printlogo


کد خبر: 266279تاریخ: 1401/11/19 00:00
این چه وقت جنجال بود آقای گل‌محمدی



آیسان سعیدی
خبر نگار
1- دو سکته بد در نیم فصل دوم که با هیاهو و حواشی بسیاری همراه بود، سرخ‌ها را از صدر به زیر کشیده. جایگاهی که از هفته نخست به آنها تعلق داشت و پرسپولیس از قله لیگ از آنجا تکان نخورده بود. سرخ‌ها ابتدا در اهواز در یک بازی پرحاشیه و پرهیاهو مغلوب فولاد شدند که آگاهانه برای آنها دام حاشیه پهن کرده بود و پرسپولیس ساده‌انگارانه فریب این تاکتیک چرک را خورد و به دام افتاد تا تیم نکونام را از بحران خارج کند.
هفته بعد از این شکست و در حقیقت هفته گذشته آنها در تهران برابر آلومینیوم متوقف شدند؛ توقفی که البته بیشتر در سد داور بود تا حریف. نادیده گرفتن دو پنالتی مسلم پرسپولیس و اخراج بحث‌برانگیز بیرانوند – که بعد در تصاویر پرسپکتیو بازی مشخص شد صحیح بوده – پرسپولیس را متوقف کرد تا صدر از کف آنها برود. اتفاقی که اگرچه عوامل پیرامونی نظیر شلوغ‌کاری حریف و اشتباهات مرگبار داوری در آن نقش مهمی داشتند اما نباید از اشتباهات کادر فنی پرسپولیس به سادگی عبور کرد. نیمکتی که البته بسیاری آن را گرانترین نیمکت داخلی لیگ می‌دانند اما درست در بزنگاه اسیر حواشی شد و با جنجال و غوغاسالاری تمرکز خودش و تیمش را بر هم زد تا حاشیه امنیت 5 امتیازی از دست رفته و صدر از کف برود.
آنها حالا در کنار بالا نشستن سپاهان در صدر شاهد ترکتازی رقیب دیرینه هستند که با بردهای پرگل 3 هفته اخیر از بحران فاصله گرفته و سلامی دوباره به کورس مدعیان داشته است. یک سکته دیگر حتی از نوع خفیف در آبادان می‌تواند پرسپولیس را وارد بحران کند. بحرانی که کادر فنی آغازگر آن بود.
 2- قانون نانوشته‌ای در فوتبال وجود دارد که می‌گوید: «به بازی زیبا امتیاز نمی‌دهند» این قانون در لیگ کم‌مایه و زشت ایران کاربرد بیشتری دارد. موفق‌ترین مربیان آنهایی هستند که در لیگ بازی‌های زشت و ملال‌آورتری ارائه می‌دهند و تیم‌هایشان فاقد هرگونه پلن، شور و چشم‌نوازی است. در لیگ ایران هر چه زشت‌تر و تدافعی‌تر بازی کنید، احتمال موفقیت شما بیشتر است چرا که فقر تاکتیکی و نوآوری در این لیگ بیداد می‌کند. ادسون تاوارس برزیلی مثال نقض این انگاره است. مربی که از نفت فانوس به‌دست و ورشکسته یک تیم قابل‌احترام ساخته که به فوتبال احترام می‌گذارد اما این احترام با نتیجه و موفقیت همراه نیست. ناکامی‌های هفته‌های اخیر نفت هیچ تطابقی با بازی آنها ندارد. غم‌انگیز است که نفت با این فوتبال کاندیدای سقوط است و چه بد اگر این مسیر به سقوط برسد. یک شکست برابر پرسپولیس عصیان‌زده می‌تواند آنها را به این فاجعه نزدیکتر کند.
 
 
 

 


Page Generated in 0.0048 sec