printlogo


کد خبر: 261417تاریخ: 1401/9/14 00:00
خبر



اعتراف جالب زابالتا
 پابلو زابالتا مدافع سابق آرژانتین در گفت‌و‌گویی رادیویی قبل از بازی آرژانتین مقابل استرالیا اعتراف کرد که تیم آرژانتین در زمان او هیچ پلن دومی برای بازی نداشت چرا که همیشه پلن اول آنها جواب می‌داد: «اگر شما لیونل مسی را در تیم خود دارید فقط کافی است توپ را به او پاس بدهید. این همه کاری بود که ما باید انجام می‌دادیم. می‌دانم که ما بیش از حد به او تکیه می‌کردیم اما وقتی که او فضای کوچکی پشت محوطه جریمه یا داخل آن پیدا کند، همیشه خطرناک است.» گل هفتصد و هشتاد و نهم (789) مسی که در بازی با استرالیا به ثمر رسید دقیقاً تصویرگر همین روایت بود. فشار شدیدی که استرالیا به مسی وارد کرده بود باعث شده بود میزان توپ لو دادن‌های او تا دقیقه 35 بالاتر از حد نرمال ستاره‌ای در حد لئو باشد اما زمانی که استرالیا به مسی اجازه داد که یکی از آن فضاهای کوچک را پیدا کند، او آنها را به سختی مجازات کرد و گل اول آلبی سلسته را زد. این نهمین گل مسی در جام‌های جهانی بود و اولین در یک‌هشتم نهایی. چه کسی می‌تواند بگوید او نمی‌تواند این رکورد را در جام جهانی قطر بهبود بخشد؟ این همان مسی ناب قدیمی بود. هواداران آرژانتین مثل همیشه و به سبک خاصی که آنها و طرفداران بارسلونا انجام می‌دهند، مسی را با تعظیم شدن جلوی او تشویق می‌کردند. لئو بار دیگر نشان داد خدای فوتبال چه کسی است.

امه ژاکه، تماشاگر ویژه بازی فرانسه – لهستان
امه ژاکه یکی از تماشاگران ویژه بازی فرانسه – لهستان بود که شب گذشته بازی مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2022 را در ورزشگاه ثمامه تماشا کرد. امه ژاکه در سال 1998 موفق شد اولین قهرمانی فرانسه در جام جهانی را به دست آورد و بعد از آن مربیگری را کنار گذاشت. دشان، سرمربی فعلی فرانسه در آن دوره کاپیتان تیم ملی فرانسه بود. ژاکه در حال حاضر 81 ساله است.
 

ژیرو، بهترین گلزن تاریخ فرانسه
اولیویه ژیرو در نیمه اول بازی فرانسه – لهستان موفق شد دروازه چزنی را باز کند و به بهترین گلزن تاریخ فرانسه تبدیل شود. این پنجاه و دومین گل ملی ژیرو بود و او حالا با یک گل بیشتر از تیری آنری بهترین گلزن تاریخ فرانسه است. ژیرو در جریان قهرمانی فرانسه در جام جهانی 2014 گلی نزده بود، ولی در قطر عملکرد بهتری داشته است. او در برد 4 بر یک فرانسه مقابل استرالیا هم دو گل زده بود.

 
تیاگو سیلوا: به کره احترام می‌گذاریم
تیاگو سیلوا، در نشست خبری پیش از بازی برزیل مقابل کره جنوبی گفت: «از نظر فیزیکی برای رویارویی با این بازی دشوار و تقابل با کره جنوبی آماده هستیم. شما نباید فکر کنید که این کار آسان و یک بازی دوستانه خواهد بود. اینجا جام جهانی است، کره جنوبی گروه فوق‌العاده سختی را پشت سر گذاشتند و ما باید با احترام به این تیم، نمایش خوبی ارائه دهیم.»
مدافع چلسی اضافه کرد: «مصدومیت الکس تلس و گابریل ژسوس و غیبت آنها در تمرینات بسیار ناراحت کننده بود اما هدف و راه تیم باید برای آنها ادامه یابد و این راهی برای خوشحال کردن دل آنهاست. ما امیدواریم که این دو بازیکن بتوانند هر چه زودتر بهبود یافته و به زمین بازگردند. البته خوشحالم که دانیلو و نیمار شرایط بازی کردن را پیدا کرده‌اند.»

 

 


Page Generated in 0.0061 sec