printlogo


کد خبر: 265160تاریخ: 1401/11/5 00:00
علوی هم جدا شد
دوران جدید فولاد با ایده‌های تازه نکونام

فولاد خوزستان این فصل شرایط عجیبی را تجربه می‌کند. این تیم قرار بود برای قهرمانی در فصل بیست و دوم و حتی رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا بسته شود تا مردم خوزستان بعد از مدت‌ها طعم شیرین یک موفقیت فوتبالی را بچشند. به همین دلیل بودجه باشگاه فولاد خوزستان خیلی بالا در نظر گرفته شد و جواد نکونام سرمربی قرمزپوشان هر بازیکنی که خواست به خدمت گرفت. نکونام که خودش قرارداد بالایی با فولاد خوزستان بسته است، در ابتدای فصل لیستی به باشگاه داد تا بازیکنان موردنظرش جذب شوند. شاید خود او هم باور نمی‌کرد اما تمام بازیکنان این لیست جذب شدند. بازیکنانی مثل اشکان دژاگه، وریا غفوری، علی قربانی، سعید آقایی و... که همه در باشگاه‌های بزرگ بازی می‌کردند و تجربه حضور در تیم ملی را داشتند. همه چیز خوب پیش می‌رفت جز نتایج فولاد خوزستان. فولادی‌ها در نیم‌فصل اول کلاً یک برد خانگی و ۲ برد خارج از خانه به دست آوردند و در بقیه بازی‌ها بیشتر به تساوی رضایت دادند. البته آنها یک سری باخت عجیب هم داشتند که تعجب همه را به‌دنبال داشت، مثل باخت به ملوان بندرانزلی. یعنی همان تیمی که در بحران بود و هیچ بردی نداشت تا اینکه توانست قرمزپوشان اهوازی را شکست دهد.
این اتفاقات، انتقادات زیادی را به‌دنبال داشت و اگرچه حضور تماشاگران در ورزشگاه ممنوع بود اما اعتراض آنها به گوش باشگاه می‌رسید. با وجود این، حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل وقت باشگاه فولاد خوزستان برای تیم کم نمی‌گذاشت تا مبادا تقصیرها گردن باشگاه بیفتد. نکونام در این برهه از باشگاه خواست ۲ عضو تدارکات را اخراج کند چون اعتقاد داشت آنها اطلاعات تیم را به بیرون می‌دهند. این کار انجام شد. بعد از آن نوبت به مدیر اجرایی تیم رسید. این روند ادامه داشت و نفر بعدی مدیرحقوقی باشگاه بود.
با این اتفاقات هم نتایج تغییر نکرد و شرایط بدتر از قبل هم می‌شد. چراکه سرمربی فولاد خوزستان این بار تقصیرها را گردن باشگاه می‌انداخت. او در مصاحبه‌هایش بارها علیه باشگاه صحبت کرد و گفت من تنها هستم و باشگاه کمک نکرد. این مسأله دلخوری گرشاسبی را به‌دنبال داشت؛ به صورتی که بین آنها یک سری بحث شد. بحث‌ها آنقدر بالا گرفت که به کارخانه هم کشید و به گوش امین ابراهیمی مدیرعامل کارخانه فولاد خوزستان هم رسید. از یک طرف، شایعه شد گرشاسبی گفته بود یا جای من اینجاست یا نکونام و حتی نامه استعفایش را هم نوشت و از طرف دیگر هم نکونام تهدید کرد یا جای من در فولاد خوزستان است یا جای گرشاسبی.
از آنجا که فولاد خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد و تنها نماینده ایران در این رقابت‌هاست، ابراهیمی هم برای اینکه آرامش تیم بهم نخورد، طرف نکونام را گرفت و با استعفای حمیدرضا گرشاسبی موافقت و او را برکنار کرد. بعد از رفتن گرشاسبی که همچنان در مورد دلیل آن صحبتی نشده، حمیدرضا رادکیا به‌عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه فولاد خوزستان منصوب شد. نکته جالب این است که رادکیا اصلاً فوتبالی نیست و مسئول کمیسیون معاملات شرکت فولاد خوزستان است. به همین دلیل، ظاهراً به رادکیا گفته شد شما فقط بحث‌های مالی و مدیریتی باشگاه را دنبال کن و مسائل مربوط به تیم و نقل و انتقالات را به جواد نکونام و کادرش بسپار. نکونام هم حالا که احساس قدرت می‌کند، به‌دنبال تغییرات دیگری است که کمتر کسی آن را باور می‌کند. او در ابتدا لیست خروجی عجیبی را برای تیمش در نظر گرفت که شامل بازیکنانی است که خودش اصرار داشت جذب شوند و برای آنها هزینه زیادی شد اما حالا نمی‌خواهد در فولاد بمانند. بازیکنانی مثل وریا غفوری، آیاندا پاتوسی، موسی کولی‌بالی و چند بازیکن دیگر و البته ۳ بازیکنی که رباط پاره کردند. نکته جالب این است که در مورد بازیکنان مصدوم هم خیلی‌ها از بدنسازی ایراد می‌گیرند اما نکونام اصرار دارد همچنان با مربی بدنساز اسپانیایی که خودش انتخاب کرد، کار کند. به هر حال، یکه‌تازی نکونام ادامه دارد و حالا خبر می‌رسد در راستای تغییراتش، نوبت به محمد علوی سرپرست تیم رسیده است. گفته می‌شود سرمربی فولادی‌ها از باشگاه خواسته علوی را برکنار کنند و یک سرپرست جدید بیاورند. حالا باید دید با این درخواست هم موافقت می‌شود یا نه. باشگاه بخوبی می‌داند در صورتی که این تغییرات مخصوصاً در مورد نیروی‌های بومی، ادامه داشته باشد، این بار هواداران تاب نمی‌آورند و اعتراضات‌شان را از فضای مجازی به باشگاه و محل تمرین تیم می‌برند. چراکه آنها مدت‌هاست از یک سری اتفاقات شاکی هستند که مهم‌ترین آن نتیجه نگرفتن و غیربومی کردن فولاد خوزستان است. تیمی که حالا از سوی خوزستانی‌ها، تیم دوم استقلال نامیده می‌شود.


Page Generated in 0.0057 sec