printlogo


کد خبر: 55987تاریخ: 1394/8/25 00:00
چهارسوی فوتبال




رونالدو: نمی‌توانم نسبت به اتفاقات پاریس بی‌تفاوت باشم
کریستیانو رونالدو به جمع ورزشکاران و مشاهیری پیوست که حملات تروریستی اخیر را در پاریس محکوم و با خانواده‌های قربانیان این حادثه که نزدیک به 230 نفر کشته و مجروح داشت، ابراز همدردی کرده‌اند. رونالدو خطاب به خانواده‌های قربانیان این حادثه در صفحه توییترش نوشته است: «من نمی‌توانم نسبت به وحشت حملاتی که به پاریس شد، بی‌تفاوت باشم. من به یاد قربانیان و خانواده‌های آنها هستم.»

مسی: آرامش و برادری تنها شیوه برای زندگی است
لیونل مسی به حملات تروریستی اخیر فرانسه که در زمان برگزاری بازی دوستانه تیم‌های ملی آلمان و فرانسه در ورزشگاه استاددو‌فرانس رخ داد و 129 کشته و نزدیک به 100 زخمی داشت، واکنش نشان داد. مهاجم بارسلونا به صف پرشمار ورزشکارانی پیوست که حملات اخیر پاریس را محکوم و با خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرده‌اند. مسی در صفحه فیس‌بوکش نوشته است: «امروز ما به یاد قربانیان و خانواده کسانی هستیم که در حادثه روز جمعه جان‌شان را از دست دادند. ما یک بار دیگر و این بار قوی‌تر از همیشه می‌خواهیم تأکید کنیم که تنها یک راه برای زندگی بشری وجود دارد که آن زندگی در آرامش و برادری میان انسان‌هاست. ما در کنار هم برای رسیدن به این هدف تلاش خواهیم کرد.»

بازی انگلیس- فرانسه برگزار می‌شود
هاجسون: جهان فوتبال علیه تروریسم متحد است
روی هاجسون مربی تیم ملی انگلیس ابراز امیدواری کرد که تصمیم مقامات فرانسوی برای انجام بازی دوستانه میان دو کشور فرصتی برای نشان دادن همدلی و اتحاد بعد از حملات تروریستی جمعه باشد. حداقل 129 نفر در اثر حملات جمعه‌شب در پایتخت فرانسه جان باختند که چند مورد از آن در نزدیکی استاددوفرانس در جریان دیدار دوستانه آلمان و فرانسه بود. این تردید به وجود آمد که بازی دوستانه سه‌شنبه انگلیس و فرانسه در ورزشگاه ویمبلی لندن لغو شود اما فدراسیون‌های فوتبال دو کشور اعلام کردند بازی طبق برنامه به انجام می‌رسد.
هاجسون گفت: «از طرف کادرفنی و بازیکنان انگلیس به مردم فرانسه تسلیت می‌گوییم. حوادث پاریس ما را شوکه کرد و با کسانی که عزیزان خود را در این وقایع تراژیک از دست دادند، همدردی می‌کنیم.»
او تاکید کرد: «وضعیت دشواری است اما می‌توانیم در این بازی نشان دهیم که جهان فوتبال در مقابله با این اقدامات متحد است. مطمئنم هواداران هم در این دوران سخت دو تیم را حمایت خواهند کرد.»
کمپینی راه افتاده که هواداران انگلیسی در جریان بازی با فرانسه سرود ملی تیم میهمان را بخوانند، دیلی‌تلگراف متن کامل سرود فرانسه که به نبردهای حماسی قرن هجدهم اشاره دارد را به انگلیسی و فرانسوی چاپ کرده.

احتمال محرومیت شش ساله بلاتر و پلاتینی
به نوشته نشریه دیلی‌میل انگلیس احتمال دارد، سپ بلاتر رییس فیفا و میشل پلاتینی رییس یوفا برای شش سال از فعالیت در دنیای فوتبال محروم شوند و این اتفاق ممکن است در مدت زمان باقیمانده تا کریسمس رخ دهد. به گزارش دیلی‌میل، بازرسان فیفا در مراحل پایانی تحقیقات خود از پرونده پرداخت 2 میلیون یورو از حساب فیفا به حساب پلاتینی در سال 2011 هستند، پرداختی که بلاتر مدعی شده به‌عنوان حق مشاوره به پلاتینی پرداخت کرده است. کمیته اخلاق فیفا بلاتر و پلاتینی را تا مشخص شدن وضعیت پرونده‌شان برای 90 روز از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم کرده است اما طبق اعلام یکی از اعضای کمیته اخلاق فیفا این کمیته در تلاش است که تا ماه کریسمس به یک جمع‌بندی کلی درباره پرونده روسای فیفا و یوفا دست پیدا کند و در صورت اثبات تخلف آنها، ممکن است برایشان شش سال محرومیت در نظر گرفته شود.

اسکولز:   منچستریونایتد فلسفه فان‌خال را نمی‌خواهد
پل اسکولز بار دیگر به انتقاد از لوییس فان‌خال، مربی منچستریونایتد پرداخت و به او توصیه کرد به جای تحمیل تاکتیک‌های اشتباهش به شیاطین سرخ، راهی برای بالا بردن آمار گل‌های تیمش پیدا کند.
اسکولز گفت: «بازی منچستریونایتد در 13 ماه گذشته عالی نبوده است اما بهتر است که من حرف زیادی در این باره نزنم چون لوییس ممکن است در حال گوش کردن به حرف‌هایم باشد! از فلسفه بازی و از یک فرآیند حرف زده می‌شود اما به نظر من منچستریونایتد به فلسفه بازی نیاز ندارد. هواداران می‌‌خواهند فوتبالی هجومی و پرگل ببینند. این شیوه بازی منچستریونایتد است. البته دیدن بازیکنانی مانند لیندگارد در تیم خوب است. اینکه یک بازیکن جوان به ترکیب تیم راه پیدا و خوب هم بازی می‌کند، اتفاق خوبی است.»
هافبک سابق شیاطین سرخ درباره شغل فعلی خود هم گفت: «راستش را بخواهید کار با عنوان یک کارشناس فوتبالی خیلی هم برایم لذتبخش نیست. دارم تلاش می‌کنم که تا جای ممکن صادق باشم.»

لیپی: بازگشت به تیم ملی بزرگترین اشتباه من بود
مارچلو لیپی گفته بزرگترین اشتباه دوران ورزشی او بازگشت به تیم ملی ایتالیا بود. به گزارش سایت فوتبال ایتالیا، لیپی با ایتالیا فاتح جام جهانی 2006 شد و پس از نمایش ناامیدکننده ایتالیا در یورو 2008، او برای جام جهانی 2010 به این تیم برگشت و با این تیم در مرحله گروهی حذف شد. لیپی می‌گوید: «بزرگترین اشتباهی که تاکنون داشته‌ام برگشت به تیم ملی بوده است. من پیش از جام جهانی 2006 به رفتن فکر کرده بودم اما برگشتم تا اعتمادی که تیم به من نشان داده بود را جبران کنم اما شما دو سال بعد از قهرمانی در جام جهانی نباید به تیم برگردید. پس از جام جهانی 2006، گتوزو دست من را گرفت و گفت اگر بروی تو را می‌کشم! چون من به او گفته بودم که قصد دارم بروم.»

 


Page Generated in 0.0041 sec