printlogo


کد خبر: 266210تاریخ: 1401/11/19 00:00
مصاحبه



بردیف: فوتبال روسیه برای حضور در آسیا عجله نکند
قربان بردیف سرمربی سوچی و سرمربی سابق تراکتور معتقد است که فدراسیون فوتبال روسیه برای انتقال به کنفدراسیون فوتبال آسیا نباید عجله کند.
تیم‌های روسی به دلیل تحریم‌های یوفا نمی‌توانند در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند. اواخر سال گذشته، کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال روسیه کارگروهی را برای رسیدگی به موضوع انتقال فوتبال این کشور از یوفا به AFC تشکیل داد. این گروه تمام جوانب مثبت و منفی این طرح را مطالعه می‌کند.
فدراسیون فوتبال روسیه دوست دارد به جای حضور در اتحادیه فوتبال اروپا در کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور داشته باشد تا راه رسیدن به جام جهانی برای این تیم راحت شود.
بردیف یکی از معدود مربیانی است که در طول دوران حرفه‌ای خود حضور موفقی در باشگاه‌های فوتبال روسیه و آسیا داشته است. او که در شروع فصل سرمربی تراکتور بود، در این زمینه گفت: «نباید خیلی عجله کنیم. باید یک یا دو سال سپری شود. بهتر است در اروپا بمانیم. باید از نسل فعلی بازیکنان مراقبت کرد.»
رأی‌گیری کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال روسیه درباره خروج از یوفا و انتقال به کنفدراسیون فوتبال آسیا به تعویق افتاده است.


شکست نوجوانان ایران مقابل روسیه
تیم فوتبال نوجوانان ایران در جریان تورنمنت بلاروس مقابل روسیه تن به شکست دو بر صفر داد. تیم نوجوانان در بازی اول موفق شده بود تیم زیر 16 سال بلاروس را شکست دهد و با این شکست همچنان سه امتیازی باقی ماند. شاگردان حسین عبدی برای صعود به مرحله بعد نیازمند پیروزی در دیدار سوم مقابل نوجوانان تاجیکستان هستند.
آرشا شکوری، عرفان درویش عالی، حسام نفری، نیما اندرز، ابوالفضل زولیخایی، ضرغام سعداوی، امیرمحمد رزاق‌نیا، ماهان صادقی، اسماعیل قلی‌زاده، یعقوب براجعه و کسری طاهری با تصمیم حسین عبدی از ابتدا در این بازی به میدان رفتند.
عبدی در واکنش به این شکست گفت: «بازی را خوب آغاز کردیم و تمام نیمه اول دست ما بود. چند موقعیت را از دست دادیم و خطری از سمت روسیه نبود. در نیمه دوم بازیکنان روسیه از برتری قدی و تجربه بازی در اروپا استفاده کردند و بازیکنان ما در این قضیه تجربه لازم را به دست آوردند.»
سرمربی تیم نوجوانان اضافه کرد: «روسیه در نیمه دوم دو موقعیت داشت که هر دو موقعیت هم گل شد. روی اشتباه خودمان باختیم. این تجربه خوبی است تیمی که بهتر بازی می‌کند، برنده نیست و تیمی که از موقعیت‌ها استفاده می‌کند، برنده بازی می‌شود. بازیکنان ما تصور نمی‌کردند حریف از این خلأ و عدم تمرکز استفاده کند.»
عبدی گفت: «روسیه تیم گردن‌کلفتی است و نسبت به تیم ما برتری قدی داشت. بازی فوق‌العاده بود و امیدواریم بازی بعد را با نتیجه بهتری پیروز شویم. همه این بازی‌ها برای این است که در جام ملت‌های آسیا بهتر بازی کنیم. هدف اصلی ما کسب تجربه از این بازی‌ها و اجرای مناسب است و مطمئناً نتیجه هم همراه خواهد داشت.»
 


Page Generated in 0.0054 sec