printlogo


کد خبر: 265293تاریخ: 1401/11/6 00:00
تقابل مدعیان لیگ در جام حذفی؛
پیش درآمد جام قهرمانی

منچسترسیتی و آرسنال دو رقیب سرسخت برای قهرمانی در لیگ برتر روز جمعه باید در چهارمین مرحله جام حذفی انگلیس به مصاف هم بروند.
شاگردان پپ گواردیولا در دور سوم چلسی را با نتیجه 4-0 شکست دادند و توپچی‌ها با برد 3-0 مقابل آکسفورد یونایتد پا به این بازی گذاشتند.
در آخرین بازی لیگ سیتیزن‌ها شاگردان لوپتگی را براحتی و با نتیجه 3-0 شکست دادند تا غول نروژی چهارمین هت‌تریک فصلش را به ثبت برساند. با این حال، تیم گواردیولا هنوز پنج امتیاز با آرسنال پیشتاز فاصله دارد. منچسترسیتی در تمام چهار دوره اخیر جام حذفی به نیمه نهایی صعود کرده است و به‌دنبال این است که این فصل طلسم رسیدن به فینال را بشکند.
از مارس 2022 و بازی با اسپورتینگ لیسبون که سیتی در خانه موفق به گلزنی نشد، اگرچه برنتفورد ثابت کرده است که سیتیزن‌ها در اتحاد شکست‌ناپذیر نیستند، اما شاگردان پپ در تمام بازی‌های خانگی بعد از لیسبون دروازه حریفانش را باز کرد.
آرسنال که به تازگی همشهری سیتی را با بازی تماشایی در لیگ شکست داده، حالا باید برای رسیدن به مرحله بعد جام حذفی آبی‌های منچستر را هم پشت سر بگذارد.
آرسنال، قهرمان 14 دوره جام حذفی از سال 2017 تاکنون فقط یک بار از دور چهارم جام حذفی به مرحله بعدی صعود کرده است (در فصل 2018-2019‌) و در مرحله بعد آن سال توسط منچستریونایتد کنار رفتند.
 
اخبار تیمی سیتی و آرسنال
اگرچه پپ گواردیولا مثل همیشه گزینه‌های زیادی در انتخاب ترکیب تیمش دارد، اما بازیکنان منچسترسیتی از نظر سلامتی وضعیت بهتری نسبت به آرسنالی‌ها دارند. جان استونز و روبن دیاز دوباره آماده بازی هستند، اگرچه ممکن است روی دیاز که بعد از مدت‌های زیادی به میادین برمی‌گردد ریسک نشود. ژائو کانسلو نیز بعد از یک دوره عملکرد نا‌امید‌کننده که جایگاهش را در تیم از دست داده بود شاید بار دیگر به ترکیب برگردد.
 در خط حمله بدون شک ارلینگ هالند فیکس به میدان خواهد رفت اما باید دید بازیکنان مکمل او چه کسانی خواهند بود، ریاض محرز و جک گریلیش بدیهی‌ترین گزینه‌ها هستند، اما فیل فودن می‌تواند در این بازی فرصت دیگری به دست آورد. کوین دی بروین نیز جایگاه خود را خواهد داشت.
آرسنال نیز نگرانی جدیدی ندارد و گابریل ژسوس، ریس نلسون و محمد الننی تنها غایبان آنها در این بازی خواهند بود.
میکل آرتتا با وجود غایبانی که دارد توانسته ترکیب قدرتمندی در برابر تاتنهام و منچستریونایتد به زمین بفرستد و حالا با ایمان به بازیکنانش باید خود را برای یک رقابت سخت در یک ورزشگاه سخت آماده کند.
 
 تقابل‌های رو در رو
آرسنال و منچستر سیتی تا به حال در مجموع 205 بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که آرسنال 98 برد و سیتی 62 برد را به‌نام خود زده‌اند و 45 بازی با تساوی به پایان رسیده است. آخرین تقابل دو تیم در جام حذفی مربوط به نیمه نهایی سال 2020 می‌شود که آرسنال با نتیجه 2-0 پیروز شد.

ترکیب‌های احتمالی
منچسترسیتی:
اورتگا، واکر، دیاز، آکانجی، آکه. سیلوا، رودری، دی بروین؛ محرز، هالند، آلوارز
 آرسنال:
ترنر، ولایت، سالیبا، گابریل، زینچنکو؛ ژاکا، پارتی؛ ساکا، اودگارد، مارتینلی؛ نکتیا
 
 


Page Generated in 0.0053 sec