printlogo


کد خبر: 265485تاریخ: 1401/11/9 00:00
واکنش‌ها به بیانیه تند و عجیب اتلتیکو مادرید علیه رئال مادرید!
ما لگـــــــــــــد خوردیم


ایمان گودرزی
روزنامه نگار
با وجود پایان دربی جام حذفی و صعود رئال مادرید به مرحله نیمه نهایی، خشم اتلتیکو از بازی هنوز فروکش نکرده و در آخرین واکنش میگل آنخل گیل به جمع سیمئونه، اوبلاک و دی پل پیوست و در مورد بازی اظهاراتی جنجالی داشت.
مدیر روخی بلانکو از طریق وب سایت رسمی باشگاه به بررسی دلایل ناکامی تیم در دربی مادرید پرداخت و در نتیجه بیانیه تندی در مورد حواشی بازی و رقیب همشهری خود صادر کرد که به شرح زیر است:
 «برای گروه داوری نهایت احترام را قائلم و معتقدم که آنها همیشه به‌دنبال این هستند که بهترین عملکرد را از خود به جای بگذارند. اما هر کسی که از بیرون به این اتفاقات نگاه کند متوجه می‌شود که این داستان برای چندین دهه در حال تکرار است. متأسفانه این اتفاقات دیگر کسی را غافلگیر نمی‌کند و هیچ خبری نیست، همه چیز واضح است و فقط باید وقایع را به خاطر بسپاریم.»
 
عصبانی هستم
«مادرید باشگاهی بسیار قدرتمند با هواداران بسیار زیاد است. این تیم آنقدر فشار ایجاد می‌کند که طبیعی است روی افرادی که تصمیم گیرنده هستند تأثیر بگذارد (داوران). آنها می‌دانند که اگر با یک اشتباه یا حتی ضربه، آسیبی به این تیم برسانند، چه چیزی در انتظارشان است.
هجمه علیه کسانی که فکر می‌کنند به آنها آسیب می‌رسانند اتفاق رایجی است.
سیستم همین‌طور است و ما به تنهایی نمی‌توانیم آن را تغییر دهیم. باید تا جایی که می‌توانیم رقابت کنیم و برای داشتن یک بخش قوی‌تر و عادلانه‌تر با همه باشگاه‌ها به کار خود ادامه دهیم. آن ورزشگاه و رنگ پیراهن نباید برای داوران سنگین باشد و روی تصمیم‌گیری‌های منصفانه آنها تأثیر بگذارد. بازیکنان ما عواقب این همه فشار را در زمین متحمل شدند و این قضیه من را عصبانی کرد، همان‌طور که هر هواداری را عصبانی می‌کند. خطای سبایوس در دقیقه 71 واضح بود و طبق قوانین و مقررات فوتبال این بازیکن باید کارت زرد دوم را دریافت می‌کرد. اما در این صورت رسیدن این تیم به نیمه نهایی به خطر می‌افتاد و 10 نفره شدن مادرید در ورزشگاه خودش اتفاق بسیار بزرگی بوده است.  ما به این سیستم عادت کرده‌ایم. در روزهای منتهی به دربی روزنامه‌ها، رسانه‌ها، رادیو و تلویزیون را می‌خوانیم، می‌بینیم و می‌شنویم که همه در حال محافظت کردن از یک بازیکن خاص در مقابل یک تیم خاص هستند (وینیسیوس جونیور مقابل اتلتیکو)، راستش من فکر می‌کنم کسانی که در بازی محافظت نشدند بازیکنان ما مثل موراتا و گریزمان بودند که در بازی لگد خوردند. من زیاد اهل صحبت کردن و مصاحبه نیستم، زیرا با این صحبت‌ها بقیه شما را سریع به بهانه آوردن متهم می‌کنند. اما هر کسی که واقعاً دی‌ان‌ای اتلتیکو مادرید را می‌شناسد، می‌داند که ما دوست نداریم بهانه بیاوریم. ما مسئول این هستیم که تیم کجاست و چه عملکردی دارد، ما از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا صعود نکردیم و در لیگ 7 امتیاز نسبت به تیم سوم فاصله داریم و این به ما بستگی دارد که در 20 بازی بعدی لیگ چه عملکردی داشته باشیم تا بتوانیم فصل را در بهترین شرایط ممکن به پایان برسانیم.»
 
تو یک بزدل هستی!
ایتورالده گونزالس اولین کسی بود که به اظهارات مدیر عامل اتلتیکو مادرید واکنش نشان داد. داور سابق اسپانیایی و بین‌المللی، مدیر عامل اتلتیکو را به‌دلیل اینکه هیچ اشاره‌ای به رفتار هواداران تیمش نکرد و مقصر را داور بازی می‌دانست، بزدل خطاب کرد.
او می‌گوید که برای تیم داوری نهایت احترام را قائل است، اما انتشار این بیانیه این حرف را نقض می‌کند.
وقتی آنها لیگ و جام حذفی را می‌بردند، این حمایت‌ها از رئال مادرید وجود نداشت؟ به هواداران این تیم نگاه کنید، آنها مثال بارز ناجوانمردی و نداشتن اخلاق ورزشی هستند. اما مثل اینکه گیل این چیزها را نمی‌بیند!
حمله به تیم داوری بسیار آسان است، اما اینکه هواداران آنها چه رفتاری از خودشان نشان دهند کاملاً در دست آنهاست. تو بخوبی می‌دانی که تیم داوری هیچ وقت جواب تو را نخواهد داد، برای همین به جای اینکه هوادارانت را سرزنش کنی به داوران حمله می‌کنی، این به خاطر بزدل بودن تو است.
 اهمیتی ندارد!
به گزارش مارکا، باشگاه رئال مادرید پس از انتشار این بیانیه از سمت سران اتلتیکو هیچ واکنشی نشان نخواهد داد و به قولی وارد بازی اتلتیکویی‌ها نخواهد شد. کارلو آنچلوتی نیز در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی با رئال سوسیداد در واکنش به بیانیه اتلتیکو مادرید گفت: «من این بیانیه را نخواندم، به این چیزها اهمیتی نمی‌دهم و ترجیح میدهم راجع به آن صحبتی نکنم. بدون شک ما مستحق برد در دربی بودیم و چیز دیگری برای ما مهم نیست.»
 


Page Generated in 0.0052 sec