printlogo


کد خبر: 55975تاریخ: 1394/8/25 00:00
زمانی که از دست جودو می‌رود و برای کسی مهم نیست
بی پولی، قوز بالا قوز




ایران ورزشی- «زمان در جودو در حال از دست رفتن است». این جمله را بارها و بارها از زبان بسیاری از منتقدان و حتی اهالی خانواده جودو شنیده‌ایم اما تنها این جمله شنیده می‌شود و در عمل کاری برای رفع ضرر و زیان این موضوع صورت نمی‌گیرد. مجید زارعیان سرمربی تیم ملی جودو یکی از افرادی است که همواره روی این مساله تاکید داشته که زمان در حال گذر است و جودو بهره‌ای از این زمان‌ها ندارد اما این تذکرات و نهیب زدن‌ها در جودو فایده‌ای ندارد. جودو فارغ از اینکه در سال کسب سهمیه المپیک قرار دارد آرام آرام قدم بر می‌دارد و خوشبین است که دو سهمیه المپیک آنها فراهم است و محمد بریمانلو به‌عنوان گزینه سوم آنها نیز اگر مه و خورشید و فلک با جودو همکاری کنند به دست می‌آید. این در حالی است که جودو همچنان برای حضور در رقابت‌های امتیازی کسب سهمیه المپیک با حداقل نفرات حضور پیدا می‌کند. نفراتی که بیشتر به صرف حضور در مسابقات تاکنون امتیاز کسب کرده‌اند نه سکو نشینی و پیروزی بر رقبا.
زارعیان که همچنان دغدغه از دست رفتن زمان و مسابقات را دارد می‌گوید: «در شرایطی که تمام تیم‌های مدعی حضور در المپیک به دنبال کسب امتیازات بیشتری هستند و حتی از پنج یا 10 امتیاز هم نمی‌گذرند، ما تنها در حال از دست دادن زمان هستیم. مسابقات چین را با توجه به مشکلات مالی فدراسیون از دست دادیم اما امیدوارم حداقل تیم ایران با ترکیب دو نفره به مسابقات کره جنوبی اعزام شود.»
اوج برنامه ریزی‌های جودو در همین حد است که امیدوار باشد با دو جودوکا عازم مسابقات می‌‌شود. در این شرایط مدال گرفتن و موفقیت خیلی در اولویت نیست و همین که تیم با دو نفر اعزام شود جای بسی خوشحالی و امیدواری است. البته در خانوداه جودو که رییس و نایب رییس با واکنش‌های تند مقابل هم قرار می‌گیرند و در برابر یکدیگر موضع گیری دارند بیشتر از این هم نمی‌توان به دنبال برنامه ریزی بود. دراین میان جودو همچنان روی همان کسب دوسه سهمیه المپیک خود مانور می‌دهد و غایت اهدافش همین است و بس؛ رسیدن به سهمیه‌هایی که خیلی هم به نظر سخت نیست و با فرمولی که زارعیان مطرح می‌کند این اتفاق خیلی دور از دسترس نخواهد بود: «محمد بریمانلو در صورتی که جواد محجوب بتواند در لیست 22 نفر قرار بگیرد، می‌تواند سومین سهمیه ایران در المپیک ریو باشد. کار طبق برنامه پیش می‌رود اما مشکلات مالی فدراسیون اجازه برخی اعزام‌ها را نمی‌دهد و این موضوع مشکل‌ساز است. اگر شرایط فراهم شود، سعید مولایی و جواد محجوب به مسابقات کره اعزام خواهند شد.»
به این ترتیب قرار است جودو به المپیک راه پیدا کند. بعد از آن هم خیلی مهم نیست که چه اتفاقی می‌خواهد بیفتد. الان مهم‌ترین دغدغه برای جودو این است که پولی داشته باشد تا در مسابقات حضور پیدا کند.  در این میان دعواهای خانواده جودو و بی‌برنامگی‌ها و باخت و شکست‌ها خیلی دغدغه به نظر نمی‌رسد. در این شرایط آیا کسی هم غصه از دست رفتن زمان را می‌خورد؟ غصه‌ای که تنها بیان می‌شود و حل کردن آن را به فرداها موکول می‌کنند.
 


Page Generated in 0.0050 sec