printlogo


کد خبر: 266233تاریخ: 1401/11/19 00:00
نام بازیکن خداحافظی کرده در لیست تیم ملی بسکتبال
اشتباه تکراری؟


محسن آجرلو
روزنامه نگار
لیست 16 نفره تیم ملی بسکتبال برای حضوردر پنجره پایانی رقابت‌های انتخابی جام جهانی اعلام شد. لیستی که در کنار حضور نفرات قابل پیش بینی، چند اسم شائبه برانگیز و البته چند جای خالی را در خود می‌بیند. ارمغانی که زمان اندکی از لیگ را در ایران بود و بازی‌های محدودی را هم تماشا کرد، در نهایت ترجیح داد تا به همان نفرات همیشگی بسنده کرده و نفرات منتخب خود را محدود به چند تیم لیگ برتری کند.
 
اولین و عجیب‌ترین اسم لیست
در لیست اعلامی فدراسیون، عجیب‌ترین نام در همان ابتدای لیست جای گرفته. آرن داودی در شرایطی که در آستانه 37 سالگی است و پیش از این به طور رسمی از بازی‌های ملی هم خداحافظی کرده، یکی از نفرات انتخابی سعید ارمغانی برای حضور در اردو است. بازیکن باتجربه‌ای که در لیگ امسال به تیم نبوغ اراک رفته و اتفاقاً شرایط خوبی را هم پشت‌سر می‌گذارد. با این حال حضورش در بین 16 نفر دعوت شده، بزرگترین علامت سؤال لیست اعلامی سعید ارمغانی است. مربی‌ای که در این پست گارد رأس سینا‌ واحدی و سجاد ‌مشایخی را هم دعوت کرده و حتی پیترگریگوریان و بهنام یخچالی را هم برای بازی کردن در اختیار دارد.
تجربه استفاده از بازیکنانی در این سن و سال، پیش از این هم در دوران مربیانی چون مصطفی هاشمی سابقه داشته و خروجی مناسب در پی نداشت. اتفاقی نظیر بازگشت مهدی کامرانی به تیم ملی که به هیچ وجه تجربه موفقی نبود و حتی حواشی بسیاری را هم به تیم ملی تحمیل کرد. البته که کامرانی خداحافظی نکرده بود و دعوت از بازیکنی که خداحافظی کرده، اتفاقی کم نظیر در بسکتبال ایران به حساب می‌آید.
حالا باید دید که آیا خود آرن رغبتی به بازگشت دوباره به تیم ملی دارد یا در نهایت تبدیل به یکی از نفرات مازاد این لیست 16 نفره خواهد شد؟
 
بدل حدادی؟
دیگر اتفاق جالب لیست ارمغانی، حضور حسن علی اکبری در بین نفرات دعوت شده است. مصدومیت حدادی و غیبت او در پنجره پایانی، ارمغانی را وادار به دعوت از میثم میرزایی و از آن جالب‌تر حسن علی اکبری کرده است. بازیکنی که حدود 23 سال سن دارد و در زمان مهران شاهین طبع در شیمیدر بازی می‌کرد و حتی پایش به تمرینات تیم ملی هم کشیده شد.
علی اکبری با قامت 2 متر و17 سانتی‌متر، به نظر می‌رسد قراراست بدل حدادی در تیم ملی باشد و جای خالی یک سنتر کلاسیک را در ترکیب ایران پر کند. او در اردوی گذشته هم به تیم ملی دعوت شده بود اما در نهایت به ترکیب اصلی نرسید و به میدان نرفت.
جای خالی آرمان
پست چهارتیم ملی بسکتبال چند سالی است که با ترافیک قابل توجهی مواجه است. پستی که حالا در غیاب حدادی و نیاز ایران به داشتن نفرات مؤثرتردراین پست، اهمیت بیشتری پیدا کرده و تیم ایران به طور قطع برابر ژاپن و چین، به کمک آنها نیاز پیدا خواهد کرد.
در این میان اگرچه اکثر نفرات دعوت شده توسط ارمغانی جزو بهترین‌های این پست هستند اما به‌طور مشخص می‌توان آرمان زنگنه را غایب اصلی در این لیست نامید. بازیکنی که در ترکیب ذوب آهن و درکنار ارسلان کاظمی عملکرد قابل قبولی داشته و در لیگ غرب آسیا هم جزو نفرات برجسته ذوب آهن بوده. زوج او و ارسلان با وجود هماهنگی خوب خود در هفته‌های اخیر،  می‌توانستند در نبود حدادی ترکیب خوبی را در پنجره پایانی برای ایران رقم بزنند اما این‌طورکه به نظر می‌رسد جایی برای زنگنه در ترکیب تیم ملی وجود نداشته است.
لیست 16 نفره
آرن داودی، سجاد مشایخی، سینا واحدی، رسول مظفری، بهنام یخچالی، پیتر گریگوریان، نوید
رضایی فر،محمد جمشیدی، متین آقاجانپور، امیر حسین یازرلو‌، سجاد پذیرفته، جلال آقا میری، ارسلان کاظمی، محمد حسن زاده، میثم میرزایی و حسن علی اکبری بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی هستند که قرار است نفرات منتخب آن راهی پنجره پایانی انتخابی جام جهانی شوند. طبق اعلام فدراسیون، این بازیکنان باید جمعه شب ۲۱ بهمن ماه به اردوی تیم ملی ملحق ‌شوند و تمرینات تیم ملی هم از روز شنبه ۲۲ بهمن ماه درسالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز می‌شود. تیم ملی بسکتبال ۲۶ بهمن ماه تهران را به مقصد توکیو ترک می‌کند تا در پنجره ششم انتخابی جام جهانی به مصاف تیم ملی ژاپن برود.


Page Generated in 0.0048 sec