printlogo


کد خبر: 266255تاریخ: 1401/11/19 00:00
محمد: با انگیزه بالای گوهری و مدافعان خوب مشکلی در دفاع نداریم
پرسپولیس بهترین و خاص ترین تیم ایران است

علیرضا محمد مدافع چپ اسبق پرسپولیس معتقد است که آن قدر اشتباهات داوری در چند دیدار اخیر به ضرر پرسپولیس بوده که کادر فنی و بازیکنان و متعاقب آن هواداران پرسپولیس نسبت به داوری‌ها حساس شده‌اند و به نوعی بعضی‌ها آن اتفاقات را به سبب تکرار شدن در چند دیدار عمدی می‌دانند.

ناصر قراگزلو
روزنامه نگار
 چرا پرسپولیس در دیدار خانگی مقابل تیم اراکی نتوانست به سه امتیاز برسد؟
بازیکنان پرسپولیس در مجموع بازی بهتری را نسبت به تیم اراکی ارائه دادند و تیم برتر میدان بودند. این برتری حتی در زمان 10 نفره بودن پرسپولیس هم ادامه داشت اما داوری مانع برتری پرسپولیس شد.
 داوری مانع پیروزی پرسپولیس شد؟!
من معتقدم اگر خطای پنالتی روی ترابی گرفته می‌شد و پرسپولیس به گل اول می‌رسید، متعاقب آن پرسپولیس به گل‌های بعدیش هم می‌رسید. در واقع رسیدن به گل اول در بازی‌ها برای پرسپولیس خیلی حیاتی بود که داور با اشتباهش تیم پرسپولیس را از رسیدن به گل و پیروزی محروم ساخت. انتظارات از پرسپولیس خیلی زیاد است به همین دلیل وقتی پرسپولیس به گل اول می‌ر‌سد، روحیه بازیکنان بالا رفته و به نوعی فشار روی آنها کمتر می‌شود اما متأسفانه در چند بازی اخیر شاهد بودیم که این شانس بزرگ از پرسپولیس گرفته شده است.
 آیا فکر می‌کنید که اشتباهات داوری علیه پرسپولیس سهوی نیست؟
اصلاً ما فرض را بر سهوی بودن اشتباهات می‌گذاریم اما باید قبول کرد که وقتی اشتباهات زیاد می‌شود و در چند بازی متوالی علیه پرسپولیس تکرار می‌شود، شک و شبهه به وجود می‌آورد که اشتباهات ادامه‌دار و به نوعی سریالی و  عمدی است.
 اما بعضی‌ها این اشتباهات را به خاطر حمایت از یک تیم خاص می‌دانند؟!
بهترین تیم ایران پرسپولیس و به نوعی تیم خاص فوتبال ایران هم از نظر من پرسپولیس است اما وقتی چند امتیاز از پرسپولیس گرفته شده و تیم دیگر به صدر می‌رسد، شک و شبهاتی به وجود می‌آید هر چند من معتقدم پرسپولیس دوباره بر‌می‌گردد و جبران مافات خواهد کرد.
 در رابطه با دیدار پرسپولیس مقابل صنعت نفت چه صحبتی دارید؟
به نظرم در این دیدار تیم میزبان برای خارج شدن از بحران مقابل پرسپولیس به نوعی انتحاری بازی خواهد کرد. چه بسا که چیزی برای از دست دادن ندارد. شرایط برای پرسپولیس سخت است اما به نظرم بازیکنان پرسپولیس به موقعیت حساس تیم‌شان خوب واقفند و به هر طریق ممکن پیروز خواهند شد. از طرفی بازیکنان پرسپولیس خوب توجیه هستند که باید بعد از دو هفته پیروز نشدن به هر شکل ممکن پیروز شوند و اسیر حاشیه‌ها و مسائلی که ممکن است برای آنها ساخته شود، نشوند.
 در رابطه با نفوذ پرسپولیس از جناحین که خیلی کم در بازی‌های اخیر پرسپولیس دیده شده چه توصیه فنی داری؟
من فکر می‌کنم حرکت دفاع‌های کناری باید به شکلی باشد که تیم حریف را بالا بیاورند و از سوی دیگر با رفت و برگشت‌های متوالی مدافعان کناری حریفان را خسته و راه نفوذ را از کنارها برای تیم‌شان باز کنند و برای مهاجمان و عناصر نفوذی تیم‌شان به نوعی موقعیت‌سازی داشته باشند.
 در رابطه با خط میانی پرسپولیس هم این اشکال دیده می‌شود که خیلی کم از سروش که خلاق‌ترین و پاسورترین هافبک تیم است، استفاده می‌شود؟!
به هر حال در اینکه سروش واقعاً هافبک خلاق و خوبی است شکی وجود ندارد اما من فکر می‌کنم سروش شاید صددر‌صد آماده نیست در غیر این صورت حتماً از سروش در ترکیب بازی‌های پرسپولیس استفاده می‌شد.
 مشکل گلزنی هم با وجود استفاده از دیاباته و بقیه مهاجمان پرسپولیس کماکان مانع بزرگی برای پیروزی‌های پرسپولیس است!
دیاباته مهاجم بدی نیست اما از آنجا که صددرصد آماده نیست، او نمی‌تواند برای پرسپولیس در امر گلزنی مفید واقع شود اما با وجود این باز هم معتقدم که دیاباته می‌تواند به پرسپولیس کمک کند.
 در رابطه با پریرا فکر می‌کنید این بازیکن می‌تواند گره گلزنی پرسپولیس را باز کند؟
امیدوارم آی تی سی این مهاجم صادر شود تا این بازیکن بتواند به خط حمله پرسپولیس کمک کند. بازیکن برزیلی رزومه خوبی دارد و به نظرم می‌تواند از تجربیاتش استفاده کند و شخصاً به حضور این بازیکن امیدوارم و احساسم می‌گوید که پریرا می‌تواند به پرسپولیس کمک کند.
غیبت بیرانوند به ضرر پرسپولیس مقابل صنعت نفت تمام نخواهد شد؟
به هر حال بیرانوند مهره خیلی بزرگی است که وجودش برای پرسپولیس و تیم ملی غنیمتی محسوب می‌شود.غیبت این بازیکن در هر بازی برای پرسپولیس تأثیر‌گذار است اما با مدافعان خوب و انگیزه بالای گوهری من خیلی امیدوارم که مشکلی از بابت دروازه برای پرسپولیس به وجود نخواهد آمد.



 


Page Generated in 0.0047 sec