printlogo


کد خبر: 55981تاریخ: 1394/8/25 00:00
پس از مسابقه ستاره‌ها در اولدترافورد
بکام: زیدان به خاطر حوادث پاریس بازی نکرد




دیوید بکام و چند ستاره سابق دیگر منچستریونایتد در دیداری خیریه در اولدترافورد به میدان رفتند. در این مسابقه تیم «بریتانیا و ایرلند» به رهبری سر الکس فرگوسن مقابل تیم «منتخب جهان» به مربیگری کارلو آنچلوتی قرار گرفت. تیم بریتانیا توانست با سانتر بکام و ضربه سر پل اسکولز از حریف پیش بیفتد. بازیکن دیگری از منچستریونایتد، مایکل اوون، دو گل زد و دوایت یورک یکی از گل‌های خورده را برای منتخب جهان جبران کرد. این بازی در برابر دیدگان 75381 تماشاگر برگزار شد. این بازی میلیون‌ها یورو عواید برای یونیسف به همراه داشت و یکی از نکات جالب آن این بود که بروکلین، پسر ارشد بکام، در دقیقه 76 جانشین پدرش شد. بکام البته بعدتر به بازی برگشت و در کنار پسرش بازی کرد


پدر در کنار پسر
دیوید بکام از اینکه در این مسابقه کنار بروکلین، پسرش و رونالدینیو بازی کرد بسیار خوشحال است. او که این مسابقه یونیسف برای کودکان را ترتیب داده بود در این بازی کنار پسرش بازی کرد. او گفت: «یکی از خاطرات به‌یادماندنی من از بازی در اینجا قهرمانی در لیگ برتر و حضور کنار بروکلین، زمانی است که او تنها 18 ماه داشت. پس آوردن او به این بازی تصمیم بزرگی بود و تصمیمی است که بسیار به آن می‌بالم. او حالا 16 سال دارد. پس سخت بتوانم او را مانند آن زمان روی دوشم بگذارم اما این اتفاق خاصی است. پاس دادن به او خاص بود. عالی بود که او کنارم بود.» بکام همچنین درباره بازی گفت: «امروز حتما روز خاصی می‌شد. می‌خواهم از همه طرفداران و همه افرادی که درگیر بودند برای پشتیبانی‌شان تشکر کنم چون بدون پشتیبانی آنها بسیار سخت می‌شد پولی که جمع‌آوری شد حاصل شود. کلارنس سیدورف پیش من آمد و خواست که دیگر توپ‌ها را بلند ارسال نکنم اما به او گفتم بازی من همین است. بازی کنار امثال کلارنس، لوییس فیگو، رونالدینیو و کافو فوق‌العاده بود.»

مصدومیت بات، درخشش رونالدینیو
نیکی بات که در حال حاضر مربی تیم زیر 21ساله‌های منچستریونایتد است، در نیمه اول دچار کشیدگی تاندون آشیل شد و زمین را روی برانکارد ترک کرد. رونالدینیو هم در این مسابقه درخشش بسیاری داشت و بارها تکنیک خود را به رخ کشید. او در یک صحنه از پاس‌های معروفش را به پاتریک کلایورت داد؛ به این ترتیب که به یک سمت نگاه کرد و توپ را با چرخش مچ پا به جهت دیگری فرستاد. کلایورت توپ را به دروازه دیوید جیمز فرستاد اما در موقعیت آفساید قرار داشت و گلش پذیرفته نشد. همچنین کافو با 45 سال سن مسن‌ترین بازیکن این دیدار بود. او در طول 90 دقیقه بارها اشلی کول را آزار داد. رایان گیگز هم جزو خوب‌های دیدار بود. این بازی آخرین مسابقه تور جهانی بکام از طرف آژانس کودکان سازمان ملل، یونیسف بود که از پاپوا گینه نو آغاز شد و در قطب جنوب، آرژانتین، جیبوتی، نپال و آمریکا ادامه یافت.


غیبت زیدان و ویه‌را
زین‌الدین زیدان و پاتریک ویه‌را، ستارگان سابق تیم ملی فرانسه از حضور در این مسابقه که روز شنبه برگزار شد انصراف دادند. زیدان و ویه‌را قرار بود در تیم منتخب جهان مقابل تیم بریتانیا و ایرلند بازی کنند اما در لیستی که یک ساعت پیش از آغاز مسابقه به خبرنگاران داده شد، دو جای خالی روی نیمکت تیم منتخب جهان به چشم می‌خورد که متعلق به زیدان و ویه‌را بود.سازمان‌دهندگان بازی در بیانیه‌ای درباره این اتفاق توضیح دادند: «با توجه به اتفاقات تراژیک دیشب در پاریس، برخی بازیکنان که قرار بود در مسابقه برای کودکان در اولدترافورد حضور داشته باشند متاسفانه قادر به همراهی تیم نیستند. ما با قربانیان و خانواده‌هایشان همدردی می‌کنیم.» البته دو بازیکن فرانسوی دیگر، میکل سیلوستره و روبر پیرس در تیم منتخب جهان حضور داشتند. پیش از آغاز این مسابقه یک دقیقه سکوت اعلام شد و بازیکنان در احترام به کشته‌شدگان پاریس بازوبندهای مشکی به بازو بستند. در بیانیه‌ای که منچستریونایتد پیش از مسابقه منتشر کرد، به طرفداران گفته شد که بازی برگزار می‌شود و از آنها خواسته شد که هیچ کیف یا کیسه‌ای با خود به ورزشگاه نیاورند مگر آن که به‌شدت ضروری باشد.


بکام پاسخ تلفن همراه خبرنگار را داد
دیوید بکام داشت مصاحبه می‌کرد که تلفن همراه یک خبرنگار توجه او را جلب کرد. خبرنگار داشت با این تلفن صدای بکام را ضبط می‌کرد که ناگهان تلفن شروع کرد به زنگ خوردن. بکام گوشی را برداشت و آن را جواب داد اما زمانی که به آن پاسخ داد فرد تماس‌گیرنده تماس را قطع کرده بود.

بازیکنان و گلزنان 2 تیم
بریتانیا و ایرلند: جیمز، کاراگر، تری، اشلی کول، ‌فیلیپ نویل، بکام (کاپیتان)، بات، فلچر، گیگز، اسکولز، کراوچ
ذخیره ها: سیمن، کمپل، ‌سینکلر، مک آلیستر، اسمیت، اوون
مربی: الکس فرگوسن
منتخب دنیا: فان در سار، کافو، کوتو، سیلوستره، فیگو (کاپیتان)، سیدورف، ‌پیرس، پارک، ‌رونالدینیو، کلایورت، سولشیایر
ذخیره ها: فان در گوو، هیه‌رو، داناوان، یورک
مربی: کارلو آنچلوتی
گل‌ها: اسکولز (14)، اوون (63، ‌85)‌ برای تیم بریتانیا، یورک (67) برای تیم منتخب دنیا

زیدان، تحت تاثیر حملات تروریستی

دیوید بکام گفت که زیدان به‌شدت تحت تاثیر حملات تروریستی پاریس قرار گرفته و به همین دلیل نتوانسته در این مسابقه حضور یابد. او گفت: «درک می‌کنم که چرا زیزو تصمیم گرفت بازی نکند. او به من قول داده بود بازی کند ولی کاملا درکش می‌کنم. او بیش از هر چیز دوست من و فردی بسیار پرشور است. او فرانسوی است و روشن است که سخت تحت تاثیر اتفاقات دیشب قرار گرفته است. من از طرف خودم، مربیان، بازیکنان و همه افرادی که در این مسابقه درگیر بودند برای افرادی که عزیزانشان را در پاریس از دست داده‌اند پیام تسلیت می‌فرستم.»گفته می‌شد این مسابقه ممکن است لغو شود اما بکام می‌گوید: «وقتی خبرها منتشر شد، کمی نگرانی وجود داشت. دیدن آن صحنه‌هایی که همه دیدیم نابودکننده بود. متاسفانه این صحنه‌ها را در سراسر دنیا می‌بینیم. این بسیار وحشتناک است.» بکام که در پاریس و در تیم پاری سن‌ژرمن به فوتبالش خاتمه داد، می‌گوید: «پاریس همیشه یکی از شهرهای محبوب من در سراسر دنیا بوده است. من خاطرات بسیار خوبی از پاریس در این سال‌ها دارم، نه‌ فقط از دوران حضورم در پی‌اس‌جی. من صدمین بازی‌ام با تیم انگلیس را در پاریس انجام دادم و حمایتی که مردم فرانسه در آن روز از من داشتند فوق‌العاده بود. زمانی که میدان را ترک کردم ایستادند و برایم دست زدند. سپس در پاری سن‌ژرمن برای نخستین بار در 19 سال قهرمان فرانسه شدیم. آنجا برای من همیشه جایی ویژه است. ناراحت‌کننده است که این اتفاقات روی داد اما متاسفانه از این اتفاقات در سراسر دنیا روی می‌دهد.»


 
.
 
 


Page Generated in 0.0056 sec