printlogo


کد خبر: 266220تاریخ: 1401/11/19 00:00
ادامه بردهای پرگل آبی‌ها
استقلال به دبل قهرمانی نزدیک شد

حمیدرضا عرب
روزنامه‌نگار
شور و هیجان استقلال برای رسیدن به 3 امتیاز این بازی وصف‌ناپذیر بود و شاگردان ریکاردو ساپینتو از همان دقایق آغازین در تلاش بودند با ارائه فوتبالی هجومی حریف را در زمین خودش محبوس کنند و مانع از پیشروی حریف به سمت دروازه خودی شوند. استقلال در اجرای این حربه لااقل در دقایق آغازین موفق بود و توانست در دقیقه 5 روی پاس کوین یامگا که از سمت راست استقلال نفوذ کرده بود و بغل پای دقیق آرش رضاوند دروازه نفت مسجد سلیمان را باز کند. 5 دقیقه بعد نفت مسجد سلیمان که نمی‌خواست هرگز برچسب یک حریف دست و پا بسته را بر پیشانی خود ببیند، تا آستانه به دست آوردن یک پنالتی پیش رفت. در این لحظه داسیلوا مهاجم میهمان را با ضربه‌ای به ساق پا سرنگون کرد اما حاج‌ملک که نزدیک به موقعیت بود، اعتقادی به پنالتی نداشت تا آه از نهاد عنایتی و شاگردانش برخیزد. در دقایق باقی‌مانده نیمه اول نیز تلاش دو تیم برای به ثمر رساندن گل بی‌ثمر بود و دو تیم با همین نتیجه نیمه اول را به پایان رساندند. با آغاز نیمه دوم مشخص شد که علیرضا رضایی به‌دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیمش نیست و سینا سعیدی، دروازه‌بان سوم استقلال به قفس توری این تیم فراخوانده شد. استقلال اما همچون نیمه اول در دقایق آغازین به گل رسید و دقیقه 55 موفق شد به گل دوم برسد.
 این گل را آرش رضاوند برای مهدی قایدی ساخت و مهاجم ریزنقش آبی‌ها تیمش را که به شدت تا قبل از به ثمررسیدن گل تحت فشار بود، به گل دوم رساند. نفتی‌ها اما بعد از پذیرفتن گل دوم ضرباهنگ حملات خود را افزایش دادند تا شاید یکی از گل‌ها را جبران کنند. تلاش آنها به اینجا رسید که تیر دروازه به لرزه درآمد اما تجربه بازیکنان استقلال و تعویض‌هایی که از سوی کادرفنی آبی‌ها انجام شد، استقلال را تا دقایق پایانی حمله باانگیزه نگه داشت تا گل سوم نیز توسط مهدی قایدی و روی یک حرکت انفرادی در دقیقه 1+90 به بار بنشیند. بعد از این گل اما اتفاقات جذاب دیگری هم در جریان بازی رخ داد. نفتی‌ها توانستند دو دقیقه بعد یکی از گل‌های خورده را جبران کنند. هرچند که این گل مشکوک به خطا روی سینا سعیدی‌‎‌فر بود اما از این صحنه مهم‌تر خطای پنالتی دروازه‌بان نفت مسجد سلیمان روی قایدی بود که می‌توانست استقلال را در دقیقه 5+90 به گل چهارم برساند و قایدی را تبدیل به مرد اول این بازی کند و یک هت‌تریک جانانه‌ را در کارنامه او حک کند اما دروازه‌بان مسجد سلیمان واکنش مناسبی داشت و دست قایدی را خواند تا برتری استقلال چشمگیرتر نشود هرچند که همین سه گل نیز برای استقلال کافی بود تا علاوه بر حفظ روند رو به رشد خود در هفته‌های اخیر و به ثمررساندن گل‌های پرشمار خود را بیش از هر زمان دیگری مدعی‌تر نشان دهد. بدون شک اگر استقلال در بازی‌های سخت و دشوار آتی نیز همین اندازه باانگیزه باشد دستیابی به جام قهرمانی هرگز دور از ذهن نیست و آبی‌ها می‌توانند برای نخستین بار در طول تاریخ حضورشان در لیگ برتر دو فصل پی‌درپی جام قهرمانی را صاحب شوند.
البته استقلال برای رسیدن به این مهم نیازمند برخورداری از یک خط دفاعی بی‌نقص و سختگیر است. همان‌طور که دیدیم در بازی با نفت مسجد سلیمان هم دروازه‌ استقلال باز شد. هرچند که غیبت حسینی در هفته‌های اخیر برای استقلال دردسرساز بوده اما در جریان بازی نیز مدافعان استقلال بارها دچار اشتباه شدند. عارف غلامی در یکی دو صحنه توپ را لو داد و داسیلوا نیز روز پرفروغی را رقم نزد. این روند باید در استقلال اصلاح شود تا آبی‌ها هر هفته که از لیگ می‌گذرد شانس خود را برای رسیدن به جام قهرمانی افزایش دهند.

 


Page Generated in 0.0066 sec