printlogo


کد خبر: 265287تاریخ: 1401/11/6 00:00
سیمئونه به‌دنبال انتقام
دربی حذفی مادرید

دربی مادرید امشب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو و در یک‌چهارم‌نهایی جام حذفی اسپانیا برگزار می‌شود. اتلتیکومادرید به‌دنبال انتقام شکست خانگی 2 بر یک مقابل سفیدها در لیگ است.
رئال مادرید باخت برابر بارسلونا در فینال سوپرجام اسپانیا را با دو برد در زمین ویارئال و اتلتیک بیلبائو پاسخ داد که اولی با نتیجه 3 بر 2 در جام حذفی بود و دومی را یکشنبه همین هفته با نتیجه 2 بر صفر با گل‌های کریم بنزما و تونی کروس به دست آورد. درست است که پرکردن فاصله سه امتیازی با بارسلونا در صدر جدول لالیگا اولویت تیم کارلو آنچلوتی است اما رئال برای بردن کوپا دل ری که از سال 2014 آن را نبرده، انگیزه زیادی دارد. پرافتخارترین تیم اروپا در این هشت سال حتی به فینال جام حذفی هم نرسیده و چهار بار در یک‌چهارم‌نهایی حذف شده از جمله سال قبل که به بیلبائو باختند.
رئال که هفت بازی آخرش در رقابت‌های مختلف را خارج از خانه انجام داده مشتاق بازی در برنابئو است که در 10 بازی‌اش در آن در این فصل شکست نخورده هر چند تنها یک بار کلین‌شیت کرده است. رئال که اواخر شهریور در واندا متروپولیتانو به پیروزی رسیده، در چهار بازی خانگی آخرش برابر اتلتیکو برنده بوده بدون اینکه گلی بخورد بنابراین برای بازی امشب روحیه و اعتماد به نفس بالایی دارد.
اتلتیکو در سه بازی اولش در سال جدید برد و تساوی و باخت داشت اما بعد لوانته و رئال وایادولید را به ترتیب با دو و سه گل بدون پاسخ شکست داد که اولی در جام حذفی بود و در دومی با گل‌های آلوارو موراتا، آنتوان گریزمان و ماریو ارموسو در 28 دقیقه ابتدایی به برتری رسید.
تیم دیگو سیمئونه امید زیادی برای قهرمانی ندارد چون با 13 امتیاز اختلاف نسبت به بارسلونا در رده چهارم است آن هم با یک بازی بیشتر و برای سهمیه لیگ قهرمانان می‌جنگد چون ویارئال با امتیازی مشابه در رده پنجم است. اتلتیکو در 13 بازی اخیرش با رئال تنها دو برد داشته و مثل رئال مدت‌ها است دستش به جام حذفی نرسیده یعنی دقیقاً از سال 2013. این تیم در 9 سال اخیر سه بار در یک‌چهارم‌نهایی حذف شده و فصل قبل در دور دوم شکست ناباورانه‌ای مقابل تیم دسته سومی کورنیا داشت. اتلتیکو که بعد از پنج سال مشتاق بازی در نیمه‌نهایی جام حذفی است، در پنج بازی خارج از خانه آخرش چهار برد و یک تساوی به ثبت رسانده است.
 اخبار تیمی
لوکاس واسکس به این بازی نمی‌رسد اما وضعیت داوید آلابا، اورلین شوامنی، دنی کارواخال و ادن آزار مبهم است و قبل از بازی بررسی می‌شود. اگر شوامنی برسد جای ادواردو کاماوینگا را در ترکیب اصلی می‌گیرد ضمن اینکه لوکا مودریچ و تونی کروس که در بازی آخر تیم در ترکیب اصلی نبودند، احتمالاً به مرکز زمین برمی‌گردند. مارکو آسنسیو مقابل بیلبائو در بال راست بود اما فدریکو والورده یا رودریگو جایگاهش را تهدید می‌کنند.
استفان ساویچ و سرخیو رگیلون بعد از محرومیت آماده بازی هستند و مدعی بازی در ترکیب اصلی به ترتیب در دفاع میانی و دفاع راست هستند. شرایط خوسه خیمنس، مدافع میانی تیم که سه بازی آخر را به‌دلیل مشکل عضلانی از دست داده، مبهم است و بعید است حتی اگر آماده شود، در ترکیب اصلی قرار گیرد. ممفیس دپای مقابل وایادولید به‌عنوان بازیکن ذخیره نخستین بازی‌اش را برای اتلتیکو انجام داد و این هلندی آماده است برای اولین بار در ترکیب اصلی اتلتیکو قرار گیرد اگر گریزمان یا موراتا اجازه دهند.
 
ترکیب احتمالی
رئال مادرید: کورتوآ؛ ناچو، میلیتائو، رودیگر، مندی؛ مودریچ، شوامنی، کروس؛ والورده، بنزما، وینیسیوس
اتلتیکومادرید: اوبلاک؛ مولینا، ساویچ، ارموسو، رینیلدو؛ یورنته، دی پائول، کاندوگبیا، کاراسکو؛ گریزمان، دپای


Page Generated in 0.0048 sec