printlogo


کد خبر: 265211تاریخ: 1401/11/5 00:00
درویش این بار هم مهاجم خوبی را جای لوکادیا جذب می‌کند
شاه‌محمدی :سپاهان حریف پرسپولیس نمی‌شود

جمشید شاه‌محمدی مهاجم سرزن اسبق پرسپولیس و تیم ملی با وجود قرعه سختی که پرسپولیس در جام حذفی با آن مواجه شده معتقد است که تیم از سد حریف اصفهانی‌اش می‌گذرد و قدم اصلی را برای قهرمانی در جام حذفی بر می‌دارد. پیشکسوت پرسپولیس در ادامه معتقد است که سرخپوشان شانس زیادی برای قهرمانی در لیگ برتر دارند. به بهانه مسائل مختلفی که پیرامون تیم پرسپولیس وجود دارد گفت‌و‌گویی با مهاجم سابق سرخ‌ها داشتیم.

مسعود قراگزلو
روزنامه‌نگار
فکر نمی‌کنید قرعه سختی به پرسپولیس در جام حذفی خورد؟
سپاهان تیم خیلی خوبی است اما به نظرم این تیم آن قدر قوی نیست که بتواند از سد پرسپولیس بگذرد. من بازی سپاهان مقابل استقلال را دیدم و با وجود برتری سپاهان، معتقدم تیم اصفهانی در یک بازی برابر مقابل استقلال به 3 امتیاز رسید و کمی هم خوش‌شانس‌تر از تیم آبی‌پوش پایتخت بود که موفق شد از سد این تیم بگذرد. پرسپولیس، قوی‌تر از سپاهان است و قادر است از سد این تیم حتی در ورزشگاه نقش‌جهان بگذرد و گام خودش را برای قهرمانی در جام حذفی خیلی محکم بردارد. من فکر می‌کنم پرسپولیس این فصل آن‌قدر قدرتمند است که بتواند با قهرمانی در لیگ و جام حذفی در قهرمانی‌هایش دبل کند و باز هم مهر تأییدی بر قدرت خودش به‌عنوان پرقدرت‌ترین تیم ایران بزند.
در رابطه با بازی سخت پرسپولیس مقابل فولاد در اهواز چه نظری دارید؟
فولاد تیم خوب و جنگنده‌ای است اما حریف پرسپولیس نمی‌شود.
اما فولاد در ورزشگاه آزادی، پرسپولیس را متوقف ساخت!
فولاد تیم بدی نیست اما فکر می‌کنم در آن مقطع، پرسپولیس از آمادگی و هارمونی بالا برخوردار نبود در حالی که در شرایط فعلی پرسپولیس شرایط خیلی خوبی دارد به همین دلیل قادر است که از سد فولاد حتی در ورزشگاه خانگی‌اش بگذرد و فاصله امتیازی خودش را با بقیه مدعیان حفط کند.
با وجود فاصله امتیازی با سه مدعی دیگر، قهرمانی پرسپولیس را حتمی می‌دانید؟
شانس قهرمانی پرسپولیس در لیگ بالای نود درصد است و فقط اتفاقات می‌تواند پرسپولیس را از قهرمانی دور کند. پرسپولیس هم نباید با توجه به فاصله پنج امتیازی خیال خودش را برای قهرمانی راحت بداند و باید با تمام قدرت برای قهرمانی تلاش کند چون هنوز 14 بازی باقی مانده و برای رسیدن به اختلاف امتیازی بیشتر بازیکنان باید بجنگند تا خیالشان را از بابت قهرمانی راحت و آسوده سازند.
در رابطه با حضور یک مهاجم جدید که مدیرعامل پرسپولیس به‌دنبال جذب آن است چه نقدی دارید؟
درویش مدیرعامل بسیار خوبی است مدیری سالم و پرسپولیسی و البته کاربلد که در این مدتی که در پرسپولیس بوده انصافاً منشأ خدمات زیادی بوده است و بازیکنان خوبی را جذب کرده و بدهی‌های زیادی را پرداخت کرده. همچنین به وضعیت نابسامان باشگاه که میراث مدیران قبلی بود سر و سامان بخشیده است. از همین رو حتماً درویش می‌تواند بازیکن خوبی را در خط حمله جذب کند چه بسا که قبلاً با جذب لوکادیا هم نشان داد در جذب بازیکن خبره است و می‌تواند به دور از هرگونه حاشیه و دوری از دلال‌ها بهترین‌ها را جذب پرسپولیس کند. من فکر می‌کنم بعد از عابدینی، آقای درویش بهترین مدیرعامل پرسپولیس بوده که انصافاً این دو مدیرعامل بهترین مدیرانی بودند که موفق شدند بهترین شرایط را در باشگاه و تیم به وجود بیاورند و به وضعیت تیم خودشان سر و سامان بدهند. با توجه به سوابق روشن درویش من خیلی خوشبینم که این بار هم مهاجم خارجی خوبی جذب شود که بتواند به مدد خط حمله بیاید و تیم را در فاز گلزنی کمک کند.
در خصوص بازیکن جایگزین لوکادیا که فعلاً عمری خوب در آن منطقه جواب داده چه نظری دارید؟
انصافاً من فکر نمی‌کردم عمری تا این حد بازیکن خوبی باشد و بدرخشد. من فکر می‌کنم عمری باز هم می‌تواند در پرسپولیس بدرخشد و بیشتر از این ارزش‌های خودش را نشان دهد اما دیاباته نتوانسته در خدمت تیم باشد و انتظارات را برآورده سازد هر چند امیدوارم با توجه به تجربه موفق قبلی که در فوتبال ایران داشته بتواند در پرسپولیس و در نیم‌فصل دوم در امر گلزنی ارزش‌های خودش را نشان دهد.
در خصوص بازی‌های شش امتیازی پرسپولیس و تأثیر آنها در قهرمانی چه صحبتی دارید؟
در نیم فصل دوم کلاً جریان امتیاز‌گیری نسبت به نیم فصل اول متفاوت است به همین دلیل اگر خدای ناکرده بازیکنان بواسطه فاصله امتیازی از روی شکم سیری بازی کنند ممکن است قافیه را ببازند. باید با تمام وجود حتی در بازی مقابل تیم‌های ته جدولی بجنگند چون آنها هم برای سقوط نکردن تلاش می‌کنند. بازی با تیم‌های مدعی هم ارزش شش امتیازی دارد. در این بازی‌ها ارزش امتیاز‌گیری خیلی زیاد است و در واقع نقش کلیدی در کسب قهرمانی دارد.


Page Generated in 0.0055 sec