printlogo


کد خبر: 261454تاریخ: 1401/9/15 00:00
خبر

مرحله نهایی گرندپری ریاض
ایران با تیم دو نفره
تیم ملی تکواندوی ایران برای حضور در مرحله نهایی گرندپری بدون حضور برخی از ستاره‌هایش مثل آرمین هادی‌پور، میرهاشم حسینی و ناهید کیانی فقط با حضور دو نفر راهی ریاض شد. این دوره از مسابقات طی روزهای ۱۸ و ۱۹ آذر ماه (نهم و دهم دسامبر) در کشور عربستان و به میزبانی شهر ریاض برگزار می‌شود. همچنین رقابت‌های پاراگرندپری روز ۱۷ آذر ماه برگزار می‌گردد. به همین منظور تیم ملی تکواندو و پاراتکواندو کشورمان یکشنبه ۱۳ آبان ماه تهران را به مقصد دوحه قطر ترک کرد و پس از توقفی چند ساعته عازم شهر ریاض شد. سجاد مردانی و مبینا نعمت‌زاده ترکیب تیم دو نفره را تشکیل دادند. در بخش پاراتکواندو نیز، سعید صادقیان‌پور، علیرضا بخت، حامد حق‌شناس، مریم عبدالله‌پور، رزا ابراهیمی و رایحه شهاب به این رقابت‌ها اعزام شدند.

 
دعوت از 5 پاراتیرانداز به اردوی آمادگی
جوانمردی دعوت شد اما نمی‌آید!
اردوی آمادگی تیم ملی پاراتیراندازی با حضور ۵ ورزشکار از امروز سه‌شنبه ۱۵ آذر در سالن تیراندازی فدراسیون جانبازان و معلولین برگزار می‌شود. این اولین اردوی تیم ملی پاراتیراندازی بعد از مسابقات جهانی امارات است که با حضور ۵ تیرانداز در محل فدراسیون جانبازان و معلولین برگزار می‌شود و تا ۲۹ آذر ادامه دارد. نسرین شاهی (تپانچه ۱۰ متر بادی)، زهرا غلامزاده (تفنگ SH2)، رقیه شجاعی (تفنگ SH1)، محمدرضا میرشفیعی (تپانچه بادی ۱۰ متر و ۵۰‌متر خفیف) و ساره جوانمردی (تپانچه ۱۰ متر بادی) نفرات دعوت شده به اردو هستند. البته هنوز وضعیت ساره جوانمردی نامشخص است. او اصرار به برگزاری اردو در شیراز دارد و این موضوع یکی از چالش‌های مهم تیم ملی پاراتیراندازی است. حسین امیری سرمربی تیم ملی تیراندازی در این ‌باره گفت: «با توجه به اینکه برنامه‌ریزی اصلی و تمرینات ساختاری و سنگین تیم برای شرکت در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو از این اردو آغاز می‌شود، برای کاهش خستگی و آسیب‌های ناشی از فشار تمرینات سعی داریم در صورت رفع مشکل خوابگاه، اردوی تیراندازان را از روز شنبه ۱۹ آذر در سالن تیراندازی آزادی برگزار کنیم تا ورزشکاران در شرایط بهتری تمرینات خود را پیگیری کنند. وضعیت ساره جوانمردی هم برای حضور در اردو مشخص نیست و بستگی به تصمیم خودش دارد که در این اردو تیم را همراهی کند یا خیر؟‌»
 

۲۵ آذر؛ آغاز کاراته قهرمانی آسیا
ازبکستان، میزبان رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در روزهای ۲۵ تا ۲۹ آذر است. هجدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا بزرگسالان و بیستمین دوره قهرمانی آسیا در رده‌های سنی پایه و اولین دوره رقابت‌های پارا کاراته طی روزهای 25 لغایت 29 آذر در تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار می‌شود. این رقابت‌ها که آخرین رویداد فدراسیون جهانی کاراته در سال 2022 محسوب می‌شود، با حضور 743 ورزشکار از 28 کشور آسیایی در رده سنی نوجوانان، جوانان‌، زیر 21 سال و بزرگسالان و در پاراکاراته نیز در سه دسته، نابینایان و کم بینایان، معلولان ذهنی و استفاده کنندگان از ویلچر پیگیری می‌شود. ‌همچنین کنگره فدراسیون کاراته آسیا در روز پنجشنبه 24 آذر 1401 برگزار می‌شود.
 


Page Generated in 0.0056 sec