printlogo


کد خبر: 55983تاریخ: 1394/8/25 00:00
مقدماتی یورو 2016



پیروزی نزدیک سوئد برابر رقیب یخی
نخستین گل زلاتان به دانمارک

زلاتان ابراهیموویچ نهمین گل خود را در 9 بازی اخیر تیم ملی سوئد در مسابقات مقدماتی یورو 2016 به ثمر رساند تا در نبرد اسکاندیناویایی‌ها سوئد یک-2 بر دانمارک پیروز شود.
 امیل فورزبرگ اواخر نیمه اول گل نخست سوئد را زد و پنج دقیقه بعد از شروع نیمه دوم حرکت او یک پنالتی را برای میزبان به ارمغان آورد که کاپیتان 34 ساله سوئد گل دوم را وارد دروازه کاسپر اشمایکل کرد؛ این نخستین گل ابراهیموویچ در هفتمین بازی با دانمارک بود.
اما نیکلای یورگنسن تعویضی 10 دقیقه مانده به پایان مسابقه یک گل خارج از خانه فوق‌العاده مهم برای دانمارک زد تا امیدهای قهرمان سال 1992 اروپا برای بازی برگشت که سه‌شنبه در کپنهاگ برگزار می‌شود، زنده بماند.
قبل از این بازی هم یک دقیقه سکوت به احترام قربانیان حوادث جمعه‌شب پاریس برگزار شد و بازیکنان دو تیم بازوبندهای مشکی به دست داشتند.
مورتن اولسن مربی دانمارک بعد از این بازی گفت: «ما باید اعتماد به نفس داشته باشیم و مطمئن باشیم که می‌توانیم این نتیجه را به نفع خود تغییر دهیم. ما بازیکنانی داریم که از عهده این کار بر می‌آیند، بازی برگشت متفاوت خواهد بود.»
اریک هامرن مربی سوئد هم گفت: «گل خوردن همیشه ناراحت‌کننده است، فکر می‌کنم دفاع ما 60 دقیقه خوب بازی کرد. ما بازی اول را بردیم اما فقط نصف راه را رفته‌ایم و مسابقه سه‌شنبه هیجان‌انگیز خواهد بود.»
او درباره حوادث پاریس هم گفت: «وحشتناک و نفرت‌انگیز است. وقتی دور هم جمع شدیم با هم حرف زدیم و گفتیم نباید به شیطان اجازه دهیم برنده شود. نقش فوتبال در چنین مواقعی حساس و مهم است.»
این مسابقه به دلیل حوادث تروریستی پاریس تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.


ابراهیموویچ: آنچه اتفاق افتاد، تراژیک بود

زلاتان ابراهیموویچ از اینکه تیم ملی کشورش کنترل خود بر بازی را از دست داده انتقاد کرد. او بعد از این بازی گفت: «وقتی دو گل جلو افتادیم شل شدیم، انگار انگیزه لازم را نداشتیم، ما خسته بودیم. قبل از آن بهتر می‌توانستیم گل بزنیم اما به تدریج سلطه ما بر بازی کم شد. بعد هم یک گل خوردیم اما چیزی که مهم است پیروزی ما در این مسابقه است.»
مهاجم پاری‌سن‌ژرمن اعتراف کرد به خاطر حملات تروریستی پایتخت فرانسه آماده‌شدن برای این بازی برای او و تیمش سخت بوده. در ورزشگاه فرندز در سولنا، پرچم‌های فرانسه به احترام قربانیان این حوادث به اهتزاز درآمد: «می‌خواستم کاملا روی بازی تمرکز کنم اما برایم سخت بود. آنچه اتفاق افتاد، واقعا تراژیک بود. چنین حوادثی هرگز نباید، اتفاق بیفتد.»


پیروزی با دو گل برابر اسلوونی
اوکراین طلسم پلی‌آف را می‌شکند؟

اوکراین که در پنج تلاش قبلی‌اش برای حضور در مسابقات بزرگ از طریق پلی‌آف هیچ توفیقی نداشته و همیشه بازنده بوده، با پیروزی صفر-2 برابر اسلوونی در بازی رفت پلی‌آف صعود به یورو 2016 با دو گل به پیروزی رسید تا نیمی از راه را طی کرده باشد. گل دقیقه 22 آندری یارمولنکو ورزشگاه مملو از جمعیت لویف را به وجد آورد. زننده گل اول با سانتر خود یوگنی سلزنیوف را در موقعیت گلزنی روی ضدحمله قرار داد و 9 دقیقه بعد از شروع نیمه دوم برتری تیم میزبان دوبرابر شد. اوکراین در بازی سه‌شنبه می‌تواند بلیت فرانسه خود را اوکی کند.
تیم میهمان این بازی می‌خواست شگفتی سال 2000 خود را تکرار کند و باز هم در پلی‌آف اوکراین را شکست دهد اما این تیم که کاپیتانی‌اش بر عهده سمیر هاندانوویچ، دروازه‌بان اینترمیلان بود بازی به مراتب ضعیف‌تری ارائه کرد و سزاوار نتیجه‌ای بهتر از این نبود.
میخایلو فومنکو مربی اوکراین به بازیکنانش هشدار داد به خاطر این پیروزی خود را برنده این دیدار رفت و برگشت ندانند: «ما فقط یک بازی را انجام دادیم. ما می‌توانستیم گل سوم را هم بزنیم و من خوشحالم اسلوونی از اشتباهات ما استفاده نکرد و گل نزد. فکر می‌کنم بازیکنانم می‌دانند باید چه کنند و نیازی نیست حرف دیگری برای انگیزه‌بخشیدن به آنها برای دیدار برگشت بزنم.»
پترو پوروشنکو رییس جمهور اوکراین و همتای اسلوونیایی او بازی را از نزدیک تماشا کرد. اوگن خاچریدی مدافع اوکراین گفت: «رییس جمهور در رختکن به ما تبریک گفت و برای‌مان در بازی برگشت آرزوی موفقیت کرد.»
سرکو کاتانچ مربی اسلوونی که در پلی‌آف سال 2000 هم مربی اسلوونی بود، داور را روی گل دوم مقصر دانست: «ما بازی را باهدف شروع کردیم اما نتوانستیم ادامه دهیم. فکر می‌کنم گل دوم آنها آفساید بود، بنابراین شانس هم با ما نبوده. جبران این نتیجه سخت است اما در فوتبال غیرممکن وجود ندارد. تمام تلاش خود را می‌کنیم تا نتیجه لازم را به دست آوریم.»
قبل از بازی به احترام قربانیان و مجروحان حوادث تروریستی پاریس یک دقیقه سکوت بر ورزشگاه حاکم شد.

اونیل: باید کار بوسنی را تمام کنیم

مارتین اونیل مربی تیم ملی ایرلند جنوبی از بازیکنانش خواست در بازی برگشت با بوسنی کار ناتمام خود را به اتمام برسانند و به تورنمنت فرانسه صعود کنند. بازی رفت دو تیم در زنیکای بوسنی یک-یک مساوی شد.
اونیل در بازی رفت بازیکنان باتجربه‌ای مثل شی گیون، جان اوشی، جان والترز و شین لانگ را در اختیار نداشت که سه نفر آخر در این بازی در دسترس او هستند. اونیل گفت: «ما چند بازیکن یک اخطاره داشتیم که همگی سالم از بازی قبل بیرون آمدند، چند نفر هم به تیم ما اضافه شده‌اند. والترز و اوشی احتمالا به این بازی می‌رسند، شین هم به من گفته تا آخر من را خط نزن، من هم گوش می‌کنم و تا یک دقیقه و نیم قبل از بازی تو را کنار نمی‌گذارم!»
مربی سابق سلتیک گفت تیمش در بازی امشب به دنبال تساوی بدون گل نیست: «هرگز به چنین چیزی فکر نکرده‌ام و نمی‌کنم. ما باید بازی را ببریم، این چیزی است که در هر مسابقه خانگی هدف ما است. البته بوسنی هم تیم خوبی است و برای پیروزی به این بازی می‌آید.»
آسمیر بگوویچ دروازه‌بان بوسنی و چلسی هم گفت: «ایرلند تیم زحمتکشی است که روی تکنیک هم کار کرده. گل دیرهنگام ما در بازی رفت به ما اعتماد به نفس داد، باید هوشیار باشیم و در این بازی به نتیجه لازم برسیم.»

 





 


Page Generated in 0.0061 sec