printlogo


کد خبر: 55960تاریخ: 1394/8/25 00:00
زیر سقف فوتسال



حیف که کاشی نیلو از لیگ حذف شد
شمسایی: گل به‌خودی زدم تا سر زبان‌ها بیفتم!

وحید شمسایی مربی - بازیکن تیم فوتسال تأسیسات دریایی درباره پیروزی تیمش مقابل یاسین پیشروی قم می‌گوید: «به این پیروزی احتیاج داشتیم. در دو بازی ابتدایی نیم‌فصل دوم فقط یک امتیاز گرفته بودیم که اصلاً خوب نبود. تیم‌های بزرگ که بازیکنان بزرگ در اختیار دارند، سخت است که از بحران خارج شوند اما ما این کار را کردیم. می‌دانیم تیم‌هایی مانند دبیری تبریز، مس سونگون، گیتی‌پسند اصفهان، ملی حفاری اهواز کنار گوش ما رژه می‌روند و اگر تعلل کنیم، کارمان خیلی سخت خواهد شد. من در دو سال گذشته سه قهرمانی آوردم، در حالی که توقعی از من نبوده اما حالا توقع از تأسیسات دریایی زیاد است.» او درباره گل به خودی که در این بازی زد با کنایه می‌گوید: «می‌خواستم با گل به خودی کاری کنم که اسمم سر زبان‌ها بیفتد و همه من را بشناسند!»
شمسایی درباره اظهارات خوراکچی که گفته بود محرومیتش مقابل تأسیسات دریایی به ضرر تیم‌های صدر جدول است اینطور می‌گوید: «در مورد صحبت‌های خوراکچی حرفی نمی‌زنم. پنج‌شنبه بازی سختی مقابل میثاق داریم، چون آنها تیمی هستند که از دروازه تا جلوی زمین بازیکنان خوبی دارند و با هم هماهنگ هستند.»
آقای گل فوتسال جهان درباره دستور رییس جمهوری برای اعزام بانوان فوتسالیست به گواتمالا نیز می‌گوید: «آنها باید می‌رفتند و این نشان می‌دهد که رییس جمهوری مردمی ما و وزارت امور خارجه به ورزش دقت دارند.»
او درباره حذف تیم کاشی نیلو از لیگ برتر فوتسال می‌گوید: «برای حضور در لیگ برتر باید فیلترهایی وجود داشته باشد که تیم‌ها وقتی وارد شدند نتوانند به راحتی از حضورشان در لیگ انصراف دهند. من در جایگاهی نیستم که بگویم چه اتفاق‌هایی در تیم کاشی نیلو افتاده، ولی می‌دانم که یک عده جوان بلاتکلیف شده‌اند. جوانانی که می‌توانستند در ابتدای فصل انتخاب دیگری داشته باشند با تصمیم کناره‌گیری کاشی نیلو از لیگ، وضعیت‌شان مجهول مانده است. من معتقدم لیگ ما لیگ خوبی است، فقط حیف که کاشی نیلو از لیگ حذف شد. من دو روز پیش یکی از بازی‌های گذشته فوتسال بارسلونا و بنفیکا را کامل دیدم و فهمیدم که تیم بارسلونا با آن همه ستاره جلوی بازیکنانی که الان در لیگ ما بازی می‌کنند چیزی اضافه‌تر ندارد. فقط امکانات بیشتری دارند و گرنه از نظر تکنیکی و هوش نمی‌توانیم بگویم کدام برتر هستند.» او درباره پخش نشدن بازی‌های ملی فوتسال از صداوسیما می‌گوید: «در این مورد باید بازیکن فوتسال صحبت کند که جوان است و می‌خواهد دیده شود. اگر وحید شمسایی قرار بوده که شناخته شود، شده و اگر هم قرار نبوده که هیچ، ولی من برای این قشر ناراحت هستم و دوست دارم که تعاملی بین فدراسیون فو‌تبا‌ل، کمیته‌ فوتسال و صداوسیما صورت گیرد. خوب است اگر بازی‌های فوتسال از طریق رسانه ملی پخش شود، وقتی پخش تلویزیونی داشته باشیم اسپانسر هم برای فوتسال پیدا می‌شود.» شمسایی درباره می‌گوید: «رباط صلیبی خلفی پای من پاره است و با PCL پاره در مسابقات آسیایی بازی کردم و لطف خدا باعث شد تیم قهرمان شود. وقتی بهترین بازیکن آسیا و آقای گل شناخته شدم پایم مصدوم بود. بالاخره افتخارات بدون سختی و دردسر نمی‌شود.»

خوراکچی: با گزارش کذب مرا محروم کردند

محمود خوراکچی سرمربی تیم فوتسال میثاق درباره شرایط تیمش می‌گوید: «در تعطیلاتی که داشتیم 9 روز بدنسازی انجام دادیم و در این مدت توانستیم بازیکنان را به لحاظ آمادگی جسمانی به شرایط مطلوبی برسانیم و امیدوارم در ادامه لیگ بتوانیم بازی‌های بهتری را به نمایش بگذاریم. این آخرین مصاحبه من پیش از مسابقه با تاسیسات خواهد بود. قصد داشتم بیشتر تمرکز کنم تا برای بازی با تاسیسات که صدرنشین جدول است آماده شویم. همیشه بازی با تیم وحید شمسایی جذاب است چرا که هم تیم من و هم تیم او فوتسال را به معنای واقعی در زمین پیاده می‌کنند. حالا رفاقت ما هم حساسیت‌هایی به وجود می‌آورد.» او در مورد اینکه در دیدار مقابل تاسیسات محروم است و نمی‌تواند روی نیمکت بنشیند اینطور توضیح می‌دهد: «در بازی ما مقابل نماینده قم داور 2 پنالتی ما را نگرفت حالا هم ترکش‌های آن گریبانگیر ما می‌شود. به جای اینکه از ما دلجویی کنند مرا محروم کردند که به هیچ عنوان درست نبود چرا که گزارشی که به کمیته انضباطی داده شده بود کذب بود. من کلی گفتم که همه ما 2 روز دیگر می‌میریم و دنیا ارزشی ندارد اما در گزارشی که ارائه شد اعلام کردند که من به فرد خاصی این مساله را گفتم.»

ترابیان: لوزانو به ایران نمی‌آید

عباس ترابیان رییس کمیته فنی و توسعه فوتسال درباره شرایط تیم ملی فوتسال در آستانه مسابقات جام ملت‌های آسیا می‌گوید: «نتایج گرندپری برزیل و بازی با تیم‌های آمریکای لاتین ما را نسبت به گذشته خیلی امیدوارتر کرده است. تیم ملی شرایط بسیار خوبی دارد و امیدوارم این انگیزه و تلاش تا جام ملت‌ها ادامه داشته باشد. احتمالا بعد از پایان مسابقات فوتسال جام جهانی زنان در گواتمالا، جلسه‌ای را برای ارزیابی سه تیم ملی فوتسال مردان، فوتبال ساحلی و فوتسال زنان برگزار کنیم. این احتمال هم هست که زودتر و در بخش‌های جداگانه این تیم‌ها را ارزیابی کنیم و با سرمربیان و مسوولان فنی این تیم‌ها جلسه بگذاریم. من با اعضای کادر فنی تیم ملی فوتسال در ارتباط هستم. حتی فیلم دیدارهای نیمه‌نهایی، رده بندی و فینال مسابقات فوتسال جنوب شرق آسیا را که با خودم از تایلند آورده بودم، به علی صانعی مدیرفنی تیم ملی تحویل دادم تا در صورت همگروهی با یکی از تیم‌های شرق آسیا، شناخت خوبی از آنها داشته باشند.»
ترابیان درباره حضور سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا در ایران می‌گوید: «بر خلاف آنچه که قبلا اعلام شده بود، خاویر لوزانو سرمربی پیشین تیم ملی اسپانیا به ایران نمی‌آید. مدرسان این دوره خسوس کالویرا از اسپانیا، ماهاجان از هندوستان و الکساندر کوچتکوف از روسیه خواهند بود. علی تارقلی زاده رییس دپارتمان فوتسال AFC هم به ایران می‌آید. روز اول این دوره به هیات‌های فوتبال و کمیته فوتسال تعلق دارد. روزهای دوم و سوم هم متعلق به باشگاه‌ها، سرمربیان و مدیران است که باید در آن حضور داشته باشند. هدف برگزاری این دوره این است که ابعاد مختلف فوتسال در ایران به عنوان یک کشور پیشرو در این رشته بررسی و توانبخشی شود و سپس شاخص‌های پیشرفت برای کشورهای دیگر
استفاده شود.»


ابطحی: هنوز تسویه حساب نکردم

سیدمهدی ابطحی سرمربی شهروند ساری پیرامون جو ساری و شعارهایی که علیه وی سر داده شده می‌گوید: «ساری طرفداران فوق‌العاده‌ای دارد و باید این سرمایه را حفظ کنیم. به هر حال بنده حتی اگر سرمربی تیم دیگری باشم، دوست دارم تماشاگر در سالن بوده و رابطه خوبی وجود داشته باشد. در حال حاضر بهترین تماشاگران ایران را ساری دارد.» او درباره اینکه آیا از داخل تیم خط داده شد تا علیه وی شعار داده شود اینطور می‌گوید: «به شخصه هنوز به این مساله یقین پیدا نکردم ولی ما کسانی را در داخل تیم داشتیم که به بنده کمک می‌کردند یا کسانی که در ساری از دوستان من بودند، آنها گفتند چنین قضیه‌هایی وجود دارد و با چشمان خودمان دیدیم فلان شخص از تیم تان به فلان شخص اشاره کرد و آنها نیز شروع به سر دادن شعارها کردند ولی بنده هنوز به این مساله یقین پیدا نکردم و نمی‌توان با قاطعیت حرف زد. یک اتفاق بدی در ساری افتاده که باید اول با مسوولان ساری صحبت کنم زیرا این اتفاق خیلی بد است. ابتدا باید با مسوولان آنجا صحبت کنم اما اگر نتوانم حل کنم، آن موقع مسائل را بازگو می‌کنم تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد. یکی از کارهایی که از ورزش باید نتیجه بگیریم، این است که کار تربیتی بکنیم تا خروجی فرهنگی داشته باشد ولی اگر خود تیم‌ها کارهایی بکنند که ضد آن باشد، آن وقت چه انتظاری می‌توان داشت که خروجی مناسب و درستی داشته باشیم.» ابطحی درمورد صحبت‌های مسوولان شهروند با چند گزینه برای هدایت این تیم و اینکه آیا با وی تسویه حساب شده است یا نه می‌گوید: «در حال حاضر که چنین اتفاقی نیفتاده است و مسوولان نیز اگر تصمیمی گرفته اند، بنده اطلاعی ندارم. پس از بازی هفته دهم مقابل یاسین پیشرو بنده اعلام کردم می‌توانید مربی دلخواه خود را بیاورید و از آنها خواسته بودم اجازه دهند از ساری بروم اما با آن موافقت نکردند و از من خواستند بمانم. بنده به آنها گفتم اگر بمانم با توجه به جوانی تیم و مصدومیت بازیکنان شرایط سخت می‌شود و کارمان دشوار است و از طرفی پول آنچنانی نیز نداریم که بتوانیم بازیکن اثرگذار جذب کنیم. به عنوان مثال فرش آرا بازیکن برزیلی جذب کرده و دبیری هم بازیکنی خارجی جذب نموده است زیرا توانایی پرداخت پول را داشتند. روی همین اساس من از آنها خواستم همکاری بکنند و تماشاگران را متقاعد و تفهیم کنند تا مشکلی پیش نیاید. تا کنون نیز تسویه حسابی برای قطع همکاری
صورت نگرفته است.»






 


Page Generated in 0.0057 sec