printlogo


کد خبر: 55972تاریخ: 1394/8/25 00:00
پرواز گروه اول وزنه‌برداری به سوی آمریکا
پازل درهم




این تصویر تیم ملی وزنه‌برداری در روزهای نخست آماده سازی برای حضور در مسابقات جهانی است. تصویری که از آن فقط یک حسرت برای ما باقی گذاشته است. یک ترکیب کامل و آماده. تیمی که در آن موقع همه منتظر ایستادنش بر روی سکو بودند اما الان که موقع اعزام تیم به آمریکا است اوضاع خیلی فرق کرده است. از افرادی که در داخل این عکس هستند خیلی‌ها به جهانی آمریکا نرسیدند. از بهداد سلیمی و سعید محمدپور گرفته تا مجید عسگری و سهراب مرادی که هنوز بلاتکلیف هستند.

محسن وظیفه
تیم ملی وزنه‌برداری از امروز پرواز خود را برای حضور در مسابقات جهانی آمریکا آغاز می‌کند. این تیم قرار است در سه گروه راهی مسابقات جهانی آمریکا شود که گروه اول بامداد امروز به سوی هوستون آمریکا پرواز کرد و دو گروه دیگر در روزهای چهارشنبه و جمعه راهی آمریکا می‌شوند. گروه اول را کادر فنی تیم ملی و 4 وزنه‌بردار و البته تیم مدیریتی تشکیل می‌دهد که عبارتند از حسین توکلی سرمربی تیم ملی، سیدمهدی پانزوان مربی تیم ملی، مجید عسگری وزنه‌بردار دسته 62 کیلوگرم، جابر بهروزی دسته 69 کیلوگرم، رسول تقیان دسته 77 کیلوگرم و کیانوش رستمی دسته 85 کیلوگرم که البته از این جمع ویزای مجید عسگری تا آخرین لحظات آماده نشده بود.
فدراسیون وزنه‌برداری با توجه به اعتراضی که به فدراسیون جهانی و فدراسیون وزنه برداری آمریکا داشت تا آخرین لحظات سعی کرد که ویزای این وزنه‌بردار را دریافت کند. اگر عسگری به آمریکا اعزام نشود آن وقت ما اولین نماینده خود را از دست خواهیم داد و پروژه اتفاقات عجیب و غریب برای فدراسیون وزنه‌برداری به این شکل تکمیل خواهد شد. مجید عسگری در دسته 62 کیلوگرم روز دوشنبه به وقت ایران باید روی تخته برود. این تیم در حالی راهی آمریکا شد که در حال حاضر مشخص نیست چه توقعی باید از این تیم داشت. غیبت ستاره‌ها و سرداران این تیم که هر یک به بهانه‌ای کنار رفتند شرایط سختی را به وجود آورده است. این تیم قرار بود روی سکو برود و سهمیه حضور در بازی‌های ریو را کامل به دست بیاورد اما این توقع از یک ماه پیش هر روز کاهش پیدا کرد و در واقع باید گفت که الان همگان فقط منتظر بازگشت این تیم هستند حالا با مدال یا بی مدال خیلی تفاوتی ندارد. در کنار این تیمی که راهی آمریکا می‌شود رییس فدراسیون و اعضای اجرایی فدراسیون هم حاضر هستند و قصد دارند که بلافاصله با حضور در آمریکا با تاماش آیان دیدار کنند. رییس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری شاه کلید حل مشکلات سهراب مرادی است. در واقع اگر می‌خواهیم در بازی‌های ریو سهراب را در اختیار داشته باشیم باید در آمریکا تاماش آیان را ببینیم. یک بار علی مرادی با او در لهستان دیداری داشت که البته این دیدار نتایج خوبی را بر خلاف آن چیزی که اعلام شده بود در پی نداشت ولی امیدواریم این بار بر خلاف دفعه گذشته دیدار آیان و مرادی نتایج حقیقی در پی داشته باشد.  گروه دوم تیم ملی وزنه‌برداری هم با 4 وزنه‌بردار در اوزان 94، 105 و105+ کیلوگرم روز چهارشنبه 27 آبان راهی آمریکا می‌شود. در این گروه سهراب مرادی، علی هاشمی، نواب نصیر شلال و بهادر مولایی حضور دارند. البته در این گروه هم حضور سهراب همچنان نامشخص است. اگر دیدار علی مرادی و تاماش آیان نتیجه‌ای داشته باشد آنگاه سهراب به همراه گروه دوم راهی ینگه دنیا می‌شود در غیر این صورت او باید در خانه بنشیند و از جعبه جادویی مسابقات جهانی وزنه‌برداری را تماشا کند. گروه سوم تیم ملی وزنه‌برداری هم 29 آبان راهی آمریکا می‌شود.

رضازاده: حاضرم به فدراسیون جهانی نامه بزنم
از ابتدا هم گفتم بازنشستگی سهراب کار من نبود


فدراسیون وزنه‌برداری طرح جدیدی برای بازگشت سهراب ارائه کرده است که ظاهرا حسین رضازاده رییس سابق فدراسیون هم قرار است در این طرح مدیریت فعلی فدراسیون را یاری دهد. حسین رضازاده در این باره گفت: «حاضرم نامه‌ای به فدراسیون جهانی ارسال و در آن عنوان کنم که در جریان اتفاقات نبودم و نامه بازنشستگی سهراب مرادی را امضا نکردم.» حسین رضازاده با اشاره به اتفاقاتی که برای سهراب مرادی وزنه‌بردار 94 کیلویی تیم ملی ایران در ماه‌های اخیر به وقوع پیوسته و باعث شده است تا او مسابقات قهرمانی جهان را از دست بدهد و اینکه گفته می‌شود به خاطر سهل‌انگاری‌های رضا‌زاده، مرادی بازنشسته اعلام شده است، اظهار داشت: «از روز اول هم اعلام کردم که در جریان این موضوع نبودم و ممکن است سیستم اداری فدراسیون وزنه‌برداری به صورت اتوماتیک این کار را انجام داده باشد.» رضازاده ادامه داد: «با این حال حاضرم به خاطر کشورم و به خاطر وزنه‌برداری که همه چیزم را از این رشته ورزشی دارم و البته به خاطر سهراب مرادی که یک جوان علاقه‌مند و قهرمانی آینده‌دار است، نامه‌ای را امضا کرده و به فدراسیون جهانی ارسال کنم و در آن عنوان کنم که من در جریان این اتفاقات نبودم و هیچ گاه نامه بازنشستگی سهراب مرادی را امضا نکردم و با توجه به اینکه خود سهراب نیز این نامه را امضا نکرده است، ان‌شاءا... مشکل این وزنه‌بردار با پیگیری‌های وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون وزنه‌برداری حل شود.»
 


Page Generated in 0.0051 sec