printlogo


کد خبر: 265222تاریخ: 1401/11/5 00:00
استقلال عصبانی

ستار همدانی
کاپیتان و مربی سابق استقلال
شرایط فنی استقلال در این فصل کاملاً پرنوسان بوده. آنها با این روند بازی فرصت‌ها را یکی پس از دیگری از دست می‌دهند و از صدر جدول فاصله می‌گیرند. استقلال تا مالکانه بازی نکند، توپ در تصاحب هافبک‌هایش نباشد و گردش توپ نداشته باشد نمی‌تواند موقعیت گل داشته باشد. اگر تیمی گردش توپ داشته باشد می‌تواند خلق موقعیت کند. متأسفانه استقلال نمی‌تواند آن‌طور که باید و شاید توپ را در اختیار خودش داشته باشد. خط هافبک باید مالک توپ باشد. آنقدر بازی را عوض کند و پاس بدهند تا روزنه‌ای پیدا شود. این مشکل را از اول فصل می‌گویم؛ استقلال فاقد یک هافبک خلاق و بازیگردان است؛ بازیکنی مانند ریکاردو آلوز تراکتور. متأسفانه این فصل برخی بازیکنان این تیم کیفیت مورد انتظار هواداران را نشان نداده‌اند. به طور کلی تیم استقلال عصبی شده و این اتفاق هم از کادر فنی نشأت می‌گیرد. وقتی کادر فنی آن تنش‌ها و ناآرامی‌ها را روی نیمکت دارد، روی تمرکز بازیکنان تأثیرگذار است. این شیوه مربیگری واقعاً در ‌شأن باشگاه بزرگی مثل استقلال نیست. این مسأله باعث می‌شود اتحاد و وحدت تیمی از دست برود. به‌عنوان مثال؛ صالح حردانی یکی از بازیکنان مؤدب و بااخلاق فوتبال ما است اما عصبی شده و تمرکز لازم را ندارد.
حتی کادر فنی استقلال نیز درگیر عصبانیت شده. جز ساپینتو سایر اعضای کادر فنی استقلال نیز روی نیمکت آرامش ندارند به طوری که مقابل سپاهان بهزاد غلامپور برای دومین بار پیاپی با کارت قرمز مستقیم اخراج شد. بهزاد غلامپور یکی از بهترین و بااخلاق‌ترین فوتبالیست‌های کشور ما بود. در مربیگری هم همین‌طور است. چندین سال است مربیگری می‌کند، چه زمانی دیده بودیم او اخراج شود؟ روی نیمکت استقلال 4 نفر حضور دارند تا فقط ساپینتو را بگیرند! چرا این‌طور است؟ در خانه‌ای اگر پدر عصبی شود، فرزندان او هم عصبی می‌شوند. همه به نفر اول نگاه می‌کنند.
ساپینتو باید روی نیمکت آرامش درونی و تمرکز لازم را داشته باشد تا دیگران از او جلوتر نزنند.
استقلال تمرکز سال قبل را ندارد. سال گذشته شرح وظایف در ساختار استقلال شکل گرفته بود. هر کسی از مدیریت، بازیکنان و کادرفنی، کار خودش را می‌کرد اما امسال هرج و مرج شده و تیم به هم ریخته. لازم است که استقلال هرچه زودتر اتحاد و همبستگی خودش را به دست بیاورد. در غیر این صورت واقعاً آسیب‌پذیر خواهد بود.
 


Page Generated in 0.0060 sec