printlogo


کد خبر: 265289تاریخ: 1401/11/6 00:00
پایان رویا‌پردازی شلتون
نوله دو گام تا فراموش کردن گذشته


امیررضا همایون
خبرنگار
روز دوم مرحله یک‌چهارم نهایی اولین گرند اسلم فصل روز گذشته به میزبانی زمین مرکزی مسابقات برگزار شد و در مهم‌ترین بازی نواک جوکوویج صربستانی برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات به مصاف آندره روبلف روس که در این دوره از رقابت‌ها برخلاف دوره‌های گذشته عملکرد خوبی از خودش به نمایش گذاشته بود و با پیروزی قاطع مقابل حریفانش به این مرحله صعود کرده بود، رفت. البته رقابت‌های آزاد استرالیا در روز گذشته مصاف‌های جذاب دیگری هم داشت.
 
آغاز فوق‌العاده سابالنکا در 2023
روز گذشته زمین مرکزی مسابقات علاوه بر میزبانی از روز دوم مرحله یک‌چهارم نهایی مردان از آخرین روز یک‌چهارم نهایی زنان هم پذیرایی کرد. مسابقه‌ای که طبق قرعه باید در آن سابالنکا روسی به مصاف دونا ویکیچ کروات می‌رفت. مسابقه‌ای که البته برای سابالنکا سخت نبود و این تنیسور روسی که شروع فوق‌العاده‌ای در سال 2023 داشته، موفق شد حریف کروات خودش را در دو ست متوالی شکست بدهد و جواز حضور در جمع چهار بانوی برتر گرند اسلم‌ها را برای چهارمین بار کسب کند. این تنیسور در سال 2023 عملکرد خوب عدم واگذاری حتی یک ست از خودش به جا گذاشته است به گونه‌ای که او از ابتدای سال جدید میلادی در 9 مسابقه‌ای که برگزار کرده است، در همه ست‌ها پیروز بوده است. طبق برنامه این تنیسور روسی در مرحله نیمه نهایی رقابت‌ها و برای صعود به بازی نهایی باید به مصاف ماگدا لینت برود، رقابتی که باتوجه به آماری که سابالنکا از ابتدای سال جدید میلادی از خودش به نمایش گذاشته است به نظر نمی‌رسد کار سختی باشد و اگر همه چیز مطابق انتظار پیش برود باید شاهد حضور این بازیکن در بازی پایانی بخش زنان باشیم. البته نباید فراموش کرد که ماگدا هم برای رسیدن به بازی نیمه‌نهایی موفق شد کارولینا پلیشکووا بانوی شماره یک اسبق جهان را در دو ست متوالی شکست بدهد.
در دیگر بازی نیمه‌نهایی زنان الینا ریباکینا که درحال حاضر بیشترین بخت قهرمانی ر‌ا دارد به مصاف ویکتوریا آزارنکا می‌رود.
 
روبلف حرفی برای گفتن نداشت
مهم‌ترین بازی روز دوم مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات اما بین آندره روبلف روسی و نواک جوکوویچ صرب برگزار می‌شد، جایی که جوکو برخلاف پیش‌بینی‌ها مبنی بر سخت بودن این رقابت برای او موفق شد روبلف را با قاطعیت در سه ست متوالی شکست بدهد و به بازی نیمه نهایی صعود کند. جالب‌ترین نکته این رقابت اما درباره آندره روبلف بود زیرا این بازیکن در مصاف با جوکوویچ هیچ اثری از بازی‌های گذشته را نداشت.
نواک درحال حاضر در رتبه پنجم برترین تنیس‌بازان حرفه‌ای جهان قرار دارد و قهرمانی در این مسابقات می‌تواند او را بار دیگر به صدر این جدول ببرد.

پایان رؤیاپردازی بن شلتون
در اولین بازی روز دوم مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های آزاد استرالیا در نبردی تمام امریکایی دو تنیسور به‌نام‌های بن شلتون و تامی پال برای صعود به نیمه‌نهایی رقابت‌ها با هم مصاف کردند، رقابتی که با پیروزی 3 بر یک تامی پال مقابل بن شلتون به پایان رسید و این شکست به منزله پایان رؤیا‌پردازی‌های این بازیکن جوان برای حضور در بازی نهایی اولین گرند اسلم فصل بود. بازیکنی که بدون شک یکی از شگفتی‌های بخش مردان رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا به علت صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی در سال 2023 بود. صعود او به این مرحله تعجب برانگیز است که تنها 6 ماه از ورود این بازیکن به دنیای حرفه‌ای تنیس جهان می‌گذرد و اولین حضور او در اولین گرند اسلم فصل مصادف با صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی شد، نتیجه‌ای که بدون شک نوید روزهای درخشان را برای این تنیس باز جوان می‌دهد. حالا باید منتظر ماند و دید این بازیکن باتوجه به آغاز خوبی که داشته در ادامه فصل چه نتایجی کسب می‌کند. اما طبق برنامه مسابقات تامی پال بازیکن پیروز در این رقابت باید برای صعود به بازی نهایی روز جمعه هفته جاری به مصاف نواک جوکوویج صرب برود؛ مسابقه‌ای که پیروزی برای این بازیکن در آن به علت نمایش‌های فوق‌العاده نوله در این دوره بسیار سخت خواهد بود اما ورزش غیر قابل پیش‌بینی‌ترین کار جهان است بخصوص اینکه نواک با مصدومیتی از ناحیه همسترینگ هم مواجه است.
 


Page Generated in 0.0060 sec