printlogo


کد خبر: 265179تاریخ: 1401/11/5 00:00
خبر

رنکینگ جهانی والیبال نشسته
تنها تیم ایرانی در صدر
در جدول رنکینگ جهانی والیبال نشسته، تیم ملی ایران با کسب ۴۵۰۰ امتیاز همچنان در صدر جدول قرار دارد و تیم‌های بوسنی و برزیل در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته‌اند. در جدول رده‌بندی سازمان جهانی پاراوالیبال، تیم ملی مردان ایران با کسب ۴۵۰۰ امتیاز همچنان در جایگاه نخست قرار دارد و تیم‌های بوسنی با ۳۹۲۰ امتیاز و برزیل با ۳۶۷۳ امتیاز به ترتیب دوم و سوم هستند. همچنین مصر با ۳۴۰۶ امتیاز، آلمان با ۲۹۷۵ امتیاز، روسیه با ۲۷۵۰ امتیاز، قزاقستان با ۲۵۱۳ امتیاز، امریکا با ۲۴۱۴ امتیاز، اوکراین با ۲۲۲۲ امتیاز و کرواسی با ۱۹۰۴ امتیاز به ترتیب جایگاه‌های چهارم تا ششم را به خود اختصاص داده‌اند. در بخش والیبال نشسته بانوان نیز تیم‌های امریکا با ۴۲۱۵ امتیاز، برزیل با ۴۰۲۰ امتیاز و کانادا با ۳۶۱۸ امتیاز در جایگاه اول تا سوم قرار دارند و تیم والیبال نشسته بانوان ایران نیز در بین ۱۰ تیم برتر جدول رده‌بندی رنکینگ جهانی جایگاهی ندارد. تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران سی و دو سال است که در رنکینگ یک جهان قرار دارد.

انتخاب با نظرسنجی فدراسیون
قیاسی بالاتر از کریمی و سرلک!
بر اساس نتیجه نظرسنجی صورت گرفته در صفحه اینستاگرام فدراسیون کشتی مرتضی قیاسی با به دست آوردن آرای ۱۴ درصدی هواداران به‌عنوان بهترین کشتی گیر رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور انتخاب شد. در وزن ۷۰ کیلوگرم، مرتضی قیاسی از لرستان که مدال برنز قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارد در دیدار نهایی با نتیجه ۲ بر ۱ محمد بخشی (سهمیه مازندران) را مغلوب کرد و به‌عنوان قهرمانی رسید. این نظرسنجی با حضور علیرضا سرلک، یاسین رضایی، پیمان بیابانی، مرتضی قیاسی، حسین ابوذری، امیرحسین کاوسی، علیرضا کریمی، ارشک محبی، مجتبی گلیج و امیررضا معصومی که نفرات اول اوزان دهگانه این رقابت‌ها بودند در صفحه اینستاگرام فدراسیون کشتی برگزار شد. در حضور این همه ستاره قیاسی به‌عنوان بهترین کشتی‌گیر قهرمانی کشور انتخاب شد.
 
قهرمانان کشتی پهلوانی مجوز جام تختی را می‌گیرند
تصمیمی خارج از چرخه انتخابی
رئیس فدراسیون زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی از حضور نفرات اول اوزان شش‌گانه رقابت‌های کشتی پهلوانی قهرمانی کشور در رقابت‌های کشتی جام تختی خبر داد. مهرعلی باران چشمه با اشاره به برگزاری رقابت‌های کشتی پهلوانی قهرمانی کشور گفت:  «این مسابقات به منظور معرفی پهلوان کشور و اهدای بازوبند پهلوانی، قرار است 14 و 15 بهمن ماه، یعنی روزهای 12 و 13 رجب و همزمان با سالروز ولادت حضرت علی(ع) برگزار شود.» او با اشاره به هماهنگی که با فدراسیون داشت، ادامه داد: «رقابت‌ها در اوزان 50 تا 60 کیلوگرم، 60 تا 70 کیلوگرم، 70 تا 80 کیلوگرم، 80 تا 90 کیلوگرم، 90 تا 100 کیلوگرم و 100+ کیلوگرم برگزار خواهد شد.


Page Generated in 0.0048 sec