printlogo


کد خبر: 55957تاریخ: 1394/8/25 00:00
هفته پانزدهم لیگ یک
تقابل دست‌نشان با نساجی رویارویی میثاقیان و مرزبان



شاید خیلی نیازی نباشد تا تمام بازی‌های هفته پانزدهم را مرور کنیم. همین که چشم‌مان به دو بازی بیفتد حساسیت و جذابیت بازی‌های این هفته مشخص می‌شود. پیکان صدرنشین میزبان خونه به خونه است. روی نیمکت دو تیم مربیانی نشسته‌اند که روزگاری نه چندان دور همکار بوده و روی یک نیمکت می‌نشستند. بدون شک این بازی دیدنی خواهد بود. اما در قائمشهر هم یک رویارویی جذاب را شاهد هستیم. نادر دست‌نشان باز هم به ورزشگاه شهید وطنی می‌رود اما این بار برای رویارویی با نساجی، تیمی که با آن به فوتبال معرفی شد. در اردبیل، تیم شهرداری که از سه بازی اخیر محمد احمدزاده هفت امتیاز گرفته میزبان فولاد یزد است. سه امتیاز این بازی اندوخته خوبی برای روزهای آینده خواهد بود. تیم گیتی‌پسند اصفهان که هفته گذشته از خونه به خونه در بابل یک امتیاز گرفت حالا میزبان پارسه تهران است. تساوی شاید برای پارسه نتیجه خیلی بدی نباشد اما اصلا به درد گیتی‌پسند نمی‌خورد. پاس همدان هم که گفته گذشته در اراک 2 - یک به آلومینیوم باخت امروز از نفت آبادان پذیرایی می‌کند. فقط پیروزی در این بازی می‌تواند تیم قعر جدولی پاس را امیدوار نگه کرد. داماش گیلان در رشت میزبان خیبر خرم‌آباد است که حالا به حکم نهایی کمیته انضباطی مقابل AL هرمزگان 3- صفر بازنده شد و به رده هفدهم سقوط کرد. مجید جهانپور هم برای بهبود جایگاه داماش باید سه امتیاز این بازی خانگی را حفظ کند.
اما فجرسپاسی شیراز که به خاطر تفاضل کمتر در جایگاه دوم قرار دارد و حواسش هم به بازی پیکان با خونه به خونه در تهران است از AL هرمزگان پذیرایی می‌کند. باید منتظر بود و دید در پایان بازی امروز صدر جدول تغییر می‌کند یا اینکه با به دست آمدن نتایج مشابه اتفاق خاصی نمی‌افتد.
بازی مس کرمان و AL اراک هم که در جدول فاصله دو امتیازی دارند اهمیت بسیاری دارد. گل گهر سیرجان هم که حالا قاسم شهبا را پس از مدت‌ها به عنوان سرمربی کنار خود ندارد به بوشهر رفته است. ایرانجوان و گل‌گهر هم‌امتیازند. در آخرین بازی هم نفت مسجدسلیمان میزبان مس رفسنجان خواهد بود. نفتی‌ها هفته گذشته 3 - یک باختند و مس رفسنجان 3 - یک حریفش را شکست داد. اگر بازی‌های این هفته کمتر با نتیجه تساوی به پایان برسد شاهد تغییرات زیادی در جدول خواهیم بود.

برنامه و اسامی داوران

نساجی مازندران – ماشین سازی تبریز (شهید وطنی قائمشهر)، ساعت: 14:15
داور: علی سیدعلی
کمک‌ها: حسن توماری، میلاد قاسمی
پیکان تهران – خونه به خونه بابل (شهدای شهر قدس)، ساعت:  14:30
داور: رضا مهدوی
کمک‌ها:  امیرآشور ماهانی و امید افخمی
شهرداری اردبیل – فولاد یزد (تختی اردبیل)، ساعت:  14:30
داور: علی احمدی
کمک‌ها: بابک عباسقلی‌زاده، رضا درویشی
گیتی پسند اصفهان – پارسه تهران (آرارات اصفهان)، ساعت:  14:30
داور: هادی مسلمی
کمک‌ها: علیرضا کناری، حامد صفایی
پاس همدان – صنعت نفت آبادان (قدس همدان)، ساعت:  14:30
داور: حمید حاج‌ملک
کمک‌ها:  محمد بوالحسنی، رحیم حاجیلو
داماش گیلان – خیبر خرم‌آباد (شهید عضدی رشت)، ساعت:  14:30
داور: بابک وسیله‌بر
کمک‌ها: براتعلی مولوی و محمد طالبی
فجر سپاسی شیراز – آلومینیوم هرمزگان (حافظیه شیراز)، ساعت:  14:30
داور: جواد شرفی
کمک‌ها: بهروز برون، عبدا... عبداللهی
مس کرمان – آلومینیوم اراک (امام علی(ع) کرمان)، ساعت:  14:30
داور: هادی حاجی عباسی
کمک‌ها: عسگر محمدی و مرتضی کاظمیان
ایرانجوان بوشهر – گل‌گهر سیرجان (شهید بهشتی بوشهر)، ساعت: 14:45
داور: جواد رحیم‌زاده
کمک‌ها: محمد عطایی، امیرمحمد داودزاده
نفت مسجدسلیمان – مس رفسنجان (شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان)، ساعت: 15
داور: محمد ملکی
کمک‌ها: مهدی سیفی، محمدرضا فتحی

احمدزاده: خودمان را
بازنده ندانستیم
محمد احمدزاده سرمربی تیم فوتبال شهرداری اردبیل درباره تساوی تیمش مقابل خیبرخرم آباد در ثانیه‌های پایانی می‌گوید: «ما در حالی که سه بار از حریف خود عقب افتادیم اما با این تفکر که بازنده نخواهیم بود توانستیم شرایط را به نفع خود تغییر دهیم. در حالی که بسیاری از تیم‌ها عقب افتادگی خود را نمی‌توانند از دقیقه ۹۰ به بعد جبران کنند اما تیم شهرداری تمرکز و قدرت و آگاهی خود را نشان داد و بازی را به تساوی کشاند. بازیکنانم دوندگی زیادی داشتند و تمام توان خود را برای این بازی گذاشتند. گرفتن یک امتیاز از این بازی سخت و نفسگیر خوب بود و ناراضی نیستیم.» او درباره تیم خیبر می‌گوید: «این تیم یکی از نمایش‌های بزرگ و خوب خود را در روزی که فکر می‌کردیم می‌بریم، نشان داد و ثابت کرد که تیم خوب و قدری است. دوندگی و جنگندگی دو حربه خیبر خرم آباد در بازی بود که به این تیم کمک کرد تا بازی خوبی را در مقابل تیم شهرداری به نمایش بگذارد. ما این تیم را به صورت تاکتیکی و فردی آنالیز کرده بودیم البته باید تاکید کنم که نقاط ضعف این تیم بیشتر فردی بود نه تاکتیکی.» او درباره تماشاگران تیم خیبر می‌گوید: «تماشاگران بسیار خوب بودند و تنها به تشویق تیم خود پرداختند و مشکلی در این خصوص نبود.»


طلایی منش: سه امتیاز بازی با نفت را می‌خواهیم

سرمربی پاس همدان باخت تیمش مقابل آلومینیوم اراک را باور ندارد. رضا طلایی منش در این باره می‌گوید: «هفته گذشته با وجود اینکه شایسته برتری مقابل آلومینیوم‌سازی اراک بودیم اما با ناباوری در وقت اضافه بازی را واگذار کردیم تا شرایط برای ادامه کار سخت‌تر شود.» او درباره بازی با نفت آبادان می‌گوید: «نفت آبادان از تیم‌های ریشه دار و مدعی لیگ یک است و بازی بسیار سختی در مقابل این تیم پرمهره پیش رو داریم اما باید از این بازی خانگی به سه امتیاز برسیم. برای تغییر شرایط در جدول رده بندی و صعود چند پله‌ای نه تنها باید مقابل نفت آبادان به پیروزی برسیم بلکه باید منتظر باشیم تا تیم‌های بالای ما در جدول رده بندی نیز امتیاز از دست بدهند.» پاس برای بازی امروز تعدادی بازیکن مصدوم دارد: «در این بازی همچون دیدارهای گذشته چند بازیکن اصلی را به دلیل مصدومیت و جدایی از تیم در اختیار نداریم و باید با نفرات باقیمانده برابر نفت پرقدرت به میدان برویم. باوجود مشکلات متعدد در هفته‌ای که گذشت تمرینات فشرده‌ای را پشت سر گذاشتیم و آماده بازی مقابل نفت هستیم.»
 اما توقع سرمربی پاس از هواداران تیمش: «انتظار داریم هواداران به معنای واقعی تیم را در طول 90 دقیقه تشویق کنند تا بازیکنان با انگیزه مضاعف به دنبال گلزنی و کسب سه امتیاز باشند.»


دلگرم: بازی با مس شش امتیازی است

غلامرضا دلگرم سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک درباره پیروزی تیمش مقابل پاس همدان می‌گوید: «خوشبختانه به لطف خدا و حمایت همه جانبه هواداران موفق به کسب سه امتیاز بازی شدیم اما از نظر فنی بازیکنانم به هیچ وجه نتوانستند توقعات بنده را برآورده کنند. البته در این میان محرومیت و مصدومیت چند تن از بازیکنان کلیدی و همچنین شرایط آب و هوایی که موجب شد در هفته گذشته نتوانیم تمرینات خود را پیگیری کنیم باعث شد بازی نه چندان قابل قبولی را به نمایش بگذاریم. تیم پاس بر خلاف موقعیت مکانی‌ که در جدول دارد بازی کاملا زیبایی به نمایش گذاشت و این امر بیانگر این است که پاس از تیم‌های ریشه‌دار کشور است و در ادامه فصل می‌تواند در جمع مدعیان صعود قرار گیرد.» دلگرم درباره بازی با مس کرمان می‌گوید: «بدون شک در کرمان یک بازی سخت و شش امتیازی را در پیش داریم به همین رو باید کاملا با برنامه‌ریزی پا به میدان بگذاریم تا بتوانیم پیروز از بازی خارج شویم.»

حیدرزاده: نساجی به بائو نیاز ندارد
میثم بائو که در بازی نساجی – نفت مسجد سلیمان به تعویض خود از سوی سرمربی تیم معترض شده بود فعلا جایی در ترکیب این تیم نخواهد داشت. حیدرزاده، مدیرعامل باشگاه نساجی با اشاره به اینکه باشگاه نساجی بالاترین قرارداد را با میثم بائو امضا کرده و حتما به وجود این بازیکن نیازمند بوده می‌گوید: «رفتار میثم در این بازی برای ما قابل درک نبود. بعد از این اتفاق او در فضای مجازی‌اش اعلام کرد به زودی از نساجی جدا خواهد شد. بائو در جلسه کمیته انضباطی باشگاه هم شرکت نکرد و همه اینها، کار او را برای بازگشت سخت کرده است. ضمن اینکه بابت این رفتار عذرخواهی نکرده است. در حال حاضر باشگاه به وجود این بازیکن نیازی ندارد و به زودی تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.» حیدرزاده درباره بازی با ماشین‌سازی تبریز که هدایتش بر عهده نادر دست نشان است اینطور می‌گوید: «این بازی حساس و در عین حال جذاب است و می‌تواند به بازی خوبی تبدیل شود. تیم نساجی در هفته‌های اخیر خوب بازی کرده و خوب نتیجه گرفته و ماشین‌سازی هم یکی از مدعیان صعود است. با لیدرها و همچنین مسوول کانون هواداران صحبت‌های لازم برای حفظ حرمت نادر دست نشان انجام شده و من یقین دارم به نادر دست نشان
بی احترامی نخواهد شد.»


جریمــــــــــــه نقـــــــدی 2 تیــــــــــــم لیــــــگ یکـــــــــــی

کمیته انضباطی آرای خود را در خصوص تیم‌های لیگ‌های دسته اول و دوم فوتبال کشور صادر کرد. بازی دو تیم پیکان تهران و صنعت مس رفسنجان از سری رقابت‌های لیگ یک برگزار و از سوی برخی از مسوولان باشگاه پیکان تخلفاتی مبنی بر ورود به رختکن داوران به همراه سرپرست تیم و اهانت به داوران مسابقه، رخ داد. برهمین اساس باشگاه پیکان طبق ماده 57 آیین‌نامه انضباطی به پرداخت 30 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. رأی صادره قطعی است. همچنین درمسابقه دو تیم نفت مسجدسلیمان و پارسه تهران از سوی تماشاگران تیم نفت مسجدسلیمان تخلفاتی مبنی بر فحاشی به داور بازی رخ داد. این تیم طبق ماده 79 آیین‌نامه انضباطی به پرداخت 70 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. همچنین کمیته انضباطی اعلام کرد در صورت تکرار تخلفات در مسابقات آتی، برگزاری دیدارهای خانگی این تیم بدون حضور تماشاگران خواهد بود. ضمن اینکه سیدفراز فاطمی، مربی تیم پارسه تهران به دلیل اعتراض و اهانت به داور بازی بعد از پایان مسابقه، طبق بند‌های چهار و پنج ماده 66 آیین‌نامه انضباطی به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم خود و پرداخت 10 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. در بازی دو تیم فولاد یزد و پیکان تهران از سوی تماشاگران تیم فولاد یزد فحاشی نسبت به داور مسابقه صورت گرفت. این تیم طبق ماده 79 باید مبلغ 70 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند. در صورت تکرار تخلفات تماشاگران در مسابقات آتی، طبق صراحت آیین‌نامه انضباطی، بازی این تیم در دیدار خانگی بدون حضور تماشاگران خواهد بود. همچنین محمد انواری، سرپرست تیم فولاد یزد به دلیل رفتار زننده و غیرورزشی طبق بند پنج ماده 66 آیین‌نامه انضباطی به پرداخت 10 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
 


Page Generated in 0.0049 sec