printlogo


کد خبر: 265314تاریخ: 1401/11/6 00:00
نوروزی: مهاجم برزیلی بدون تعارف باید بهتر از عمری و دیاباته باشد
الان بازی می‌کردم سالی 40 میلیارد حقم بود



رضا نوروزی مهاجم اسبق فولاد و پرسپولیس که سابقه آقای گلی در رقابت‌های لیگ برتر را دارد و با 24 گل زده در لیگ برتر هنوز مهاجمی نتوانسته رکورد آقای گلی‌اش را بشکند گفت‌و‌گویی جالب توجه با ایران ورزشی انجام داد؛ بازیکنی که سال‌هاست یک فیتنس‌کار حرفه‌ای است و در این رشته به موفقیت‌های خیلی خوبی رسیده است. به بهانه دیدار پرسپولیس مقابل فولاد و بسیاری دیگر از مسائل گفت‌و‌گویی با نوروزی یکی از گلزن‌ترین مهاجمان تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران داشتیم.

ناصر قراگزلو
روزنامه‌نگار
در رابطه با بازی فولاد مقابل پرسپولیس چه صحبتی دارید؟
فولاد تیم خوبی است اما حریف این تیم پرسپولیس است؛ تیمی که در صدر جدول قرار دارد که با 5 امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان در بهترین شرایط ممکن قرار دارد با وجود این بازی در اهواز سختی‌های خاص خودش را دارد و شرایط ویژه‌ای می‌طلبد که با توجه به توانایی‌های پرسپولیس خیلی امیدوارم این مسأله از سوی پرسپولیس به بهترین شکل ممکن رعایت شود تا نتیجه دلخواه کسب شود.
قرار بود بازی با حضور تماشاگر برگزار شود اما این موضوع منتفی شد!
مسلماً اگر تماشاگر شاهد بازی بود هیجان و شور و اشتیاق بیشتری در بازی وجود داشت و بازیکنان با انگیزه بیشتر و بالاتری برای بازی می‌جنگیدند اما به هر حال این تصمیم گرفته شد و باید از این مسأله تبعیت کرد هر چند که در این مدت روح بازی‌ها به‌دلیل برگزاری بدون تماشاگر گرفته می‌شود.
فکر نمی‌کنید روش بازی نکونام برای پرسپولیس مشکل‌ساز شود؟
نکونام چون با کی‌روش کار کرده، روش بازی تیمش شبیه به ایشان است و تیم فولاد هم با ایشان سخت و فشرده است از همین رو بازی درگیرانه و سختی را شاهد خواهیم بود اما در این بین از آنجا که پرسپولیس روی دور برد افتاده، شانس برد بیشتری دارد.
در رابطه با خط حمله پرسپولیس و مهاجم جوان پرسپولیس چه نظر فنی دارید؟
خط حمله پرسپولیس نیاز به تقویت دارد اما در این بین عمری خیلی خوب کار کرده و نشان داده که قادر است خیلی خوب جواب اعتماد یحیی را بدهد. در این بین دیاباته هم بازیکن خوبی است اما هنوز به آمادگی مطلوب نرسیده است که اگر به این مهم دست یابد حتماً می‌تواند بهترین باشد و خیلی به تیم خودش کمک کند. دیاباته تجربه موفقی در استقلال داشته و اگر از آن تجربه موفقش بخوبی استفاده کند قادر خواهد بود خیلی در امر گلزنی و سازندگی برای بقیه مهاجمان و دیگر بازیکنان پرسپولیس کمک کند.
در رابطه با جدایی نعمتی و پاکدل چه صحبتی دارید؟
پاکدل و نعمتی بازیکنان خوبی هستند اما به هر حال وقتی از آنها استفاده نشده و  نمی‌شود، پرسپولیس از این بابت ضرر نخواهد کرد از این‌رو شاید بهترین راه جدایی باشد به هر حال حتماً سرمربی پرسپولیس فکر جدایی این بازیکنان را کرده و بازیکنان دیگری را جایگزین آنها خواهد کرد.
در رابطه با پست‌هایی که به نظر پرسپولیس در آنجا نیاز به تقویت بازیکن دارد چه صحبتی دارید؟
پرسپولیس به یک مهاجم خوب و گلزن ششدانگ نیاز دارد که شنیدم در این رابطه باشگاه یک بازیکن برزیلی را به خدمت خواهد گرفت که امیدوارم این مهاجم جدید بازیکن خوبی باشد و از بازیکنانی که داریم در حد و قواره‌های بالاتری قرار داشته باشد. مهاجم جدید هم بدون تعارف باید بهتر از دیاباته و عمری باشد و در این صورت حتماً حضور این مهاجم به سود پرسپولیس خواهد بود ضمن اینکه خصوصیات بازی‌اش هم باید به گونه‌ای باشد که مکمل خوبی برای عمری یا دیگر مهاجمان پرسپولیس باشد.
بعد از حضور در رشته فیتنس دلت برای فوتبال تنگ نشده؟
چرا دلم خیلی برای فوتبال تنگ شده است اما چون ناراحتی زانو داشتم و از طرفی ادامه فوتبال هم در چنین شرایطی برایم سخت بود به همین دلیل و از آنجا که به فیتنس هم علاقه‌مند بودم ترجیح دادم فوتبال را رها کنم و به این رشته بدنسازی بپردازم.
فیتنس رشته ورزشی سختی است؟
واقعاً خیلی سخت است و وقتی حرفه‌ای این رشته را دنبال می‌کنید سختی‌اش مضاعف می‌شود و به نظرم به لحاظ سختی نمی‌توان آن را با هیچ رشته دیگری قیاس کرد.
اگر الان بازی می‌کردی به نظرت چقدر ارزش قراردادت بود؟
با سابقه‌ای که من در آقای گلی و رکورد 24 گل در یک فصل دارم و سال‌ها در چند تیم بزرگ درخشیدم فکر می‌کنم الان باید 40 میلیارد می‌گرفتم.
در لیگ فعلی چه مهاجمی را بهترین می‌دانی؟
لوکادیا خوب بود که رفت اما الان شاید مغانلو بهترین باشد هر چند که او هم خیلی گل نزده و تعداد گل‌هایش برای یک نیم‌فصل خیلی کم است با وجود این او بیشتر خصوصیاتی که یک مهاجم خوب باید داشته باشد را دارد چون هم قدرت بدنی خوبی دارد هم سرزن قهاری است و روی زمین هم شرایط خوبی دارد.
فکر می‌کنی آمار آقای گلی‌ات چه زمانی شکسته می‌شود؟
من 24 گل در یک‌فصل زدم که هنوز دست نخورده باقی مانده است و این تعداد گل را در 26 بازی زدم و به نوعی در 12 بازی حضور نداشتم که به‌دلیل مصدومیت و عمل آپاندیسی بود که در آن مقطع برایم پیش آمد.
فکر می‌کنی رکوردت شکسته شود؟
رکورد که برای شکستن است و واقعاً روزی شکسته خواهد شد اما هر زمان به 24 گل زده‌ام فکر می‌کنم از این آمارم و اینکه به چه تیم‌هایی گل زدم و آقای گل شدم لذت می‌برم.


Page Generated in 0.0046 sec