printlogo


کد خبر: 55978تاریخ: 1394/8/25 00:00
پرونده کاراته با 10 مدال در قهرمانی جهان بسته شد
6مدال‌ برنز بیشتر



آخرین نماینده ایران در رقابت‌های قهرمانی رده‌های سنی جهان به مدال برنز دست پیدا کرد تا پرونده تیم‌های اعزامی کشورمان به این دوره از رقابت‌ها با ۱۰ مدال رنگارنگ بسته شود. نهمین دوره رقابت‌های قهرمانی نوجوانان، جوانان و زیر ۲۱ سال جهان با حضور ۱۴۲۵ کاراته‌کا از ۹۱ کشور جهان پنج‌شنبه ۲۱ آبان‌ماه در اندونزی آغاز شد که با احتساب تک مدال برنز مهدی خدابخش، جمع مدال‌های ایران به عدد ۱۰ رسید.
خدابخش که با شکست مقابل نماینده مصر به دیدار رده‌بندی راه یافته بود، در این مرحله مقابل «ابراهیم نانتامی» از عربستان قرار گرفت و با کسب پیروزی ۲ - یک به مدال برنز دست پیدا کرد.
این مدال آخرین مدال تیم اعزامی کشورمان بود. او در وزن ۸۴- کیلوگرم پس از برتری مقابل «چیرمن» از آفریقای جنوبی، «تیمرمانس» از هلند، «یولداشوف» قزاقستانی و «کیوین کورت» از دانمارک به نیمه نهایی رسید و در این مرحله مقابل «احمد محمد» از مصر ۲ - صفر باخت و به گروه بازنده‌ها رفت. برای تیم ایران زهره برزگر یک مدال طلا، فاطمه صادقی یک مدال نقره و میعاد یاری، سیدعلی کریمی، سارا بهمن‌یار، امیررضا میرزایی، علی مسکینی، علی‌اصغر آسیابری، مهدی قراری‌زاده و مهدی خدابخش هشت مدال برنز کسب کردند. به این ترتیب پرونده کاراته ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان با این مدال‌ها بسته شد. پرونده‌ای که نسبت به دوره قبل یک نقره و 6 مدال برنز بیشتر کسب کرد اما در افزایش تعداد مدال‌های طلایش توفیقی نداشت. تیم ایران در 8 دوره برگزاری رقابت‌های جهانی که از سال 1999 آغاز شده یک بار موفق شده در سال 2003 با 6 مدال طلا، یک نقره و 3 برنز مارسی فرانسه بر سکوی قهرمانی قرار گیرد. در رقابت‌های جهانی 2005 قبرس هم عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد. در دوره قبل مسابقات جهانی که به میزبانی کشور اسپانیا برگزار شد نیز تیم کشورمان با یک مدال طلا، بدون نقره و 2 برنز در جایگاه یازدهم قرار گرفت.


Page Generated in 0.0054 sec