printlogo


کد خبر: 265183تاریخ: 1401/11/5 00:00
تقابل حساس اکبری و عطایی در هفته 21 لیگ برتر والیبال
دوئـــل

محسن آجرلو
روزنامه نگار
هفته بیست و یکم لیگ برتر والیبال عصر امروز با یک تقابل فوق‌العاده حساس و دیدنی برگزار می‌شود؛ جدال بین شاگردان بهروز عطایی در هراز آمل و پیکان تهران که پیمان اکبری را روی نیمکت خود دارد. دو تیمی که جزو مدعیان اصلی قهرمانی بوده و تا همین هفته گذشته رده‌های اول و دوم جدول را در اختیار داشتند.
 
جدال پیکان و هراز در تهران
رقابت امروز هراز و پیکان را می‌توان دوئل حساس بهروز عطایی و پیمان اکبری دانست. دو تن از برجسته‌ترین مربیان حال حاضر ایران که البته کری خاص و عجیبی هم به‌صورت غیر رسمی با هم دارند. دو مربی که البته به نظر می‌رسد در ماه‌های اخیر رابطه چندان مسالمت‌آمیزی بین آنها وجود نداشته که می‌تواند حساسیت این بازی را دو چندان کند.
 
تفاوت فاحش با بازی رفت
رقابت دو تیم در دور رفت، در شرایط بسیار متفاوتی انجام شد. آملی‌ها در دور رفت در اوج آمادگی بوده و صدر جدول را به تازگی در اختیار گرفته‌ بودند. پیکان اما در نوسانی‌ترین شرایط خود قرار داشت و تقریباً نیمی از بازی‌های خود را واگذار کرده بود. به همین خاطر هم هراز در تقابل با پیکان در دور رفت و هفته هشتم، کار چندان دشواری پیش رو نداشت و پیروز میدان شد.
حالا اما همه چیز عوض شده. پیکان اگرچه در رقابت هفته گذشته بازنده شده اما قبل از آن در 9 بازی پشت سر هم پیروز شده و برترین تیم لیگ لقب گرفته بود. هراز هم دیگر آن تیم مطمئن دور رفت نیست و در هفت بازی اخیر خود، چهار بار شکست خورده است.
نتیجه تمام این تغییرات، ایجاد حساسیت مضاعف برای این بازی است که هیجان آن را دوچندان می‌کند.
 
 
رقابتی که می‌توانست حساس‌تر باشد
باخت هفته گذشته پیکان به میزان قابل توجهی از حساسیت بازی امروز کم کرد. تا پیش از بازی‌های هفته بیستم، فاصله دو تیم در صدر جدول تنها یک برد بود. شرایطی که باعث می‌شد رقابت امروز تعیین کننده‌تر بوده و این شانس را برای خودروسازان ایجاد کند که بتوانند به صدر جدول برسند. حالا اما چنین شانسی برای خودروسازان وجود ندارد اما می‌تواند جایگاه هراز را متزلزل‌تر از گذشته کند.
پیش از بازی امروز هراز با 16 برد و 45 امتیاز در صدر جدول ایستاده و پیکان با 14 برد و 44 امتیاز، سومین تیم جدول است. در میان این دو تیم هم شهدابی قرار دارد که 15 برد داشته و 42 امتیازی است.
 
 دومین بازی حساس
هفته بیست و یکم یک جدال حساس دیگر هم در خود دارد. شهداب رده دومی در سیرجان میهمان فولاد این شهر است. تقابل تیم‌های دوم و ششم جدول برای هر دو تیم از حساسیت بسیاری برخوردار است. شهداب برای حفظ جایگاه دومی خود و داشتن گوشه چشمی به صدر جدول، محکوم به پیروزی در بازی امروز است. شاگردان تندروان با برد ارزشمند هفته گذشته خود، جای پیکان در رده دوم را گرفتند و باختن در بازی امروز می‌تواند یک بار دیگر آنها را سومین تیم جدول کند.
تیم فولاد سیرجان هم به سبب تراکم زیادی که در میانه‌های جدول وجود دارد، در صورت برد می‌تواند تا رده چهارم جدول بالا آمده و در صورت باخت هم ممکن است تا رده هفتم سقوط کند.
 
 
ارومیه ده برده می‌شود؟
تیم شهرداری ارومیه که تا پایان دور رفت شرایط بسیار بدی داشت و در قعر جدول جای گرفته بود، در دور برگشت با تحول عجیب و غریبی به میدان آمد و حالا دیگر تبدیل به یکی از مدعیان جدی صعود به پلی‌آف شده. ارومیه‌ای‌ها به‌دلیل عملکرد بد خود در ابتدای لیگ امتیازهای کمی کسب کرده‌اند اما با عملکرد بهتر در هفته‌های اخیر، 9 برده شده و در آستانه دو رقمی کردن تعداد پیروزی‌های خود قرار دارند.
شهرداری ارومیه در این هفته یکی دیگر از تیم‌های نیمه بالای جدول یعنی پاس گرگان را پیش رو دارد و در صورت غلبه بر میزبان خود، امیدهایش برای صعود به پلی‌آف بیشتر خواهد شد.
شاگردان سیدعباسی با برد ارزشمند روز یکشنبه خود برابر پیکان، با روحیه‌ای فوق‌العاده به گرگان سفر کرده‌اند و علی رغم جایگاه پایین‌تر نسبت به حریف، به نظر می‌رسد شانس بیشتری برای پیروزی داشته باشند.
در سایر دیدارهای این هفته ایفا سرام و هورسان در جدال با تیم‌های انتهای جدولی، کار چندان دشواری ندارند و امیدوارند تا با کسب یک پیروزی دیگر، شانس خود برای ماندن در جمع هشت تیم برتر را افزایش دهند. هورسانی‌ها البته تا حدودی خودشان را از تیم‌های میانه جدول جدا کرده‌اند و برد این هفته‌شان می‌تواند به ماندنشان در رده چهارم جدول کمک کند.
 


Page Generated in 0.0056 sec