printlogo


کد خبر: 265275تاریخ: 1401/11/6 00:00
اسپانسر تاریخی برای یکی از مهمترین رشته های ایران در المپیک
همراه کشتی، حامی وزنه‌برداری


مراسم رونمایی از اسپانسر فدراسیون وزنه‌برداری در محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد. در این مراسم سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون، بهداد سلیمی سرپرست نایب رئیسی، حسین توکلی و کمال موسوی دو نفر از اعضای کمیته فنی فدراسیون و برخی از مسئولان هیأت‌های استانی حضور داشتند. با برگزاری این مراسم همراه کشتی به‌عنوان حامی اصلی فدراسیون وزنه‌برداری شد. این در حالی بود که فدراسیون تلاش داشت تا این مراسم را با حضور بسیاری از قهرمانان برگزار کند و مراسم مهمی را شکل بدهد اما غیبت تعدادی از قهرمانان و سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری حسابی سر و صدا به پا کرد.
این قرارداد شاید مهم‌ترین اتفاق برای وزنه‌برداری ایران باشد که می‌تواند بعد از مدت‌ها این ورزش مدال‌آور را در راه درآمدزایی خودکفا کند. وزنه‌برداری ایران با وجود موفقیت‌های زیادی که در بازی‌های المپیک و مسابقات قهرمانی جهان کسب کرده اما همیشه به لحاظ مالی دچار مشکل بوده و امکاناتی که ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران در اختیار دارند به هیچ عنوان با رقبای دیگر قابل قیاس نیست. به همین دلیل امضای این قرار‌داد می‌تواند برای وزنه‌برداری بسیار مهم باشد.
 
غیبت رضازاده و باقری
این مراسم در حالی برگزار شد که حسن رضازاده، کوروش باقری و سعید علی حسینی در آن غیبت داشتند. حسین رضازاده که قبل از این هم به خاطر معرفی نشدن به انتخابات وزنه‌برداری آسیا گفته می‌شد با سجاد انوشیروانی دچار مشکل شده، غیبتش در این مراسم هم سر و صدا به پا کرد. غیبت سعید علی حسینی سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری هم به سوژه داخلی تبدیل شد. در این چند روز شایعه برکناری او مطرح شده بود. این موضوعات به سوژه رسانه‌ها هم تبدیل شد و در نهایت واکنش سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری را هم در پی داشت: «موضوع خاصی نیست. این عزیزان را حتماً کنار خودمان داریم. حسین رضازاده به علت ازدواج برادرزاده‌اش به اردبیل رفت و آقای باقری و چند رئیس هیأت استان تماس گرفتند و عذرخواهی کردند که شرایط شرکت در مراسم را نداشتند. همکاری با این عزیزان را ادامه می‌دهیم و هیچ مشکلی با هیچ عزیزی نداریم. از همه عزیزان و بزرگان کمک گرفتیم و همه را دور هم جمع کردیم. همه کنار ما کار می‌کنند و مشکل خاصی نیست.»
 
اولین‌ اسپانسر وزنه‌برداری
سجاد انوشیروانی بدون اشاره به‌مدت و مبلغ قرار‌داد همکاری با اسپانسر این اتفاق را منشأ خیر و برکت برای وزنه‌برداری دانست: «برای اولین بار در تاریخ این رشته از اسپانسر رونمایی می‌شود. ۹۳ درصد مدال‌های المپیک ایران را کشتی و وزنه‌برداری گرفته‌اند که بیشترین مدال طلا هم برای وزنه‌برداری بوده است. با وجود اسم بزرگ وزنه‌برداری، این رشته شرایط خوبی ندارد. اگر هم هنوز وزنه‌برداری روح دارد، به‌خاطر تلاش‌ هیأت‌های استانی است. امیدوارم حمایت اسپانسر منشأ خیر شود و با توافقی که انجام شده، این حمایت چندین سال ادامه داشته باشد.»
او در ادامه با اشاره به مشکلات وزنه‌برداری ادامه داد: «آمارهایی که داریم خوب نیست و اگر جایی کار خوبی انجام شده، به خاطر کارهای استان‌ها و پیشکسوتان است. اخباری در جامعه وزنه‌برداری رد و بدل می‌شود که شاید نشان از انجام شیطنت‌هایی از درون ما است. از روز اول جایی را تحویل گرفتیم که حتی حضور در اتاق‌هایش مشکل بود. کمپ وزنه‌برداری توسط یک قهرمان وزنه‌برداری بازسازی می‌شود. من در کمپ آزادی قهرمان شدم اما روز اولی که این کمپ را دیدم، اشکم درآمد. وزنه‌برداری نتوانسته به حق و جایگاه خودش در ایران برسد.»
 
 حامی که شاید مشکل ساز شود!
اگر چه امضای این قرارداد همکار‌ی می‌تواند بسیاری از مشکلات مالی این فدراسیون را از بین ببرد اما واقعیت این است که اندکی زود این قرارداد امضا شد و شاید اگر بعد از انتخابات ریاست فدراسیون انجام می‌شد، بسیار بهتر بود. حالا سجاد انوشیروانی که سرپرست فدراسیون است و از قضا خودش هم کاندیدای رسیدن به صندلی ریاست است، شاید از کنار امضای این قرارداد برای خودش هم تبلیغات کرده باشد.
علاوه بر آن موضوع مهمتری وجود دارد و آن مشکلاتی است که در صورت رأی نیاوردن سجاد انوشیروانی به وجود می‌آید. اگر رئیس بعدی وزنه‌برداری بنا به هر دلیلی نخواهد با این اسپانسر کار کند، تبعات بدی برای وزنه‌برداری دارد و به همین دلیل رئیس بعدی اگر فردی به غیر از انوشیروانی باشد، در تنگنا قرار می‌گیرد.


Page Generated in 0.0057 sec