printlogo


کد خبر: 261364تاریخ: 1401/9/14 00:00
خبر



پایان هندبال بانوان آسیا
تکرار چهارمی برای ایران
تیم ملی هندبال بانوان با شکست در بازی رده‌بندی قهرمانی آسیا برابر چین، عنوان چهارمی دوره گذشته خود را تکرار کرده و به کار خود در مسابقات قهرمانی آسیا پایان داد.
در ادامه رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا تیم هندبال بانوان در آخرین دیدار خود مقابل چین سومین تیم قدرت سوم آسیا با نتیجه 39 بر 24 شکست خورد و پس از رقابت‌های سال گذشته، یک بار دیگر تیم چهارم آسیا شد.
تیم ایران که با حضور در جمع چهار تیم برتر آسیا صعود خود به رقابت‌های جهانی را قطعی کرده بود، پس از تحمل سه شکست پیاپی مقابل کره، ژاپن و چین به جایگاه سومی بسنده کرد.
بانوان هندبالیست البته در مرحله گروهی سه پیروزی مقابل هند، ازبکستان و استرالیا کسب کرده بودند. سه بردی که مساوی بود با کسب سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی برای دومین دوره متوالی.
رقابت‌های هندبال بانوان آسیا با حضور 10 تیم برگزار شد که در پایان پنج تیم برتر جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کردند. کره جنوبی هم در مسابقه پایانی با شکست ژاپن، برای شانزدهمین بار قهرمان آسیا شد.
 
رقابت ۳ کاندیدا برای کسب ریاست فدراسیون اسکواش
مجمع انتخابات فدراسیون اسکواش صبح امروز در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود. امیر عزیزی‌پور (دبیر پیشین فدراسیون اسکواش)، بابک فقیر (نایب رئیس فدراسیون) و پیروز هاشمی ارس ۳ کاندیدایی هستند که برای تصدی پست ریاست فدراسیون اسکواش رقابت خواهند کرد.
طبق اساسنامه اعضای حاضر در مجمع انتخابات، ۵۴ نفر خواهند بود. پیش از این مسعود سلیمانی ریاست فدراسیون اسکواش را بر عهده داشت که ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ دوره ریاست ۴ ساله وی به پایان رسید.
وی برای چهارمین‌بار نیز برای تصدی پست ریاست فدراسیون کاندیدا شده بود که به‌دلیل قانون بازنشستگی امکان شرکت در انتخابات را نداشت.
 
مسابقات رویینگ قهرمانی آسیا
پایان کار ایران با 8 مدال طلا و برنز
مسابقات رویینگ قهرمانی آسیا روز گذشته در پاتایا به پایان رسید. ۱۶۹ ورزشکار در رده سنی بزرگسالان و ۹۰ ورزشکار در رده سنی جوانان از ۱۸ کشور در این دوره از رقابت‌ها حضور داشتند. در پایان این مسابقات ملی‌‌پوشان ایران ۳ طلا و ۵ برنز برای کشورمان به ارمغان آوردند. نازنین ملایی در تک‌نفره سنگین وزن بانوان و تک‌نفره سبک‌وزن بانوان و همچنین تیم دو نفره مهسا جاور و نازنین ملایی در دونفره سنگین وزن، سه طلای ایران را دشت کردند.


Page Generated in 0.0052 sec