printlogo


کد خبر: 265165تاریخ: 1401/11/5 00:00
فرصت کم ساپینتو برای غربالگری آبی‌ها
فتح‌الله‌زاده در امارات پنجره استقلال را باز کرد؟

مهدیه دریابیگی
روزنامه نگار
اواسط بهمن (13 بهمن) فصل نقل و انتقالات تمام می‌شود و پرونده لیست خروجی و ورودی تیم‌ها بسته خواهد شد، به همین دلیل تیم استقلال کمتر از 10 روز فرصت دارد تا با باز کردن پنجره نقل و انتقالات خود ضعف‌های نیم فصل را برطرف کرده و برای رسیدن به سکوی قهرمانی قدم محکم بردارد. اما قطعاً برای رسیدن به این مهم نیاز دارد تا در ابتدا پنجره‌ای که توسط شکایت چند مربی و بازیکن خارجی بسته شده را باز کند.
 این بار به نظر می‌رسد به خاطر گرفتن وام فعلاً چپ استقلال پر است و برای بستن پرونده‌هایی که این روزها جلوی نقل و انتقالات این تیم را گرفته، اقدام کرده‌اند. مدیرعامل و یکی از اعضای هیأت مدیره استقلال این روزها در کشور امارات به سر می‌برند و بهانه این سفر باز کردن پنجره است که افق نقل و انتقالات را به روی آنها باز می‌کند.
اینطور که باشگاه استقلال مدعی شده است مدیران استقلال که در کشور امارات حضور داشتند مطالبات هروویه میلیچ و گابریله پین را پرداخت کردند تا بتوانند پنجره نقل‌ و انتقالات را باز کنند.علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل و حجت کریمی عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال که راهی امارات شده بودند با رایزنی توانستند مطالبات 260 هزار دلاری هروویه میلیچ، مدافع سابق استقلال را پرداخت کنند، همچنین 50 هزار یورو از پاداش قهرمانی فصل گذشته استقلال به گابریله پین بابت آپشن قراردادش پرداخت شد. با توجه به اینکه پنجره نقل‌ و انتقالات استقلال بابت شکایت این دو نفر بسته بود، از آنها خواسته شد زودتر مراتب پرداخت شدن مطالبات‌شان به فیفا اعلام شود تا پنجره نقل‌ و انتقالات استقلال باز شود.
در این سفر فتح‌الله‌زاده و کریمی با مدیران شباب الاهلی امارات نیز مذاکره کردند تا بتوانند بابت پول قسط انتقال مهدی قایدی به استقلال مهلت بگیرند، در این مذاکره، فرصت دوباره‌ای به باشگاه استقلال داده شد. چند روز پیش و بعد از بازی استقلال و سپاهان، ساپینتو که به شدت از سیاوش یزدانی ناراحت بود وی را در لیست خروج قرار داد تا باشگاه استقلال تکلیف این بازیکن را مشخص کند.
شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد مدافعی که پارسال به همراه مرادمند بهترین رکورد را از آن خود کرد در فصل جاری آنقدر درگیر حاشیه شد که به رغم توانایی بالای فنی در لیست خروج قرار گرفته و پنالتی دادن به سپاهان توسط او، طور دیگری در فضای فوتبال جلوه داده شود. حالا با توجه به اینکه فقط جدایی سیاوش قطعی شده و سایر افرادی که حدس زده می‌شد از استقلال می‌روند جدایی‌شان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است و برای تصمیم قطعی باید ساپینتو منتظر باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشد تا اگر قرار شد بازیکنی بگیرد دستش برای ارائه لیست بسته نباشد. در حالی که ساپینتو در فصل جاری میراث‌دار قهرمانی فرهاد است، تاکنون نتوانسته از این میراث به خوبی بهره برده و بتواند راه فرهاد را ادامه دهد. خیلی‌ها بر این باور هستند که سرمربی پرتغالی استقلال حتی نتوانسته به ترکیب ثابتی در استقلال برسد و این سردرگمی او باعث شده تاکنون استقلال با هشت امتیاز فاصله از صدر در مکان چهارم جدول قرار گیرد. اما هنوز چهارده بازی تا پایان فصل باقی مانده است و این فرصت می‌تواند روزنه امیدی باشد برای قهرمان فصل گذشته. اما قطعاً برای رسیدن به سودای قهرمانی نیاز است با باز شدن پنجره استقلال در فصل نقل و انتقالات غربالگری کند. کمتر از 10 روز فرصت باقی است تا این زمینه برای شرایط بهتر آماده شود. فتح‌الله‌زاده این روزها تمام سعی و تلاش خود را می‌کند تا خواسته هواداران را برآورده کرده و شرایطی فراهم کند برای ساپینتو و خواسته این مربی، سرمربی استقلال پیش از این مدیرعامل استقلال خواسته بود هافبک خارجی جذب کند و شاید با باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی بتواند هافبک مورد نظر ساپینتو را جذب کند. فصل پیش حضور داسیلوا به عنوان جانشین مدافعان سرباز ثابت کرد که استقلال اگر نگرش درستی در جذب بازیکنان خارجی داشته باشد به جای حیف و میل کردن اموال باشگاه می‌تواند درست تصمیم گرفته و بازیکنی را در اختیار بگیرد که اگر  قرار بود قراردادش را به دلار پرداخت کند حداقل منفعت فنی از آن بازیکن ببرد.


Page Generated in 0.0047 sec