printlogo


کد خبر: 265184تاریخ: 1401/11/5 00:00
خبر


حضور ۷ تنیس‌باز خارجی در جام حذفی ‌ایران
هفت بازیکن خارجی برای حضور در جام حذفی تنیس به ایران سفر می‌کنند که البته این حضور با اعتراض بازیکنان ایرانی مواجه شده است.
جام حذفی تنیس زنان و مردان ایران در ماه بهمن برگزار می‌شود و قرار است در بخش زنان یک بازیکن خارجی و در مردان شش بازیکن خارجی حضور داشته باشند. بازیکن خارجی جام حذفی زنان از ترکیه است.
 اما در جام حذفی مردان بازیکنانی از مجارستان، آرژانتین، سوریه، ترکیه و سوریه (پناهنده آلمان)، حضور دارند. تیم‌های این بازیکنان حدود هزار تا دو هزار دلار به عنوان دستمزد به این بازیکنان خارجی پرداخت می‌کنند تا دو هفته در جام حذفی تنیس ایران بازی کنند. علاوه بر این بلیت رفت و برگشت نیز بر عهده تیم‌ها است.
برخی بازیکنان ایران که هم تیمی این بازیکنان خارجی شدند، به فدراسیون اعتراض کرده بودند که حضور این بازیکنان خارجی باعث می‌شود در رقابت فینال شانس بازی کردن نداشته باشند چون تیم‌ها، بازیکنان خارجی خود را در ترکیب قرار می‌دهند و همچنین دستمزد آنها هم پایین می‌آید که البته اعتراض بازیکنان داخلی که چندان هم منطقی به نظر نمی‌رسید باز هم مانع ‌حضور بازیکنان خارجی نشد. این در حالی است که بازیکنان ایرانی بهتر است به جای معترض شدن، به فکر ارتقای سطح بازی خود و رسیدن به رقبای درجه چندم خارجی باشند .جام حذفی زنان از ۱۴ بهمن و مسابقات مردان از ۲۴ بهمن در کیش آغاز می‌شود.
 
بازگشایی پیست اسکی دیزین با تأخیر 45 روزه
به دنبال مهیا شدن شرایط جوی و بارش مناسب برف، مجموعه پیست بین‌المللی اسکی دیزین به طور رسمی بازگشایی شد.
شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، امسال به دلیل بارش‌های کم در ارتفاعات البرز فعالیت پیست دیزین را با تأخیر آغاز کرد. این مجموعه طی سال‌های گذشته معمولاً بین اول تا پانزدهم آذرماه شرایط لازم را برای استفاده به دست می‌‎آورد، اما امسال بارش کم برف بازگشایی این مجموعه را حدود 45 روز به تأخیر انداخت و از روز پنجشنبه 29 دی‌ماه 1401 آغاز به کار کرد. مهدی ملک‌نیا مدیر مجموعه‌های اسکی ضمن تأیید این مطلب می‌گوید: «پیست دیزین در نخستین روز بازگشایی با استقبال خوبی مواجه شد. معمولاً این پیست از زمان افتتاح تا اواسط اریبهشت‏ ماه سال بعد قابل استفاده است و می‏‌تواند پاسخگوی علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی باشد. امیدواریم با بارش نزولات آسمانی در سطح کشور به ویژه استان البرز شرایط به طور کامل برای استفاده علاقه‌مندان مهیا شود.»
 


Page Generated in 0.0058 sec