 2 جانبه شده بود. این بار هواداران هم به دراگان و تیمش اعتراض داشتند و هم به مدیریت باشگاه. اعتراض‌ها داشت رنگ و بوی خاصی می‌گرفت و احتمال هر اتفاقی وجود داشت. در این حین خبر رسید که باشگاه سپاهان به دنبال به خدمت گرفتن دراگان اسکوچیچ است.
این خبر شاید برای خیلی‌ها باورنکردنی بود اما کاملا جدی پیگیری شد. هم منوچهر نیکفر رییس هیات مدیره باشگاه سپاهان از حضور دراگان اسکوچیچ در میان گزینه‌های سرمربیگری سپاهان خبر داده بود و هم اصغر باقریان مدیرعامل باشگاه.
در هر صورت همه چیز داشت خوب پیش می‌رفت و حتی توافق برای جدایی دراگان اسکوچیچ از فولاد خوزستان هم انجام شد که ناگهان یک شرط همه چیز را تغییر داد. دراگان که انگار به یکسری مسائل شک کرده بود، ترجیح داد قبل از توافق با سپاهان و امضای قرارداد با این باشگاه، قراردادش با فولاد خوزستان را فسخ نکند. در نهایت هم مدیرعامل باشگاه فولاد این شرط را قبول نکرد تا دراگان زمان را از دست بدهد و فرصت از بین برود.
نکته جالب در این اتفاقات این بود که باشگاه سپاهان که خیلی اصرار به جذب دراگان اسکوچیچ داشت، برای مهلت حضور این سرمربی کروات در اصفهان حتی چند ساعت هم آن را تمدید نکرد. به این ترتیب دراگان نتوانست تا پایان روز سه‌شنبه خود را به اصفهان برساند و در نهایت هم او در اهواز ماندنی شد.
بعد از اینکه دراگان اسکوچیچ در اهواز ماندگار شد، باشگاه سپاهان خیلی زود با ایگور استیماچ به توافق رسید و قراردادش را امضا کرد. در مصاحبه‌های استیماچ یک نکته جالب به چشم می‌خورد که کمی هم عجیب بود. استیماچ در مصاحبه‌هایش گفته بود که از 10 روز قبل با مسوولان باشگاه سپاهان به صورت مستقیم وارد مذاکره شده بود و خیلی زود به توافق رسید. این مساله نشان می‌داد که حضور دراگان اسکوچیچ در سپاهان چندان جدی نبود. در واقع سپاهانی‌ها با استیماچ به توافق رسیده بودند اما ظاهرا با منظورهای دیگر نام دراگان اسکوچیچ را مطرح کردند.
خیلی‌ها معتقدند دلیل اصلی این اتفاق این بود که گزینه سپاهانی‌ها تا روز امضای قرارداد مخفی بماند تا مشکلی ایجاد نشود اما در اهواز شایعه شده به خاطر اینکه اصغر باقریان قبلا در فولاد خوزستان حضور داشت و ظاهرا همچنان نسبت به این باشگاه عرق دارد، دست به چنین کاری زده. در واقع گفته می‌شود باقریان با این کارش می‌خواست به باشگاه فولاد لطف کند تا به تیم شوک وارد شود و تیم قرمز خوزستانی از آن حال و هوای انتقادی خارج شود. ظاهرا این شوک هم به خوبی جواب داده چون بعد از ماندن دراگان اسکوچیچ در فولاد خوزستان دیگر از انتقاد خبری نیست. البته انتقاد به سرمربی کروات فولاد خوزستان.
به نظر می‌رسد در این بازی، دراگان اسکوچیچ به خوبی توانست پوئن‌های مثبت را به دست بیاورد. چرا که بعد از ماندن او در تیم، دیدیم که هواداران به تمرینات رفتند و به جای انتقاد از سرمربی‌شان، او را تشویق و حمایت کردند. البته انتقادها تمام نشد و نوک پیکان آن حالا تنها به سوی مدیریت باشگاه است. به صورتی که تجمع‌های اعتراض‌آمیز هم رنگ و بوی جدیدی پیدا کرده. قبلا هواداران هر چند بار که به باشگاه می‌رفتند و اعتراض‌شان به حضور دراگان اسکوچیچ بود اما حالا این اعتراض‌ها به علیرضا اژدری‌زاده مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان است. در همین زمینه هم چند روزی است که در صفحه‌های اجتماعی هواداران فولاد می‌بینیم که از تجمع خبر داده‌اند. حالا باید دید این اعتراض‌ها در نهایت به کجا می‌انجامد.
اژدری‌زاده می‌رود یا اینکه از او همچنان حمایت می‌شود تا اعتراض‌ها ادامه داشته باشد. باز هم نکته اصلی در فولاد این است که چرا لیدرها می‌توانند برای باشگاه فولاد جریان‌های مخرب راه بیندازند؟ چرا باشگاه فولاد مقابل این جریان‌سازی‌ها محکم نمی‌ایستد؟
 


Page Generated in 0.0054 sec