printlogo


کد خبر: 261359تاریخ: 1401/9/14 00:00
خبر

اولین تغییر روح‌الله حسینی در بوکس
موسوی آمد، استکی می‌رود؟
چند روزی از انتخاب روح‌الله حسینی به عنوان سرپرست فدراسیون بوکس می‌گذرد که همین انتخاب هم شایعات زیادی را به راه انداخته است. این انتخاب بر خلاف مصوبه مجمع قانونی فدراسیون بوکس بوده و به همین دلیل شایعه شده که فدراسیون جهانی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده اما با این‌حال روح‌الله حسینی بدون توجه به این موارد در حال ایجاد تغییرات در فدراسیون است. در اولین اقدام هم ابراهیم موسوی به عنوان مدیر تیم‌های ملی بوکس معرفی شد. این در حالی است که موسوی اختلاف نظر جدی با علیرضا استکی دارد و به احتمال بسیار زیاد با این انتخاب علیرضا استکی هم از تیم ملی کنار می‌رود. هنوز مشخص نیست که روح‌الله حسینی چه نیازی را احساس کرده که در این مقطع چنین انتخابی را انجام داده اما مهمترین وظیفه او در فدراسیون برگزاری انتخابات است نه ایجاد تغییرات.  

جام جهانی کشتی آزاد
ویزای امریکا روی هوا؟
تیم ملی کشتی آزاد فردا باید راهی امریکا شود اما خبری از ویزای این تیم نیست و به این ترتیب مشخص نیست که پرواز این تیم سرموقع انجام می‌شود یا فدراسیون مجبور است که بلیت را تغییر بدهد. جام‌جهانی کشتی آزاد 19 و 20 آذر در امریکا برگزار می‌شود. تیم ایران با ژاپن و منتخب جهان در یک گروه قرار گرفته و گروه دیگر را نیز سه تیم امریکا، گرجستان و مغولستان تشکیل می‌دهند. در حالی‌که فدراسیون کشتی قصد داشت در حالت طبیعی آزادکاران را روز دوشنبه عازم آیووا کند تا از نظر بدنی با شرایط آب و هوایی و زمانی امریکا تطابق پیدا کنند، اما صادر نشدن ویزا برای این تیم دردسر شده است. امریکا برای دیدار دوستانه که سال گذشته قرار بود برگزار شود به تیم ایران ویزا نداد و حالا باید دید این‌بار که جام جهانی است چه اتفاقی رخ می‌دهد.  

تعلیق چهار وزنه‌بردار قبل از جهانی
آژانس بین‌المللی تست دوپینگ (ITA) که یک برنامه مستقل ضد دوپینگ را برای فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری (IWF) اجرا می‌کند، در آستانه آغاز قهرمانی جهان ۲۰۲۲ کلمبیا از حضور چهار وزنه‌بردار جلوگیری کرد. احمد عماد محمد ورزشکار مصری برای استفاده از هورمون رشد انسانی تعلیق شده است. روسلان کوژاکین و تاراننکو دو وزنه‌بردار اوکراینی در نمونه‌ای که در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۲ (۵ آبان) جمع‌آوری شد، ماده ممنوعه‌ تری متازیدین وجود داشت. در نمونه خارج از مسابقه زاکاریاس بونات وزنه‌بردار دومنیکن و نایب قهرمان المپیک توکیو نیز ماده ممنوعه سارم وجود داشت. این وزنه‌بردار نماینده ورزشکاران در هیأت اجرایی فدراسیون جهانی بود که با توجه به مثبت شدن تست دوپینگش از سمت خود در هیأت اجرایی کنار گذاشته می‌شود و از کاندیداتوری در انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی کنار می‌رود. این چهار وزنه‌بردار در حال حاضر تعلیق هستند و به هیچ عنوان نمی‌توانند در هیچ مسابقه‌ای شرکت کنند.


Page Generated in 0.0066 sec