printlogo


کد خبر: 265235تاریخ: 1401/11/5 00:00
سیتسیپاس به جام نزدیک‌تر شد

امیررضا همایون
خبر نگار
روز اول مرحله یک چهارم نهایی تنیس آزاد استرالیا در سال 2023 روز گذشته برگزار شد، مصاف‌هایی که شگفتی‌های بسیاری داشت.
بعد از حذف تنیسورهای مطرحی همچون ایگا اشویانتک و کارولین گارسیا از رقابت‌های زنان تنیس آزاد استرالیا تمام نگاه‌های اهالی تنیس جهان معطوف به النا ریباکینا بود، ‌بازیکی که موفق شد ایگا اشویانتک بانوی شماره یک تنیس زنان جهان را شکست دهد.
این بازیکن روز گذشته و در مرحله یک چهارم نهایی برای صعود به جمع چهار تنیسور برتر اولین گرند اسلم فصل به مصاف یلنا اوستاپنکو قهرمان رقابت‌های آزاد فرانسه در سال 2017 رفت و مطابق انتظار موفق شد حریفش را در دو ست متوالی و با قاطعیت تمام شکست بدهد و برای اولین بار در طول دوران حرفه‌ای خودش به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های آزاد استرالیا صعود کند. حالا این تنیس باز قزاق مدعی اصلی قهرمانی بخش زنان استرالیا 2023 به شمار می‌رود. از سوی دیگر اما یکی از اتفاقات هیجان‌انگیز یک چهارم صعود ویکتوریا آزارنکا بانوی شماره یک اسبق جهان که چندسالی از سطح اول تنیس دور بود به بازی نیمه نهایی بود. این بازیکن ملقب به ویکا در مرحله نیمه نهایی به مصاف ریباکینا خواهد رفت که بدون هیچ تردیدی یک مسابقه تماشایی را برای هواداران و علاقه مندان به تنیس در جهان رقم خواهد زد.
 
خاچانوف رؤیایی پیش می‌رود
کارن خاچانوف روسی که درسالیان گذشته عملکرد خوبی از خودش در رقابت‌های مهم دنیای تنیس به جا نگذاشته، در این دوره و پس از حذف دنیل مدودف از رقابت‌ها رؤیایی پیش رفته و برخلاف تصورات هواداران به جمع چهار بازیکن برتر مسابقات رسید، موضوعی که هیچ کسی پیش از آغاز مسابقات تصور رخ دادن آن را نداشت.
 در دیگر بازی روز اول مرحله یک چهارم نهایی استفانو سیتسیپاس یونانی که از حذف برخی ستارگان استفاده کرد و خودش را تا مراحل پایانی مسابقات رساند برای صعود به بازی نهایی به مصاف ژیری لهچکا از جمهوری چک رفت و در نهایت در 3 ست متوالی مقابل این بازیکن به پیروزی رسید و به بازی نیمه نهایی بخش مردان این رقابت‌ها صعود کرد. سیتسیپاس برای صعود به فینال باید به مصاف کارن خاچانوف روس برود.

   


Page Generated in 0.0054 sec