printlogo


کد خبر: 265262تاریخ: 1401/11/6 00:00
استقلال با برد ملوان به کورس برمی‌گردد؟
توقف ممنوع !


استقلال با 27 امتیاز جایگاه مطلوبی در میان مدعیان قهرمانی لیگ برتر ندارد و اگر قدر امتیازات باقی‌مانده را نداند با مشکلات بزرگی مواجه خواهد شد و رویای دبل قهرمانی را به کلی از بین خواهد برد.
در خلق این وضعیت بدون شک اعضای کادرفنی استقلال مقصرند و اگر بخواهیم بازیکنان را به بی‌مسئولیتی یا چنین تعابیری محکوم کنیم بدون شک به بیراهه رفته‌ایم.
ساپینتو از ابتدای فصل تاکنون حتی در دو بازی پی‌درپی نیز از یک ترکیب استفاده نکرده و تغییرات پی‌درپی در انتخاب ترکیب و شیوه بازی سبب شده استقلال هرگز هارمونی مناسبی نداشته باشد و تمام فاکتورهای ایده‌آلی که فصل پیش موجب قهرمانی‌اش شد را از کف بدهد.
این وضعیت نشأت گرفته از عدم شناخت ساپینتو با فوتبال ایران هم هست اما وقتی یک مربی از نیم‌فصل می‌گذرد و همچنان از سوی باشگاه عرصه برای عرض اندام او باز است، باید بتواند از تیمش نمایش مطلوبی بگیرد.
حقیقتاً ساپینتو از این پس تا پایان لیگ حق اشتباه ندارد و محکوم به کسب پیروزی‌های پی‌درپی است تا اوضاع استقلال در جدول قدری سر و سامان یابد.
گرچه ساپینتو با دو شکست مقابل سپاهان فرصت جبران امتیاز از دست رفته مقابل این تیم را از کف داده اما همچنان مقابل پرسپولیس و گل‌گهر فرصت جبران دارد و اگر در بازی‌های رودرروی آتی موفق به کسب پیروزی مقابل این دو تیم شود، بدون شک در هفته‌های پایانی لیگ شانس قهرمانی بسیاری خواهد داشت.
اختلاف 8 امتیازی که امروز میان استقلال و پرسپولیس ایجاد شده البته تنها ناشی از شکست مقابل مدعیانی همچون سپاهان نیست که به تنهایی 6 امتیاز از استقلال گرفته‌اند. آبی‌ها در فصل جاری مقابل تیم‌های نه چندان قدر لیگ نیز نتایج نامناسبی گرفتند و در خانه امتیازاتی را از دست دادند که جای شگفتی دارد.
ادامه این روند در بازی‌های آتی استقلال را بیش از این زمین خواهد زد و چه بسا فرصت کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را نیز از ارتش آبی سلب کند.
بنابراین استقلال باید قادر باشد دست‌کم در چهار هفته باقی‌مانده که مقابل تیم‌های فرو دست لیگ برتر بازی دارد، به امتیازات کامل دست یافته و اوضاع خودش را قدری سر و سامان دهد و به امید فرصت‌سوزی‌های دیگر مدعیان بنشیند.
 استقلال در هفته هفدهم با ملوان بازی دارد و بعد از آن نیز با مس، نفت مسجدسلیمان و پیکان مصاف خواهد داد که در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن اگر موفق شود مقابل این چهار تیم 12 امتیاز به دست آورد، بدون شک در جدول رده‌بندی ارتقای جایگاه خواهد یافت به این دلیل که دیگر مدعیان مانند گل‌گهر و سپاهان و حتی پرسپولیس بازی‌های پرچالش‌تری پیش رو دارند و بروز یکسری از این اتفاقات منجر به بازگشت استقلال خواهد شد.
ایده‌آل‌ترین وضع ممکن در بازی امروز مقابل ملوان این است که ساپینتو تیمش را طوری آرایش کند که یک برد بزرگ و پرگل به دست آید تا علاوه بر 30 امتیازی شدن در جدول رده‌بندی، روحیه مناسبی نیز در تیم تزریق شود. برد پرگل مقابل ملوان که البته در هفته‌های اخیر قدری سر و سامان یافته استقلال را با روحیه مناسب‌تر به مصاف دیگر مدعیان خواهد فرستاد، اما این مستلزم اجرای صحیح تاکتیک‌های این تیم در جریان بازی با ملوان است و ساپینتو نیز باید تیمش را بخوبی آماده و مهیای این بازی کند تا استقلال با کمترین اشتباه ممکن از این بازی عبور کرده و بردی دیگر را در کارنامه خود به ثبت برساند.
بدون شک بازگشت تماشاگران به ورزشگاه آزادی نیز از نظر روحی و روانی به سود استقلال خواهد شد و چنانچه تیم ساپینتو بتواند از این مزیت نهایت بهره را ببرد، روز باشکوهی برای استقلالی‌ها رقم خواهد خورد و این تیم با انگیزه مضاعف رخ در رخ حریفان آینده قرار خواهد گرفت.
آنچه مسلم است تکرار بازی‌های نه چندان هماهنگ هفته‌های قبل برای استقلال برد بزرگی را به همراه نخواهد آورد و چه بسا موجب یک ناکامی بزرگ دیگر بشود و سکوها را علیه ساپینتو و مدیران این باشگاه کند.


Page Generated in 0.0054 sec