printlogo


کد خبر: 266214تاریخ: 1401/11/19 00:00
چرا فرصت جذب بازیکن در نقل و انتقالات از کف رفت؟
معمای فسخ دیرهنگام آمانوف

درباره فسخ قرارداد عزیزبک آمانوف با استقلال روایت‌های متعددی به گوش می‌رسد. برخی خبرها حکایت از اقدام یکطرفه بازیکن ازبک دارد و گفته می‌شود این بازیکن با هماهنگی با مدیربرنامه‌هایش قرارداد خود را شخصاً فسخ کرده و بعد از گرفتن گذرنامه‌اش از باشگاه استقلال ایران را به مقصد کشورش ازبکستان ترک کرده است.
روایت دیگری نیز وجود دارد که باشگاه استقلال در جریان فسخ قرارداد این بازیکن قرار داشته و بعد از اینکه آمانوف چند روزی در تمرینات این تیم شرکت نکرده به وی اعلام کرده قراردادش را به شکل توافقی با استقلال فسخ کند.
حال چه باشگاه استقلال در جریان ماجرا بوده یا آمانوف شخصاً اقدام به این کار کرده است، اهمیتی ندارد به این دلیل که باشگاه استقلال فرصت داشت تا قرارداد این بازیکن را در نقل و انتقالات فسخ کند و فرصت جذب یک بازیکن جدید به وجود آید اما تأخیر بحث برانگیز مسئولان باشگاه استقلال در توافق با آمانوف در نهایت سبب شد تا فرصت جذب بازیکن جدید از بین برود و این باشگاه نتواند در نقل و انتقالات نیم فصل به سراغ بازیکن جدید برود. این رفتار اگر تعمدی باشد بدون شک با انتقادهای بیشتر هواداران استقلال که منتظر تقویت تیم بودند، همراه خواهد شد. هوادارانی که انتظار داشتند باشگاه استقلال در نقل و انتقالات نیم‌فصل بازیکن جدیدی را به خدمت بگیرد و دست‌کم با جذب یک هافبک جدید خط میانی را که با مشکلاتی مواجه است، تقویت کند اما باشگاه استقلال چنین نکرد تا سؤالات پاسخ نداده بسیاری باقی بماند.
شاید اگر تصمیم‌گیران در باشگاه استقلال در مواجهه با آمانوف قدری شفاف‌تر عمل می‌کردند و در نقل و انتقالات نیم‌فصل با این بازیکن به توافق می‌رسیدند می‌شد با کنار گذاشتن توافقی این بازیکن سراغ گزینه جدیدی رفت اما ظاهراً در باشگاه استقلال اتفاقات دیگری رخ می‌دهد و برخی در تلاش بودند این بازیکن را به نوعی از استقلال فراری دهند.
هر چند که بعد از جدایی آمانوف این بازیکن به طور غیرمستقیم اعلام کرده از باشگاه استقلال بابت پرداخت نشدن مطالباتش شکایت خواهد کرد. البته مسئولان باشگاه استقلال نیز همین تهدید را کرده و اعلام کرده‌اند قصد دارند از آمانوف به‌دلیل حضور نیافتن در تمرینات شکایت کنند اما ظاهراً ‌بندی در قرارداد آمانوف وجود داشته که اگر تا پایان نیم‌فصل کمتر از یک بازی در ترکیب استقلال باشد، بتواند به شکل یکطرفه قرارداد خود را فسخ کند و از این باشگاه برود.
 
هزینه بیهوده برای بازیکنی که مورد تأیید سرمربی نبود
ماجرای آمانوف با باشگاه استقلال به هر طریقی خاتمه خواهد یافت. یا این بازیکن از استقلال شکایت می‌کند و پرونده دیگری را روی دست مدیران می‌گذارد یا اینکه از شکایت صرفنظر می‌کند که این احتمال بسیار بعید است. با وجود این اما سؤالی که مدیران باشگاه استقلال باید به آن پاسخ دهند این است که چرا با بازیکنی که مورد توجه سرمربی قرار نداشت همکاری خود را به درازا کشاندند؟ البته این سؤال را باید مصطفی آجورلو پاسخ دهد که ابتدای فصل بدون اینکه نظر ساپینتو را درباره این بازیکن جویا شود، رأی به ادامه همکاری با هافبک ازبک داد؟ گرچه آمانوف فصل پیش بارها در ترکیب استقلال قرار گرفت و یکی از بازیکنان مورد توجه فرهاد مجیدی بود، اما ساپینتو علاقه‌ای به این بازیکن نداشت که مدیران سابق استقلال باید بسرعت راه چاره‌ای را پیدا می‌کردند تا باشگاه ناچار نشود بی‌جهت به بازیکنی که در افکار ساپینتو جایگاهی ندارد، حقوق پرداخت کند. شاید اگر مدیران استقلال قدری حرفه‌ای‌تر عمل می‌کردند و با توافقی آمانوف را قرضی هم که شده به دیگر تیم‌های لیگ برتری که خواهانش بودند انتقال می‌دادند، می‌شد با بودجه‌ای که برای این بازیکن در نظر گرفته شده، لااقل بازیکنی را به استقلال آورد که در اندیشه‌های سرمربی استقلال قرار دارد اما باشگاه استقلال بسیار غیرحرفه‌ای عمل کرد تا اکنون بار دیگر احتمال طرح شکایتی دیگر از این باشگاه در فیفا قوت بگیرد.


 


Page Generated in 0.0050 sec