printlogo


کد خبر: 266275تاریخ: 1401/11/19 00:00
صنعت نفت آبادان – پرسپولیس
فراری از بحران



پرسپولیس امتیازهای دو بازی قبلی را از دست داده. اتفاقی که با از دست رفتن صدر جدول بعد از هفته‌ها ترکتازی در بالاترین نقطه‌اش بود و شرایط را برای قهرمانی سخت کرد. حالا و بعد از عقب افتادن از رقبا، پرسپولیس چاره‌ای جز پیروزی در آبادان ندارد. از قضا صنعت‌نفت تیم فانوس به دستی است که از حالا دنبال بقا می‌گردد. آنها تا قبل از این مسابقه تیم ماقبل آخر جدول بودند و شرایط خوبی نداشتند پس برای تاوارس و تیمش بردن پرسپولیس یا حداقل متوقف کردن این تیم می‌تواند یک سکوی پرش باشد و آنها را به سوی بقا سوق دهد.
صنعت نفت از 18 بازی قبلی‌اش فقط 11 امتیاز گرفته و در 5 بازی اخیر برنده نبوده است. آنها سه باخت و دو مساوی در این 5 هفته داشته‌اند و مقابل پرسپولیسی قرار می‌گیرند که در 5 بازی گذشته غیر از دو بازی اخیر که با حواشی و مشکلات داوری فراوانی همراه بوده سه برد داشته و از همین 5 بازی 10 امتیاز گرفته که یک امتیاز از کل امتیازهای حریفش کمتر است.
پرسپولیس بازی با ایرالکو را نبرد اما به لحاظ کیفیت و عملکرد فنی شرایط نسبتاً خوبی داشت و شاید اگر اشتباهات داوری امان می‌داد امروز تا این حد تحت‌فشار نتایج دیگر مدعیان قهرمانی و رقبا نبود. متعاقب عملکرد قابل قبول پرسپولیس در بازی ده نفره بعید نیست امروز یحیی با کمترین تغییر در آبادان تیمش را به میدان بفرستد.
پرسپولیس از آخرین بازی در آبادان خاطره خوشی ندارد. سرخ‌ها فصل قبل با اشتباه کشنده حامد لک باخت تلخی را در این شهر تجربه کردند که در قهرمان نشدن‌شان تأثیر منفی بزرگی داشت. پس امروز پرسپولیس هم باید آن خاطره تلخ را پاک کند هم با پیروزی در این مسابقه دوباره به مسیر درست قبلی برگردد. بدون شک چنانچه سرخ‌ها در سومین مسابقه متوالی به پیروزی نرسند دیگر کسی به مسائل داوری و مشکلات حاشیه‌ای یا عداوت کل تیم‌های لیگ با پرسپولیس اشاره نخواهد کرد و همه از «بحران» حرف می‌زنند.
پرسپولیس برای پیروزی در این مسابقه بیرانوند را در اختیار نخواهد داشت که یک نکته منفی بزرگ محسوب می‌شود اما بازگشت سعید صادقی می‌تواند در فاز حمله تنوع حرکات تهاجمی این تیم را بیشتر کند. در عین حال بحث سرماخوردگی مهدی ترابی هم مطرح شده و اگر او نباشد شاید دوباره تیم یحیی در فاز حمله با اختلالاتی مواجه شود. ترکیب ابتدایی تیم یحیی و آنچه او برای این مسابقه مد نظر دارد تا حدودی مبهم و در سایه است. از چند روز قبل بحث همراه بردن چند بازیکن تیم امید و استفاده از آنها مطرح بوده ضمن اینکه برخی خبر از تغییرات احتمالی در ترکیب اولیه داده‌اند که تمام این گمانه‌زنی‌ها تا 24 ساعت قبل از بازی مطرح بوده و با توجه به عدم برگزاری کنفرانس خبری یحیی پیش از بازی این ابهامات پا برجا ماند.
پرسپولیس با تساوی مقابل ایرالکو از رسیدن به اولین دبل خود در این فصل ناکام ماند اما حالا مصاف با صنعت نفت می‌تواند اولین دبل سرخ‌ها باشد که حتی روی کاغذ هم کار راحتی نیست. بازی مقابل تیم‌های خوزستانی در ورزشگاه‌های باتماشاگر همواره برای پرسپولیس دشوار بوده بخصوص که حریف هم به اندازه پرسپولیس برای موفقیت در این مسابقه انگیزه و اشتیاق دارد.


Page Generated in 0.0047 sec