printlogo


کد خبر: 265604تاریخ: 1401/11/10 00:00
آشوبی: ملاک ما در مورد عمری نباید گلزنی در هر بازی باشد
در مورد پریرا باید صبور بود


مسعود قراگزلو
روزنامه نگار

فرزاد آشوبی یکی از مربیان خوب فوتبال ایران است که در رده‌های پایه پرسپولیس در این فصل به شکل عالی کار کرده و نتایج خیلی خوبی را کسب کرده است. او در گفت‌و‌گویی در خصوص بازی خاص پرسپولیس مقابل فولاد اظهار نظرکرده و به سؤالات پاسخ داد.
  در رابطه با سبک بازی فولاد مقابل پرسپولیس نقدهای زیادی به سرمربی تیم اهوازی وارد شد. در این رابطه شما چه نظری دارید؟
به نظرم به هیچ مربی به‌دلیل سبک بازی مورد علاقه تیمش نمی‌توان ایراد گرفت. به هر حال از آنجا که سرمربی فولاد دوست داشته به آن سبک و سیاق بازی کند ایرادی وارد نیست.
  اما قبول دارید که در هیچ نیمکتی پیش نمی‌آید که چند نفر به یکباره حرف بزنند و داور را مجاب به برآورده شدن خواسته‌شان سازند؟!
در اینکه چند نفر همزمان صحبت کنند در هیج جا مرسوم نیست و اگر هم در بازی این مسأله را شاهد بودیم خیلی کم بوده است. در این چنین مواردی قانونگذار و مجری قانون باید به شکلی عمل کند که این هجمه‌ها به سمت داور نرود.
  اما بعضی‌ها گفته‌اند که داور پنالتی روی دیاباته را دید اما نگرفت؟
من فکر می‌کنم چنین قضاوتی خیلی عامیانه و سطحی‌نگری است که داور صحنه را دیده اما نگرفته است. داور هم انسان است و ممکن است اشتباه کند اما زاویه دیدش روی آن صحنه به شکلی نبود که صحنه پنالتی را خوب ببیند چه بسا که در تصویر تلویزیونی هم تشخیص آن صحنه خیلی دشوار بود اما بعداً در عکس‌ها و فیلم‌هایی که گرفته شد مشخص شد که آن صحنه پنالتی بوده است. در اینجا کمبودهای تکنولوژی وجود دارد در حالی که در کشورهای صاحب فوتبال شاهد استفاده از کمک داور ویدیویی هستیم این در حالی است که ما شاهد مقاومت عجیب در استفاده از تکنولوژی خصوصاً VAR هستیم، سیستمی که خیلی می‌تواند به فوتبال ما کمک کند.
   در خصوص به کار بردن واژه خاص از سوی سرمربی پرسپولیس در رابطه با روش بازی فولاد چه صحبتی دارید؟
به هر حال پرسپولیس نتیجه را واگذار کرد اما به کار بردن آن واژه در مورد رقیب مناسب نیست. من فکر می‌کنم پرسپولیس این‌قدر توانایی دارد که از سد هر حریفی بگذرد اما جدا از این مسأله یک جای بازی برای من جای تعجب دارد که دروازه‌بان حریف خودش را زمین انداخت و ایراد آنجاست که داور بر چه اساسی اجازه داد که بازی متوقف شود.
  بیشتر در این رابطه توضیح می‌دهید؟
وقتی برخوردی صورت می‌گیرد داور باید بازی را نگه دارد تا به وضعیت دروازه‌بان مصدوم رسیدگی شود اما زمانی که دروازه‌بانی مرتب بازی را از جریان می‌اندازد و این مسأله را تکرار می‌کند داور باید سختگیرانه با این موضوع برخورد کرده و اگر کار دروازه‌بان توجیهی نداشته باشد حتماً باید به این مسأله ورود کند. البته منظورم صرفاً بازی فولاد نیست بلکه باید در خصوص همه بازی‌ها در خصوص زمین خوردن و خطا روی دروازه‌بان بخوبی قانون را اجرا کرد.
در رابطه با جذب پریرا مهاجم جدید برزیلی پرسپولیس چه صحبتی دارید؟
جذب مهاجم خارجی کاملاً ایده درستی است اما اینکه چه کیفیتی را می‌توانیم از این بازیکن ببینیم باید صبور باشیم. نکته دیگری در مورد این بازیکن نمی‌توان گفت اما به هر حال امیدوارم بازیکنی در استانداردهای بالا باشد.
  در مورد دیاباته فکر می‌کنید او قادر است نود دقیقه در بازی‌های بعدی پرسپولیس بازی کند؟
در بازی قبلی پرسپولیس، این بازیکن از اواخر نیمه اول به میدان آمد و در این رابطه که او می‌تواند نود دقیقه بازی کند من نمی‌توانم نظر بدهم. در واقع این بستگی به نظر سرمربی تیم و تمریناتی دارد که دیاباته انجام داده است اما به شکل طبیعی می‌تواند از دقیقه اول شروع کند و تا دقیقه 50 - 60 به بازی بپردازد.
  در دو بازی اخیر پرسپولیس محمد عمری نتوانسته گلزنی کند. علت این مسأله را در چه نکته‌ای می‌دانید؟
محمد عمری بازیکن جوان و باکیفیتی است که نیاز به زمان بیشتری دارد. معیار سنجش او گلزنی در هر بازی نباید باشد و همان طور که عمری موفق شد خودش را به جهت بازی‌های خوب در تیم بزرگسالان به کادر فنی تحمیل کند کار درستی بود. محمد عمری بازیکنی سرعتی و تکنیکی است. بازیکنانی از این دست هم نیاز به فضا دارند تا توانایی‌شان را نشان بدهند. در بازی مقابل فولاد هم نشان دادن توانایی از سوی بازیکنی مانند عمری سخت بود و در این‌چنین بازی‌هایی پرسپولیس باید راهکاری داشته باشد که بتواند فشردگی بازی حریف را باز کند که در این بخش وجود بازیکنانی مانند سعید صادقی و سروش خیلی می‌توانست به پرسپولیس کمک کند که آنها هم در بازی مقابل فولاد حضور نداشتند. بازیکنانی که با استفاده از خلاقیت‌شان می‌توانستند شرایط بهتری را برای بقیه بازیکنان خصوصاً عناصر تهاجمی‌شان فراهم سازند. نکته‌ای که روی عملکرد پرسپولیس هم بی‌تأثیر نبود.


Page Generated in 0.0038 sec