printlogo


کد خبر: 55970تاریخ: 1394/8/25 00:00
مصاحبه و خبر


پیام تبریک وزیر ورزش به زهرا نعمتی

وزیر ورزش و جوانان موفقیت زهرا نعمتی کماندار ملی‌پوش کشورمان را در کسب هر دو سهمیه المپیک و پارالمپیک تبریک گفت. محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در هفتاد و یکمین نشست شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان با تبریک موفقیت زهرا نعمتی کماندار معلول ایران گفت: «کسب هر دو سهمیه المپیک و پارالمپیک توسط این قهرمان برای ورزش ما مهم و کار ارزشمند و بزرگی است و جدای قهرمانی و کسب سهمیه‌ها، حضور و موفقیت نعمتی با وجود معلولیت انگیزه زیادی هم برای بانوان حتی در روی آوردن به ورزش همگانی ایجاد می‌کند.»

کنگره پنج هزار شهید ورزشکار 31 بهمن برگزار می‌شود
احمدی: موضوع شهدای ورزشکار باید مورد توجه قرار گیرد

گرامیداشت پنج هزار شهید ورزشکار، سیزدهم بهمن ماه در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی با حضور ورزشکاران و مقامات ورزشی، کشوری و لشکری برگزار خواهد شد. برهمین اساس نشستی با حضور مسوولان و برگزارکنندگان این کنگره برگزار شد تا برنامه‌های این مراسم معرفی شود. در این نشست که با حضور داود آذرنوش رییس سازمان بسیج ورزشکاران، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و محمد درخشان رییس کنگره شهدای ورزش کشور برگزار شد. در ابتدا درخشان با اشاره به اینکه تاکنون برنامه‌های مختلفی تحت عنوان کنگره شهدا در استان‌های مختلف برگزار شده است، گفت: «جای برگزاری چنین کنگره‌ای که در سطح کشوری باشد برای شهدای ورزشکار خالی بود که خوشبختانه با پیگیری‌های سازمان بسیج ورزش کشور و همدلی و همراهی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این فرصت به دست آمد تا کنگره‌ای در سطح گسترده برای شهدای ورزشکار ترتیب دهیم.»
رییس کنگره گرامیداشت پنج هزار شهید ادامه داد: «هدف ما از برگزاری این کنگره در سراسر کشور ارتقای سطح اخلاق در ورزش و برطرف شدن چالش‌ها در فرهنگ ورزشی است.»
عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش جوانان با تاکید بر اینکه موضوع شهدا را باید به صورت جدی پیگیری کرد یادآور شد: «موضوع شهدای ورزشکار باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد. ما از سال گذشته با همکاری بسیج ورزشکاران و دستگاه‌های دیگر برگزاری یک یادمان باشکوه برای شهدای ورزشکار را در دستور کار قرار دادیم و این یادمان در 31 استان کشور در جهت گرامیداشت شهدای ورزشکار و شناساندن این الگوهای اخلاقی برگزار شده و خواهد شد.»
این اجلاس 13 بهمن در استادیوم 12 هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد و در آن اقداماتی نظیر رونمایی از تمبر شهدای ورزشکار، رونمایی از کتاب مربوط به ویژگی‌ها و خصایل اخلاقی ورزشکاران شهید انجام می‌گیرد.

دختران دوومیدانی کار از امروز در کیش اردو می‌زنند

اردوی ملی‌پوشان دوومیدانی بانوان از امروز در جزیره کیش آغاز می‌شود. مریم طوسی و الناز کمپانی دو نفر از ملی‌پوشان دوومیدانی ایران که خود را برای کسب سهمیه المپیک آماده می‌کنند، از امروز (دوشنبه) برای ادامه تمرینات عازم کیش می‌شوند. در حال حاضر حسن تفتیان و سپیده توکلی تمرینات خود را در تهران و در مجموعه اختصاصی آفتاب انقلاب پیگیری می‌کنند و وضعیت لیلا رجبی نیز نامشخص است. رضا قاسمی نیز به‌عنوان یکی از نمایندگان المپیکی کشورمان اردوی خود را در این جزیره زیر نظر حامد احمدپور دنبال می‌کند. پیش از او احسان حدادی هم راهی این جزیره شد که با این حساب می‌توان گفت بیشتر دوومیدانی کارانی که درمسیر ریو هستند، در این جزیره تمرین می‌کنند تا زمستان آرامی را پشت سر بگذارند.

آغاز رقابت‌های دسته برتر تنیس روی میز
پیشتازی نیما در غیاب نوشاد

رقابت‌های دسته برتر تنیس روی میز با قدرتنمایی نفر اول رده‌بندی ایران آغاز شد. در این رقابت‌ها که با شرکت 11 بازیکن قبل از مسابقات انتخابی آغاز شده، نیما عالمیان در روز نخست هر سه بازی خود را با برد پشت سر گذاشت و صدر جدول را در اختیار گرفت.
او در حساس ترین بازی خود در روز اول 3 - 2 افشین نوروزی کاپیتان تیم ملی را شکست داد. پس از نیما عالمیان، مهران احدی و مدیا لطف‌ا... نسبی هم هر کدام با تحمل یک باخت موفق به کسب سه پیروزی شده‌اند. افشین نوروزی، محمدرضا اخلاق پسند و پوریا عمرانی هم با دو برد و یک شکست وضعیتی درست مشابه هم در جدول دارند. محمد فرقدانی هر 4 دیدار خود را به حریفان واگذار کرده و احمدرضا عبادی‌پور نیز از دو بازی صاحب دو شکست شده است. واحد مالمیری هم از 4 بازی صاحب دو برد و دو باخت است. این رقابت‌ها بعد از ظهر امروز به پایان می‌رسد و 8 نفر اول به رقابت‌های انتخابی تیم ملی صعود خواهند کرد. گفتنی است نوشاد عالمیان به علت مصدومیت از حضور در این رقابت‌ها انصراف داده است.

پیگیری‌های ملی‌پوش شمشیربازی برای دریافت حق و حقوقش
طلب 10 میلیونی عابدینی از باشگاه ذوب آهن

مجتبی عابدینی ملی‌پوش تیم اسلحه سابر این روزها علاوه بر دغدغه کسب سهمیه المپیک دغدغه گرفتن طلب 10 میلیونی خود از تیم ذوب‌آهن را هم دارد. عابدینی طی سال‌های ۹۰ و ۹۱ با تیم باشگاهی ذوب‌آهن در لیگ شمشیربازی شرکت کرد و با این تیم عنوان قهرمانی را به دست آورد  از آن تاریخ تا به حالا به دنبال حق و حقوق خود از تیم ذوب‌آهن است. عابدینی دراین باره می‌گوید: «همزمان با حضور من در ذوب آهن، این باشگاه با تغییرات مدیریتی مواجه شد و از این بابت من لطمه بزرگی خوردم چون نتوانستم حق و حقوم را از باشگاه بگیرم و با وجود پیگیری‌های انجام شده هم پرداخت آن تا به امروز به تعویق افتاده است. میزان طلبم از باشگاه ذوب آهن ۱۰ میلیون تومان است، شاید اگر این پول به موقع خودش به دستم می‌رسید، ارزش بیشتری برایم داشت.»

آرزو حکیمی: فکر می‌کردم سهمیه می‌گیرم!
در اندونزی آماده نبودم

رقابت‌های قایقرانی قهرمانی آسیا به میزبانی اندونزی در حالی به پایان رسید که ملی‌پوشان قایقران کشورمان نتوانستند بلیت‌های ریو را در این رقابت‌ها به دست بیاورند تا حالا حسرت حضور در این آوردگاه بزرگ در دلشان بماند. رقابت‌های اندونزی با توجه به اینکه با حضور رقبای آسیایی برگزار می‌شد بهترین فرصت برای کسب بلیت‌های برزیل به حساب می‌آمد اما این فرصت از دست رفت. آرزو حکیمی بانوی المپیکی که این بار هم برای حضور در المپیک خود را آماده کرده بود یکی از ملی‌پوشانی است که مسیر حضور در برزیل را برای خود مسدود کرد. البته او علت عدم موفقیت در رقابت‌های آسیایی اندونزی را مصدومیتی می‌داند که در آستانه رقابت‌ها نصیبش شد: «دو هفته قبل از اعزام به اندونزی از ناحیه کتف دچار آسیب‌دیدگی شدم که پزشک به من گفت چون عضلات سرشانه‌ام قوی بود رباطم پاره نشده است. از طرفی با اینکه تمرینات خوبی داشتم اما برای این مسابقات آماده نبودم و خیلی تمرکز نداشتم.»
ملی‌پوش کایاک می‌گوید: «اندونزی شرایط خوبی برای میزبانی مسابقات کسب سهمیه نداشت. علاوه بر این من فکر می‌کردم بعد از سهمیه گرفتن چین و قزاق به راحتی بتوانم سهمیه بگیرم. فکر نمی‌کردم حریف ازبکستانی به این خوبی تمرین کرده باشد. هم بدشانسی آوردم و هم به آمادگی کافی نرسیده بودم.»

اصفهان قهرمان رقابت‌های زورخانه‌ای کارگران کشور

نخستین دوره مسابقات پهلوانی و زورخانه‌ای قهرمانی کارگران کشور برگزار شد. این دوره از رقابت‌های پهلوانی و زورخانه‌ای قهرمانی کارگران کشور طی روزهای 20 تا 22 آبان ماه در پایتخت معنوی ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای (مشهد مقدس) برگزار شد که در پایان این رقابت‌ها باستانی‌کاران کارگر استان اصفهان با غلبه بر حریفان خود در مجموع امتیازات به‌عنوان نخست این مسابقات دست یافتند. در این دوره از رقابت‌ها که با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیات ورزش کارگران استان خراسان رضوی و با حضور بیش از 60 ورزشکار در قالب 14 تیم از سراسر کشور برگزار شد تیم‌های همدان و خراسان رضوی نیز در جایگاه‌های دوم و سوم این دوره از رقابت‌ها قرار گرفتند.
 


 









 


Page Generated in 0.0064 sec